وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه با فرمت word : نگارش پایان نامه در مورد بررسی نقش ساختار و ویژگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

برازش تطبیقی

RFI

۱۶۳/۰

TLI

۱۷۷/۰

برازش مقتصد

CMIN/DF

۸۵۱/۱۴

PRATIO

۴۰۰/۰

PCFI

۲۱۲/۰

RMSEA

۲۲۳/۰

اولین معیار، آزمون عدم معناداری آماری کای اسکوئر و مقدار ریشه میانگین مربعات خطای برآورد است. یک مقدار به لحاظ آماری غیرمعنادار از کای اسکوئر و همچنین مقدار کوچکتر و یا برابر با ۰۵/۰ برای ریشه مربعات خطای برآورد حاکی از قابل قبول بودن مدل است. مقدار به دست آمده برای شاخص مذکور از لحاظ آماری نیز معنیدار بوده است که نمیتواند مقدار قابل قبولی باشد و این امر نیاز به انجام اصلاحاتی در مدل را ضروریتر میسازد. شاخصهای برازش تطبیقی نیز نشان میدهند که برازش مدل در حدود ۲/۰ بوده و نمیتواند بیانگر این باشد که مدل به خوبی توانسته است تا تغییرات متغیر وابسته را تبیین کند. مقدار به دست آمده برای شاخص RMSEA نیز نشان میدهد که مدل برای رسیدن به میزان حداقل آن که برابر با ۵۰/۰ است نیز به تغییراتی دارد. به نظر میرسد با انجام اصلاحات بتوان میزان برازش مدل را افزایش داد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مدلی که در شکل (۴-۱) آورده شد، تمامی متغیره را صرف نظر از معنیدار بودن تاثیر آنها نشان میداد. در این مرحله مسیرهای غیرمعنیدار حذف خواهند شد تا شکل نهایی مدل آزمون شده ما مشخص شود. بنابراین مدل تجربی تحقیق پس از حذف مسیرهای غیرمعنیدار در شکل (۴-۲) به نمایش درآمده است. همانطور که در این شکل ملاحظه میگردد، متغیر پایگاه اقتصادی اجتماعی که بر هیچ یک از متغیرهای دیگر تاثیر معنیداری نداشت از مدل به طور کامل کنار گذاشته شد.
شکل ۴-۲) مدل اول تحقیق پس از حذف مسیرهای غیرمعنادار
نکته مهم در آزمون و اجرا کردن مدلهای تحقیق، ارزیابی اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثر کل هر متغیر بر متغیر وابسته میباشد. در جدول (۴-۳۶) اثرات مستقیم، غیرمستقیم و اثرات کل متغیرهای مستقل بر روی متغیر وابسته نهایی در مدل کلی تحقیق به نمایش درآمده است. نتایج به نمایش درآمده در جدول نشان میدهد که متغیر نظام قدرت در خانواده هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم بر روابط اجتماعی درون خانواده تاثیر گذاشته است.
در بین متغیرهایی که به صورت مستقیم تاثیرگذار بودهاند، نظام قدرت در خانواده بیشترین تاثیر (۳۶/۰) را بر متغیر وابسته نهایی داشته است. در بین اثرات غیرمستقیم متغیرها نیز تاثیر سرمایه فرهنگی بر روابط اجتماعی درون خانواده (۰۲۶/۰) نیز بیش از تاثیر نظام قدرت در خانواده (۰۱۶۸/۰) بوده است. در نهایت و با محاسبه اثرات کل هر متغیر مشخص شد که متغیر نظام قدرت در خانواده با ۳۴/۰ بیشترین تاثیر و سرمایه فرهنگی با ۰۲۶/۰ کمترین تاثیر را بر نظام روابط اجتماعی درون خانواده داشتهاند.
جدول ۴-۳۶) اثرات مستقیم، غیر مستقیم و کل متغیرهای مستقل بر متغیر روابط اجتماعی

اثر متغیرها

مستقیم

غیرمستقیم

کل

متغیر

الگوی اوقات فراغت


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل پایان نامه کارشناسی ارشد : دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد :بررسی شاخص ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم