به دلیل کاستیهای موجود در مشخصههای جمعیت شناختی و شخصیت، بازاریابها همواره به دنبال اطلاعات مفیدتری در مورد مصرف کنندگان بودند تا با بهره گرفتن از این اطلاعات بتوانند استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی اثربخشی را به کار بگیرند. به همین جهت، مطالعه سبک زندگی توسعه یافت و در دهه ۱۹۷۰ با اقبال عمومی مواجه شد. با انجام این نوع تحقیقات شرکتهای تولیدی علاوه بر شناخت رفتار خرید مصرف کنندگان میتوانند استراتژیها و تاکتیکهای مورد نیاز را برای موفقیت در بازار اتخاذ کنند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱-۴-اهداف پژوهش
۱-۴-۱- هدف اصلی
پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس سبک زندگی با رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی
۱-۴-۲-اهداف فرعی
-
- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس فعالیتها.
۲- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس علایق.
۳- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس عقاید.
۴- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس مصرف کالاهای فرهنگی.
۵- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس اوقات فراغت.
۶- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس مدیریت بدن.
۷- پیش بینی رفتار خرید مصرف کننده براساس الگوی خرید.
۱-۵-سوالات پژوهش
۱-۵-۱- سؤال کلی:
تأثیر سبک زندگی با دو رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۱-۵-۲- سؤالات جزئی:
۱- تأثیر فعالیتهای مصرف کننده بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۲- تأثیر عقاید مصرف کننده بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۳- تأثیر علایق مصرف کننده بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۴- تأثیر الگوی خرید بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۵- تأثیر اوقات فراغت مصرف کننده بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۶- تأثیر مصرف محصولات فرهنگی مصرف کننده بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۷- تأثیر مدیریت بدن بر رفتار خرید مصرف کننده چگونه است؟
۱-۶-فرضیه های پژوهش
۱-۶-۱- فرضیه اصلی
سبک زندگی با دو رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی تأثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
۱-۶-۲- فرضیات فرعی
-
- فعالیتهای مصرف کننده تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
-
- عقاید مصرف کننده تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
-
- علایق مصرف کننده تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
-
- الگوی خرید مصرف کننده تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
-
- اوقات فراغت مصرف کننده تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
-
- مصرف کالاهای فرهنگی تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
-
- مدیریت بدن مصرف کننده تاثیر معناداری بر رفتار خرید مصرف کننده دارد.
۱-۷-قلمرو پژوهش
الف) قلمرو موضوعی: حوزۀ موضوعی پژوهش به طور عام، شامل روانشناسی و جامعه شناسی و مدیریت و به طور خاص در حوزه بازاریابی تفحص می کند و مفاهیم، سبک زندگی با دو رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی و رفتار خرید مصرف کننده میباشد. ( عنوان این پژوهش پیش بینی رفتار خرید مصرف کنندگان براساس سبک زندگی با دو رویکرد روانشناسی و جامعه شناسی میباشد)
ب)قلمرو مکانی: جمعآوری داده های خام پرسشنامه پژوهش، رفتار خرید مصرف کنندگان در شهر ایلام میباشد.
ج)قلمرو زمانی: بازه زمانی پژوهش از اوایل زمستان سال ۱۳۹۳ تا شهریور سال ۱۳۹۴ میباشد.
۱-۸- کاربرد نتایج پژوهش
بازاریابان میتوانند با بهره گرفتن از سبک زندگی رفتار خرید مصرف کنندگان را پیش بینی کنند و از آن در بخشبندی، استراتژی های بازاریابی و راهبردهای تبلیغات خود استفاده کنند. همچنین در برنامه ریزیهای شرکتهای تولیدکننده برای انجام فعالیتهای صحیح بازاریابی بر مبنای سبک زندگی مصرف کننده کمک می کند. و اطلاعات سبک زندگی، منجر به هدفگیری دقیق شرکتها و سازمانها به سوی مشتریان و ترغیب آنان به وفادار شدن می کند. و اطلاعاتی را در مورد این که مصرف کنندهگان در مورد یک محصول چه فکری می کنند و آن را چگونه به خود ربط می دهند در اختیار محققین می گذارد که به واسطهای این اطلاعات ممکن است که محصولات تولید یا تغیر داده شوند و پیامهای خاصی خلق گردد و میتوان از آن برای گذارههای منحصر بفرد فروش استفاده کرد. و کمک زیادی به سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی و تولیدکنندگان، مدیران و بازاریابان که به صورت مستقل یا غیر مستقل از پوشاک استفاده می کنند، کاربرد دارد.
۱-۹- جنبه نوآورانه(نوآور بودن) پژوهش
فرم در حال بارگذاری ...