وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد : دانلود فایل های پایان نامه در رابطه ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

Total

۳۰

۱۰۰٫۰

a. Listwise deletion based on all variables in the procedure.

Reliability Statistics

Cronbach’s Alpha

N of items

.۸۰۹

۳۵

۳-۱۰ روش تجزیه و تحلیل داده های آماری
تجزیه و تحلیل داده ها فرآیندی چند مرحله است که طی آن داده ها بدست آمده از طریق ابزارهای جمع آوری در نمونه طبقه بندی و در نهایت پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط ها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید.
در این فرایند، داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم و از لحاظ تجربی پالایش می شوند و فنون گوناگون آماری نقش بسزایی در استنتاج ها و تعمیم نتایج پژوهش برعهده دارند با توجه به مطالب بیان شده برای تحلیل آماری داده های گردآوری شده از دو بخش استفاده می گردد. نخست، فنون آمار توصیفی شامل تنظیم جداول توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار که بیشتر برای نمایش اطلاعات دموگرافی (جامعه شناختی نمونه) به کار برده می شود و دوم، آمار استنباطی که بر اساس تحلیل های پارامتریک وغیرپارامتریک شامل آزمون نرمال بودن جامعه آماری که از آزمون کولموگوروف، اسمیرنوف استفاده می گردد و آزمون فرضیه ها با بهره گرفتن از تحلیل آزمون دوجمله ای، تحلیل آزمون رتبه ای فریدمن استفاده می گردد. در تحلیل استنباطی همواره محقق با جریان نمونه گیری و انتخاب یک گروه کوچک موسوم به نمونه از یک گروه بزرگتر موسوم به جامعه آماری یا جمعیت اصلی سر و کار دارد. پژوهشگر به وسیله داده ها و اطلاعات حاصله از نمونه به برآورد و پیشگویی ویژگی های جمعیت مورد مطالعه می پردازد. هدف از تحلیل اسنباطی تعمیم نتایج حاصله از مشاهدات محقق در نمونه انتخابی خود به جمعیت اصلی می باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مدل یابی معادلات ساختاری یک تکنیک تحلیل چند متغیری بسیار کلی و نیرومند از خانواده رگرسیون چند متغیری و به بیان دقیق تر بسط مدل خطی کلی است که به پژوهشگر امکان می دهد مجموعه ای از معادلات رگرسیون را به گونه هم زمان مورد آزمون قرار دهد. مدل یابی معادلات ساختاری یک رویکرد آماری جامع برای آزمون فرضیه هایی در باره روابط بین متغیرهای مشاهده شده و مکنون است که گاه تحلیل ساختاری کواریانس ، مدل یابی علی و گاه نیز لیزرل نامیده می شود ( هومن، ۱۳۸۴).
۳-۱۱ روایی (اعتبار):
مفهوم اعتبار به این پرسش پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد به عبارتی دیگر آیا نتایج تحقیق پاسخگوی سوال های تحقیق است. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت. روش های مختلفی برای بررسی اعتبار وسیله اندازه گیری وجود دارد که در این پژوهش از روش های ارزیابی اعتبار بشرح زیر استفاده شده است؛
در بررسی روایی ابتدا هر پرسشنامه به تایید صاحب نظران امر و اساتید رسید، سپس از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و شاخص KMO استفاده شد.
۳-۱۱-۱ تحلیل عاملی
به منطور پی بردن به متغیرهای زیربنایی یک پدیده یا تلخیص مجموعه ای از داده ها از روش تحلیل عاملی استفاده می شود.
۳-۱۱-۲ ویژگی های لازم ماتریس همبستگی برای تحلیل عاملی
ماتریس داده هایی که روی آنها تحلیل عاملی صورت می گیرد باید دارای ۷ خصیصه زیر باشد:
– ترکیب ماتریس داده ها، اگر محققی بخواهد ابعاد مشترکی بین چند مقیاس اندازه گیری پیدا کند باید تمام اندازه ها روی نمونه واحدی به دست آمده باشد.
– حجم نمونه، برای هر متغیر ۵ تا ۱۰ نمونه و به طورکلی در مجموع تا حداکثر ۳۰۰ نمونه توصیه شده است. مثلا اگر منظور پژوهشگر تحلیل عاملی برای ۱۰ متغیر باشد، حداقل باید یک نمونه ۵۰ تایی انتخاب کند.
– شاخص رابطه، معمول ترین شاخص رابطه ضریب همبستگی است. منظور از ضریب همبستگی، ضریب همبستگی پیرسون است. بدیهی است که مفروضه اصلی در محاسبه این ضریب همبستگی وجود یک توزیع دو متغیری نرمال است.
– مستقل بودن اندازه گیری: هر نوع وابستگی متغیرها به یکدیگر سبب بالا رفتن همبستگی بین آنها می شود و سبب می شود که این متغیرها در عامل واحدی ظاهر شود. از جمله مواردی که این وابستگی صورت می گیرد موقعی است که از نمرات زیر مقیاس ها و نمره کل مقیاس در تحلیل استفاده شود. یا نمرات زیر مقیاس ها و یا نمرات کل باید در تحلیل وارد شود. مقیاس هایی که در آنها بعضی از سوالات یا ماده های آزمون مشترک است نیز وابستگی ایجاد می کند.
معیار KMO: مقدار این همراه بین ۰ و ۱ در نوسان است. در صورتی که مقدارKMO کمتر از۵/. باشد داده ها برای تحلیل عاملی مناسب نخواهد بود و اگر مقدار آن بین ۵/. تا ۶۹/. باشد می توان با احتیاط بیشتر به تحلیل عاملی پرداخت. اما در صورتی که مقدار آن بزرگتر از معیار ۷/. باشد همبستگی های موجود برای تحلیل عاملی مناسب خواهند بود.
مناسب بودن داده ها از طریق آزمون بارتلت: برای اطمینان از مناسب بودن داده ها برای تحلیل عاملی مبنی برآنکه ماتریس همبستگی هایی که پایه تحلیل عاملی قرار می گیرند در جامعه برابر صفر نیست، باید از آزمون بارتلت استفاده کرد.
معیار درصد تجمعی واریانس: در پژوهش های اجتماعی، فراوانی درصد تجمعی واریانس مربوط به مقادیر رویه نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد که نشان دهنده روایی سازه است.
۳-۱۱-۳ استخراج عامل ها
هدف مرحله استخراج عامل ها، به دست آوردن سازه های زیر بنایی است که تغییرات متغییر های مورد مشاهده را موجب شده است. SPSS نخست ترکیب هایی از متغییرها را که همبستگی های آنها بالاترین میزان از واریانس کل مشاهده شده را نشان می دهد انتخاب می کند. این مجموعه عامل ۱ را می سازد. عامل ۲، مجموعه متغیرهایی است که بالاترین سهم را در تبیین واریانس باقیمانده دارد. این شیوه برای عامل سوم، چهارم و عامل های بعدی ادامه پیدا می کند تا تعداد عامل های استخراج شده برابر با تعداد متغییرها گردد.
همبستگی هر متغیر با هر عامل بار عاملی(Factor Loading) نامیده می شود و مقدار آن بین ۱ – و ۱+ تغییر می کند. واریانس تبیین شده توسط هر عامل برابر است با مجذور بار های عاملی آن، این واریانس مقدار ویژه (Eigen Value)نامیده می شود. اولین مقدار ویژه همواره بیشترین بوده و از ۱ بزرگتر می باشد. مقدار ویژه برای عامل های بعدی کوچکتر می باشد.
۳-۱۱-۴ تفسیر
در یک ساختار عاملی آرمانی هر یک از متغییرها بار عاملی بالا(بزرگتر از ۵/۰) روی یکی از عامل ها و بار عاملی پایین (کمتر از ۲/۰) روی سایر عامل ها دارد. علاوه بر این، عامل هایی که بار عاملی بالا دارد، و اعتبار صوری آنها نیز مطلوب است و به نظر می رسد که خصیصه مکنونی را اندازه گیری می کند. چنین ساختار عاملی در واقع به ندرت اتفاق می افتد. غالبا یک متغیر روی چند عامل بار عاملی دارد و دو یا چند متغیر روی عامل نامناسبی بار عاملی دارد. محقق باید درک کافی از داده هایش داشته باشد و محاسبات تحلیل عاملی به تنهایی نمی تواند نتایج روشن فراهم آورد.
۳-۱۲ نتایج تحلیل عاملی اکتشافی عوامل مؤثر بر انتخاب مقصد مسافرتی به روش مولفه های اصلی
متغیر پرسشنامه حاضر عوامل مؤثر بر انتخاب مقصد مسافرتی است که برای ارزیابی این متغیر ۳۵ شاخص در پرسشنامه منظور شده بود، با توجه به آن تحلیل عاملی اکتشافی صورت گرفت، چنانچه در جدول زیر دیده می شود، مقدار KMO برابر با ۷۴۱/۰ و آزمون بارتلت حتی در سطح معنی داری۹۹% (sig=0.000) رد می شود.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : دانلود مقالات و پایان نامه ها در مورد صور ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود فایل های پایان نامه با موضوع بررسی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم