وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه -تحقیق-مقاله – ۳-۱۱-۴- آزمون ریشه واحد در داده های ترکیبی – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

ضریب جامعه صفر است.

ضریب جامعه مخالف صفر است.

برای آزمون این فرضیه ­ها از آماره t استفاده می‌شود. اگر در سطح اطمینان ۹۵% (خطای ۵%=) آماره به دست آمده از آزمون، کوچک­تر از t به دست آمده از جدول با همان درجه آزادی باشد، فرض تأیید شده و در غیر این صورت رد می‌شود. در این آزمون عدم رد به مفهوم بی‌معنا بودن ضریب مورد نظر و رد به معنی معنادار بودن ضریب مورد­نظر است.

۳-۱۱-۳- روش استفاده از داده ها

معمولاً استفاده از داده های آماری به سه روش مقطعی، سری زمانی و ترکیبی امکان‌پذیر است:

۱٫ داده های مقطعی: در داده های مقطعی، مقادیر یک یا چند متغیر برای چندین واحد اقتصادی (مشاهدات نمونه‌ای) برای یک زمان مشخص جمع‌ آوری می‌شود.

۲٫ داده های سری‌زمانی: در داده های سری زمانی، مقدار یک یا چند متغیر در طول یک دوره زمانی مشاهده می‌شود.

۳٫ داده های ترکیبی: در داده های ترکیبی، عناصر هر دو دسته از داده های سری زمانی و مقطعی وجود دارد. یعنی، اطلاعات مربوط به داده های مقطعی در طول زمان مشاهده می‌شود. به بیان دیگر، چنین داده هایی دارای دو بعد هستند که یک بعد آن مربوط به واحدهای مختلف در هر مقطع زمانی خاص است و بعد دیگر آن مربوط به زمان می‌شود. یعنی، روش داده های ترکیبی، روشی برای تلفیق مشاهدات مقطعی در خلال چندین دوره زمانی است (گجراتی[۹۱]،۱۹۹۵: ۶۴).

در این پژوهش با توجه به نوع داده ها و روش‌های تجزیه و تحلیل موجود، از روش داده های ترکیبی استفاده می‌شود. زیرا به منظور بررسی رابطه میان ساختار سرمایه و بازده غیر عادی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، متغیرهای مستقل و وابسته از دو جنبه متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرند. از یک سو، این متغیرها در میان شرکت های صنایع مختلف و از سوی دیگر، در دوره زمانی ۱۳۸۹- ۱۳۸۰ آزمون می‌شوند.

منظور از داده های ترکیبی، مجموعه‌ای از داده‌هاست که متشکل از تعداد زیادی از متغیرهای مقطعی (N) است که در طول یک دوره زمانی مشخص (T) مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این صورت تعداد مشاهدات х N T بوده که با بهره گرفتن از مدل‌های مختلفی قابل تخمین است.

زمانی­که از داده ­های ترکیبی استفاده می­­شود، به منظور تخمین مدل رگرسیون، از یکی از روش‌های اثرات مشترک، اثرات ثابت و اثرات تصادفی استفاده می‌شود. برای تشخیص روش تخمین مناسب باید آزمون­های مختلفی انجام داد. بدین ترتیب، که ابتدا برای گزینش بین اثرات مشترک و اثرات ثابت از آزمون چاو استفاده می‌شود. اگر P-Value به دست آمده کم­تر از ۰۵/۰ باشد اثر ثابت انتخاب می‌شود. به­ طور موازی، جهت گزینش بین اثرات مشترک و اثرات تصادفی نیز، آزمون بروش- پاگان انجام می‌شود. اگر P -Value به دست آمده کم­تر از ۰۵/۰ باشد اثر تصادفی انتخاب می‌شود. در نهایت، جهت گزینش بین اثرات ثابت و اثرات تصادفی از آزمون هاسمن استفاده می‌شود. اگر P -Value به دست آمده کم­تر از ۰۵/۰ باشد اثر ثابت انتخاب می‌شود. در این پژوهش نیز به منظور آزمون هر یک از فرضیه‌ها، آزمون‌های چاو، هاسمن و بروش- پاگان انجام می‌شود و مدل رگرسیون تخمین زده شده است.

۳-۱۱-۴- آزمون ریشه واحد در داده های ترکیبی

بحث ایستایی و هم‌جمعی متغیرها و آزمون‌های مربوط، در حالتی که از داده های ترکیبی مقطعی سری‌زمانی استفاده می‌شود، با حالتی که داده ها به صورت سری‌های زمانی است، تفاوت عمده‌ای دارد.

پارامترهای (گشتاوری) مربوط به متغیرهای هر مدل اعم از مستقل و وابسته باید در طول زمان در یک مدل رگرسیونی از نوع سری زمانی ثابت باشد، که برای تعیین ایستایی متغیرهای مدل از آزمون ریشه واحد استفاده می‌شود (عباسی‌نژاد،۱۳۸۰: ۱۸۹-۱۸۵ و هریس[۹۲]، ۱۹۹۵: ۱۵).

    1. میانگین متغیر در طول زمان ثابت باشد و با تغییر زمان آغاز و پایان سری تغییر نکند.

    1. واریانس متغیر در طول زمان ثابت باشد و با تغییر زمان آغاز و پایان سری تغییر نکند.

  1. کوواریانس میان مقادیر متغیر در زمان‌های مختلف تنها تابعی از میزان فاصله زمانی بین مقادیر آن باشد و به زمان بستگی نداشته باشد.

این خصوصیات را می‌توان برای متغیر Yt به صورت زیر نشان داد (هریس، ۱۹۹۵: ۱۵):

آزمون‌های ریشه واحد داده های ترکیبی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته‌اند عبارتند از: آزمون‌های لوین[۹۳]، لین[۹۴] و چو[۹۵](۲۰۰۲)، ایم[۹۶]، پسران[۹۷] و شین[۹۸](۱۹۹۷)، دیکی فولر تعمیم یافته[۹۹](۱۹۸۱)، فیلیپس- پرون[۱۰۰](۱۹۹۸) و هاردی[۱۰۱](۲۰۰۰). در این پژوهش، به منظور انجام آزمون‌های آماری مطرح شده از نرم‌افزار Eviews نسخه ۶ استفاده شده است.

۳-۱۲- خلاصه فصل

در این فصل، ابتدا، تعریفی از پژوهش ارائه شد. در ادامه، به تشریح روش پژوهش و گردآوری داده ها، سؤال‌های پژوهش، فرضیه‌های پژوهش، متغیرهای پژوهش، قلمرو پژوهش، جامعه آماری، نمونه آماری و روش گردآوری داده ها پرداخته شد. سرانجام، در قسمت روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه‌ها به بیان رگرسیون چندمتغیره پرداخته شد. روش استفاده از داده ها و آزمون ریشه واحد در داده های ترکیبی نیز در قسمت روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون‌های هم‌جمعی و فرضیه‌ها بیان شد.

فصل بعد به تجزیه و تحلیل فرضیه‌های پژوهش و تفسیر نتایج حاصل از آن اختصاص دارد.

    1. Ho.R ↑

    1. Muradoglu & Sivaprasad ↑

    1. Fama & French ↑

    1. Cumulative average abnormal returns ↑

    1. Cooper ↑

    1. Hussy ↑

    1. Belkaui ↑

    1. Modigliani.Franco and Miller.Merton ↑

    1. Masulis.R ↑

    1. Hompton ↑

    1. Ownership Rights ↑

    1. Repayment Requirements ↑

    1. Claim on Assets ↑

    1. Claim on Profits ↑

    1. Earnings before interest and taxes ↑

    1. Return on investment ↑

    1. Business Risk ↑

    1. Financial Risk ↑

    1. Kesterc,w ↑

    1. Titman,s ↑

    1. Scott,D ↑

    1. Warner ↑

    1. Martin ↑

    1. Ferri,M ↑

    1. Jones,W ↑

    1. Wesseles,R ↑

    1. Control ↑

    1. Flexibility ↑

    1. Donaldson,Gordon ↑

    1. Agency costs ↑

    1. Kim,Wisaeng and Sorenson,Eric ↑

    1. Van Horne ↑

    1. Wachowics ↑

    1. Traditional Approach ↑

    1. Arbitrage ↑

    1. The Trade-off Theory ↑

    1. Marginal Present Value of Tax Saving ↑

    1. Marginal Present Value of Financial Distress ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه آماده کارشناسی ارشد – ۲-۲-۳- چرا مطالعه و بررسی توسعه سازمانی لازم است؟ – 8دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – مبانی نظری عاطفه مثبت و منفی – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم