وبلاگ

توضیح وبلاگ من

فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : مطالب با موضوع ۲- کیفیت تعاملی: کیفیت تعاملی به تعاملات ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۱

.۵۰۳a

.۲۵۳

.۲۵۲

.۲۰۰۲۹۰

۲

.۶۱۷b

.۳۸۱

.۳۷۸

.۱۸۲۵۴۵

۱٫۷۰۰

a. Predictors: (Constant), firm growth

b. Predictors: (Constant), firm growth, financial flexibility

c. Dependent Variable: discretionary accruals

۴-۶-۳ بررسی نرمال بودن خطاها
یکی دیگر از مفروضات در نظر گرفته شده در رگرسیون آن است که خطاها دارای توزیع نرمال با میانگین صفر می­باشند. بدیهی است در صورت عدم برقراری این پیش فرض از رگرسیون نمی­ توان استفاده کرد. به منظور بررسی نرمال بودن خطاها پس از انجام آزمون آماری مناسب برای داده های رشد شرکت و اقلام تعهدی اختیاری و بر اساس نگاره ۴-۱۹ که خروجی SPSS می­باشد به این نتیجه می­رسیم که توزیع خطاها نرمال و میانگین آنها صفر می­باشد . همچنین بر اساس نگاره ۴-۲۰ به این نتیجه می­رسیم که تو زیع خطاهای داده ­های مربوط به فرضیه دوم نیز نرمال با میانگین صفر بوده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نگاره ۴-۱۹
نگاره ۴-۲۰
۴-۶-۴ هم خطی[۴۷]
هم خطی وضعیتی است که نشان می­دهد یک متغیر مستقل تابعی خطی از سایر متغیرهای مستقل دیگر در معادله رگرسیون است. اگر هم خطی در یک معادله رگرسیون بالا باشد ، بدین معنی است که بین متغیرهای مستقل همبستگی بالایی وجود دارد و ممکن است با وجود بالا بودن R2 مدل دارای اعتبار بالایی نباشد . به عبارت دیگر با وجود آنکه مدل خوب به نظر می­رسد ولی دارای متغیرهای مستقل معنی داری نباشد.
در خروجی Collinearity Diagnostics مقدار ویژه (Eigenvalue) و شاخص وضعیت (Condition Index ) برای قضاوت حائز اهمیت هستند . بدیهی است مقادیر ویژه نزدیک به صفر نشان دهنده این است که همبستگی داخلی پیش بینی­ها زیاد است و تغییرات کوچک در مقادیر داده ­ها به تغییرات بزرگ در برآورد ضرایب معادله رگرسیون منجر می­ شود. همچنین شاخص­ های وضعیت با مقدار بیشتر از ۱۵ نشان دهنده احتمال هم خطی بین متغیرهای مستقل می­باشد و مقدار بیشتر از ۳۰ بیانگر مشکل جدی در استفاده از رگرسیون در وضعیت موجود ان می­باشد.
در نگاره ۴-۲۱ با توجه به مقادیر ویژه و شاخص­ های وضعیت بدست آمده بدلیل اینکه هیچ کدام از مقادیر ویژه بدست آمده نزیک صفر نبوده است لذا همبستگی داخلی بین متغیرها وجود ندارد همچنین با توجه به شاخص­ های وضعیت بدست آمده بدلیل اینکه هیچ کدام از آنها بالای ۱۵ نمی ­باشد لذا همبستگی بین متغیرهای مستقل نیز رد می­ شود و این دال بر این می­باشد که استفاده از رگرسیون بلامانع می­باشد.
نگاره ۴-۲۱ بررسی وضعیت هم خطی متغیرها

Collinearity Diagnosticsa

Model

Dimension


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود فایل پایان نامه : دانلود مطالب پایان نامه ها در مورد ارائه و مقایسه ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپایان نامه در مورد : کارکردهای اجتماعی دین از ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم