وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پژوهش های انجام شده با موضوع بررسی تاثیر کود های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

این پارامتر نیز با بهره گرفتن از خط کش میلیمتری برای ۵ بلال از هر تیمار اندازه گیری شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۷-۱۴ تعداد ردیف در بلال و تعدا دانه در ردیف
پس از جدا کردن پوشش بلال تعداد ردیف‌های موجود در بلال برای ۵ بوته شمارش کرده و یادداشت شد. از تعداد شمارش‌ها میانگین گرفته شد و به عنوان تعدا ردیف در بلال گزارش گردید. سپس تعداد دانه‌های هر ردیف شمارش و ارائه گردید.
۳-۷-۱۵ وزن هزار دانه
پس از جدا کردن دانه‌های ذرت از چوب بلال دو نمونه ۵۰۰ عددی از هر تیمار جدا و توزین شدند. در صورتی که تفاوت وزن آن‌ها از ۴ درصد کم‌تر باشد حاصل جمع وزن دو نمونه به عنوان وزن هزار دانه ارائه گردید.
۳-۷-۱۶ تعداد دانه در واحد سطح
از ضرب تعداد دانه در ردیف و تعداد ردیف در بلال و تعداد بلال در متر مربع، تعداد دانه در واحد سطح بدست آمد.
۳-۷-۱۷ عملکرد دانه
بعد از رسیدگی فیزیولوژیک از خطوط عملکرد ۲ متر مربع برداشت شده و بلال‌های آن را جدا کرده و پس از جدا کردن دانه‌ها از بلال آن‌ها را توزین کرده و به عنوان عملکرد دانه گزارش گردید.
۳-۷-۱۸ عملکرد بیولوژیک
از خطوط عملکرد یک متر مربع به طور جداگانه برداشت و بعد از خشک شدن آنها به عنوان عملکرد بیولوژیک گزارش شدند.
۳-۷-۱۹ محاسبات آماری
محاسبات آماری با بهره گرفتن از نرم افزار SAS انجام گرفت و برای مقایسه میانگین ها از آزمون حداقل اختلاف معنی دار LSD استفاده شد. همچنین در صورت معنی دار شدن اثرات متقابل تیمار ها به روش برش دهی استفاده گردید و میانگین ها با روش LS_Means مقایسه گردیدند. رسم نمودار ها با بهره گرفتن از نرم افزار اکسل صورت گرفت.
فصل چهارم
نتایج و بحث
فصل چهارم
نتایج و بحث
این پژوهش به بررسی صفات کمی و کیفی ذرت سینگل کراس ۲۶۰ در شرایط تنش خشکی در منطقه آب و هوایی شهرکرد صورت گرفته است. نتایج به صورت مختصر در این فصل ارائه می گردد. نتایج تیمار آبیاری جهت کاهش حجم نوشتاری به صورت بدون تنش و تنش ملایم و تنش شدید نمایش داده شده اند.
۱-۴ صفات فیزیولوژیک
۱-۱-۴ درصد لوله شدن برگ[۷۳]
نتایج تجزیه واریانس سطوح تنش خشکی و کود زیستی نشان داد اثر متقابل خشکی در کود زیستی ازتو بارور۱ در سطح احتمال یک درصد معنی دار شد (جدول۴-۱). یکی از راه‌های مقابله با تنش کمبود آب در گندمیان پیچش یا لوله شدن برگ‌ها می‌باشد. مکانیسم این عمل مربوط به کاهش فشار آماس در سلول‌های بادکنکی (بالیفورم) است که در طول رگبرگ اصلی پهنک برگ‌ها قرار دارند، در هنگام بروز خشکی این سلول‌ها آب از دست داده و سبب پیچش و عمودی شدن برگ‌ها می‌شوند که در نتیجه‌ی آن، جذب نور کاهش می‌یابد و موجب افزایش تحمل گیاه به کمبود آب می شود. در صورت رفع کمبود آب این سلول‌ها مجددا به حالت اصلی برگشته و پهنک برگ باز خواهد شد و با این مکانیسم سطح تعرق کننده گیاه در شرایط کمبود آب کاهش یافته و از اتلاف آب به میزان ۵۰ تا ۷۰ درصد جلوگیری می‌شود.

جدول۴-۱تجزیه واریانس برخی صفات فیزیولوژیک تحت تیمارهای مختلف در ذرت

منابع تغییر

درجه آزادی

مجموع مربعات

درصد لوله شدن برگ

محتوای رطوبت نسبی

پایداری غشای سلول

تکرار

۳

۳۵/۰ ۶۸/۶۸

۸۹/۰ ۱۴/۵

۸۳/۰ ۵۷/۸۷

تنش خشکی


فرم در حال بارگذاری ...

« ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با تحلیل مقایسه ای مبانی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود فایل پایان نامه : دانلود فایل های پایان نامه در رابطه با بررسی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم