وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل پایان نامه : دانلود فایل های پایان نامه در رابطه با بررسی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

توانمندسازی کلی

35

0.87

نتایج جدول فوق نشان می دهد که تمام ضرایب آلفای کرونباخ بالای 0.70 بوده و از مقادیر قابل قبولی برخوردارند. بنابرای پرسشنامه پژوهش از پایایی مناسبی برخوردار می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

72

      1. روایی (validity)

به منظور بررسی روایی پرسشنامه، ابتدا آن را در اختیار چند تن از متخصصان مربوطه داده و از آنها خواسته شده در مورد نگارش گویه ها نظر بدهند. سپس از متخصصان مربوطه پرسیده شد که آیا پرسشنامه همان چیزی که مد نظر است می سنجد یا خیر؟ (پرسشنامه روایی دارد یا خیر). نظرات متخصصان مربوطه گویای این مطلب بود که گویه ها از نوشتار صریح برخوردار بوده و همچنین دارای روایی می باشند.

  • روش تجزيه و تحليل اطلاعات:

روش های آمار توصيفي شامل ميانگين، انحراف معيار و … برای متغیرهای جمعیت شناسی و متغیر های پژوهشی مورد استفاده قرار گرفت.
به منظور آزمون فرضیات پژوهش از ضریب مسیر استفاده گردید. به منظور بررسی قابلیت پذیرش مقدار ضریب مسیر از آزمون تی استفاده می شود. در آزمون تی فرض صفر به این صورت بیان می شود که: پارامتر(ضریب مسیر) در جامعه ی مورد نظر به طور معناداری با صفر تفاوت ندارد. یا ضریب مسیر در جامعه مورد نظر برابر با صفر می باشد.(یعنی هر میزان تغیر در متغیر مستقل صفر میزان تغیر در متغیر وابسته را تبیین می کند).
اگر مقدار آزمون تی بین 1.96 تا 1.96- باشد نشان می دهد که پارامتر بدست آمده در سطح 0.05 تفاوت معناداری با صفر ندارد(و بالتبع نمی تواند تغییرات در متغیر وابسته را تبیین کند). اگر مقدار تی در این بازه نباشد، بعنی بزرگتر یا کوچکتر باشد بدین معناست که در سطح معناداری 0.05، میزان پارامتر(ضریب مسیر) بدست آمده با صفر تفاوت دارد(و بالتبع می تواند تغییرات در متغیر وابسته را تبیین کند) بنابراین فرض صفر رد می شود.
همچنین اگر مقدار تی بین 2.58 تا 2.58- باشد نشان می دهد که پارامتر بدست آمده در سطح 0.01 تفاوت معناداری با صفر ندارد. و مانند بالا تبیین می شود.
73
در جداول ارائه شده در فصل چهارم از مقدارp هم برای سهولت نتیجه گیری استفاده شده است. اگر مقدار پی از 0.05 یا 0.01 بزرگتر باشد بدین معنی است که مقدار تی در فواصل مذکور قرار ندارد و فرض صفر رد و فرض محقق تأیید می شود. اگر مقدار پی از 0.05 و 0.01 کوچکتر باشد فرض صفر تأیید می شود.
به منظور برازش مدل از نرم افزار لیزرل استفاده شد. در برازش مدل سوالي كه مطرح مي­شود اين است كه تا چه حد مدل مورد نظر با داده­هاي مربوط سازگاري دارد؟ پاسخ به اين سوال تنها از طريق بررسي برازش مدل امكان پذير است. بنابراين، در تحليل، متعاقب انجام تخمين پارامترها و قبل از آن تفسير آنها بايد از برازندگي مدل اطمينان حاصل شود(هومن،1380). هدف از ارزيابي برازش كل مدل اين است كه مشخص شود تا چه حد كل مدل با داده­هاي تجربي مورد استفاده سازگاري و توافق دارد. مجموعه وسيعي از معيارها و شاخص­هاي برازندگي[2] وجود دارند كه مي­توانند براي اندازه­گيري كل مدل مورد استفاده قرار گيرند. اما نكته قابل توجه اين است كه يك محقق بايد از معيارهاي مختلفي براي قضاوت در مورد برازش مدل استفاده كند. زيرا شاخص واحدي وجود ندارد كه به طور قطعي براي آزمون مدل، مورد قضاوت وارزيابي قرار گيرد (كلانتري،1388). بنابراين از شاخص­هاي متفاوتي براي سنجش برازش الگوي مورد مطالعه در اين تحقيق استفاده شد.
بنابراین به طور کلی به منظور بررسی نیکویی برازش کل مدل[3] از شاخص مجذور خی دو (x2)، شاخص نسبت مجذور خی دو به درجه آزادی(x2/df)، شاخص نيكويي برازش(GFI)، شاخص نیکویی برازش تطبیقی(AGFI)، شاخص برازندگی تطبیقی(CFI)(بنتلر[4]، 1999) و خطای ریشه مجذور میانگین تقریب(RMSEA)(برون[5] کادک[6]، 1993) استفاده گردید. نسبت شاخص مجذور خی دو به درجه آزادی(x2/df) کمتر از 3، شاخص نیکویی برازش(GFI) بزرگتر از 0.80 تا 0.90، شاخص نیکویی برازش تطبیقی(AGFI) بزرگتر از 0.80، شاخص برازندگی تطبیقی(CFI) بین 0.90 تا 0.95 و خطای ریشه مجذور میانگین تقریب(RMSEA) کمتر از 0.60 تا 0.80 نمایاناگر برازندگی عالی(کافی) بین مدل مشخص شده و داده‌ها در نظر گرفته شدند(هو[7] بنتلر، 1999، مولایک[8] و همکاران، 1989)
74
75
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
مقدمه
پس از آنکه داده هاي تحقيق گردآوري، استخراج و طبقه بندي گرديدند، جداول و نمودارهاي لازم تهيه شدند و آزمون هاي آماري نيز انجام شد؛ نوبت به مرحله جديدي از فرايند تحقيق که به مرحله تجزيه وتحليل داده ها معروف است، مي رسد. اين مرحله در تحقيق اهميت زيادي دارد.
در مرحله تجزیه و تحلیل آنچه که مهم است این است که محقق باید اطلاعات و داده ها را در مسیر هدف تحقیق، پاسخگویی به سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه های خود، هدايت كند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. تجزيه و تحليل به عنوان فرايندي از روش علمي، يکي از پايه هاي اساسي هر روش تحقيقي است. تجزيه و تحليل روشي است که از طريق آن، داده هايي که از طريق بکارگيري ابزارهاي تحقیق فراهم آمده اند؛ خلاصه، کدبندي، دسته بندي و در نهايت پردازش مي‌شوند تا زمينه برقراري انواع تحليل ها و ارتباط بين اين داده ها به منظور آزمون فرضيه ها فراهم آيد.
براي تجزیه و تحليل داده­هاي جمع آوري شده در اين تحقيق، ابتدا آمار توصيفي كه به بررسي متغيرهاي جمعيت شناختي تحقيق شامل جنسيت، سن، ميزان تحصيلات و… مي­پردازد با بهره گرفتن از نرم‌افزار SPSS مورد بررسي قرار گرفت. پس از آن آمار استنباطي مطرح مي­گردد. آمار استنباطي اين تحقيق با بهره گرفتن از نرم افزار ليزرل (LISREL) انجام شد. برازش مدل مفهومي از آميزه نمودار تحليل مسير و برازش مدل ، انجام شد.
77
4-1- آمار توصيفي
4-1-1- جنسیت
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های انجام شده با موضوع بررسی تاثیر کود های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش پایان نامه در مورد تحلیل مفهوم آزادی در کتب … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم