وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع کارشناسی ارشد در مورد :بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

در تحقیق مفاهیم نیازمند تعاریف نظری و عملیاتی هستند.طرح گویه ها یا معرف در قالب تعریف عملیاتی نیز متضمن طی نمودن فرایند شاخص سازی (مفهوم،ابعاد مولفه وگویه) میباشند تا بتوان به طور دقیق و کامل گویه های مورد نظررا تهیه وتدوین نمود. وقتی مفاهیم تحقیق مورد شاخص سازی قرارگرفتند میبایست اعتبار آنها وارسی شود در بحث از اعتبار، سوال اساسی این است آیا گویه ها همان مفهوم را میسنجند که مورد نظر است. روایی آزمون به دقت و اندازه گیری،ثبات و پایایی آن مربوط است.یک معنای روایی،ثبات و پایایی نمرهای آزمون در طول زمان است. و معنای دوم به همسانی درونی گویه ها اشاره دارد. مفهوم آن این است که سوال های آزمون تا چه اندازه با یکدیگر همبستگی دارد.(غیاثوند،۲۵۴:۱۳۸۷)برای سنجش هماهنگی درونی بین بخشهای مختلف یک ابزار نیز از تکنیک های مختلفی می توان استفاده کرد که ضریب آلفای کرونباخ یکی از آنهاست که در پژوهش حاضر برای اطمینان از پایایی سوالات پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است.بدین ترتیب که بعد از انجام پیش آزمون با حجم ۳۰ نفر، ضریب آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی ابزار سنجش محاسبه گردید و ضریب به دست آمده برای طیف های مورد استقاده بالاتر از ۸/ بوده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۴- شیوه ی تحلیل تحقیق
طرح تحقیق چارچوبی است برای تفسیر نتایج داده ها ،‌چارچوبی که به ما کمک میکند کاری بیش از گزارش ساده انجام دهیم دواس( ۱۳۸۷: ۴۲) تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. توصیف داده ها با آمارههای توصیفی(جداول فراوانی و درصد) و سنجش فرضیات با توجه به سطوح سنجش متغیرها با بهره گرفتن از آماره های استنباطی نظیر همبستگی، رگرسیون ،آزمونF،آزمونT … انجام شده است.
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه: پردازش داده ها در پژوهشهای اجتماعی ـ اقتصادی معمولا در دو سطح انجام میگیرد این دو سطح عبارتند از: ۱- توصیف داده ها و ۲- تجزیه و تحلیل و تبیین داده ها. در مرحلهی توصیف داده ها جامعهی مورد مطالعه با توجه به متغیرهای مورد نظر توصیف شده و تصویری از وضعیت موجود ارائه میگردد. برای تبیین این وضعیت از آمار توصیفی که طیف نسبتا گستردهای را تشکیل میدهد استفاده میگردد. در بخش آمار توصیفی محقق درصدد اثبات یا رد فرضیهی خاصی نمیباشد. زیرا در این سطح از پردازش، در هر مرحله تنها یک متغیر مورد بررسی قرار میگیرد و روابط بین متغیرها مد نظر نمیباشد (کلانتری، ۱۳۸۵: ۷۹).
۵-۱- آمار توصیفی
آمار توصیفی شامل راههایی برای خلاصه کردن ویژگی های نمونه است که به وسیله جدولهای توزیع فراوانی و درصد نمایش داده میشود.جداول مهمترین ابزار برای سنجش و اندازه گیری داده های یک پژوهش به حساب میآیند. به همین دلیل ابتدا به توصیف جامعهی آماری بر اساس حجم نمونه تعداد پاسخگویان، سن، تحصیلات، وضعیت اشتغال و… با توجه به فراوانی و درصد پرداخته میشود، سپس درصد پاسخ پاسخگویان به هرکدام از گویه های مقیاس پرسشنامه آورده میشود. شاخص ترکیبی هر یک از متغیرها نیز بررسی میشود و سپس به بررسی آزمون فرضیه ها توسط آمار استنباطی پرداخته خواهد شد و نهایتاً در قسمت سوم (تحلیل چند متغیر) عوامل مؤثر بر مسئله بررسی میگردد.
جدول شماره ۵-۱-۱-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه های سنی

سن
تعداد
درصد معتبر
درصد تجمعی
۲۰-۱۵ سال

۱۱۶

۴/۲۹

۴/۲۹

۲۱-۳۰ سال

۱۰۲

۸/۲۵

۲/۵۵

۳۱-۴۰ سال

۱۰۲

۸/۲۵

۰/۸۱

۴۱-۵۰ سال

۷۵

۰/۱۹

۱۰۰

کل

۳۹۵

۱۰۰

در جدول شماره ۵-۱-۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن به نمایش گذاشته شده است. همان طور که مشاهده میشود، بیشترین فراوانی متعلق به گروه سنی ۲۰ سال و کمتر است که ۴/۲۹ درصد از پاسخگویان در بر میگیرد و کمترین تعداد پاسخگویان یعنی ۷۵ نفر(۰/۱۹ درصد) در گروه سنی ۴۱-۵۰ قرار دارند.
جدول شماره ۵-۱-۲-توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پژوهشی با موضوع بررسی واکنش‌های هسته‌ای ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود پروژه های پژوهشی درباره کارکرد فعل در مرزبان نامه- فایل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم