وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه های آماده | ۱-۱۰ تعاریف عملیاتی مربوط به متغیرها – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

    1. تبیین تاثیر ارائه مجدد صورت‌های مالی بر رشد شرکت‌ها.

  1. تبیین تاثیر ارائه مجدد صورت‌های مالی بر رشد شرکتهایی که ارائه مجدد صورت‌های مالی می‌کنند در مقایسه با شرکتهایی که ارائه مجدد نمی کنند

۱-۵ فرضیه های تحقیق

بر اساس بررسی های صورت گرفته، به منظور بررسی رابطه بین ارائه مجدد صورت‌های مالی و رشد شرکت‌های بورس اوراق بهادار فرضیه هایی به شرح زیر تدوین گردیده است :

    1. ارائه مجدد صورت‌های مالی بر رشد شرکت‌ها تاثیر دارد.

  1. بین رشد شرکتهایی که ارائه مجدد صورت‌های مالی می‌کنند با شرکت‌های که ارائه مجدد صورت‌های مالی نمی کنند تفاوت معنی داری وجود دارد.

۱-۶ قلمرو تحقیق

۱-۶-۱ قلمرو موضوعی تحقیق

در این تحقیق تاثیر ارائه مجدد صورت‌های مالی بر رشد شرکت‌ها در شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار مورد ارزیابی و تجزیه تحلیل قرار گرفته است.

۱-۶-۲ قلمرو مکانی تحقیق

این پژوهش کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را در نظر می‌گیرد.

۱-۶-۳ قلمرو زمانی تحقیق

این پژوهش به منظور بررسی سوالات تحقیق، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های ۱۳۸۷ لغایت ۱۳۹۱ در نظر گرفته شده است.

۱-۷ روش تحقیق

از آنجایی که در تحقیق حاضر هدف بررسی تاثیر ارائه مجدد صورت‌های مالی بر رشد شرکت‌ها می‌باشد، در این تحقیق پس از استخراج اطلاعات کافی از نمونه ها و استخراج ارزش های هر یک از متغیرها، با بهره گرفتن از نرم افزار SPSSو Eviews و با بهره گیری از مدل رگرسیونی Panel Data و آزمون ویلکاکسون و همبستگی اسپیرمن به تجزیه وتحلیل فرضیات ‌بر اساس آماره های F و t شده است.

۱-۸ روش جمع‌ آوری اطلاعات

با بهره گرفتن از روش کتابخانه ای داده های بخش نظری پیشینه تحقیق جمع‌ آوری گردیده است. بدین ترتیب که با مطالعه کتب، مقالات و پایان نامه های تحصیلی اطلاعات مورد نیاز جمع‌ آوری شده و اطلاعات مربوط به اعضای نمونه با بهره گرفتن از پایگاه اطلاعاتی تدبیر پرداز و ره آورد نوین گردآوری شده است.

۱-۹ جامعه و نمونه آماری

جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های ۸۷ لغایت ۹۱ می‌باشد.جهت همگن نمودن جامعه آماری در اجرای آزمون فرضیات و تعمیم نتایج آن، شرایط ذیل در خصوص شرکت‌های جامعه آماری موردنظر می‌باشد.(روش حذف سیستماتیک)

    1. پایان سال مالی شرکت منتهی به پایان اسفند باشد.

    1. شرکت در دوره مورد مطالعه تغییر سال مالی نداشته باشد.

    1. شرکت های سرمایه گذاری، بانک‌ها و بیمه ها نباشند.

    1. نماد معاملاتی شرکت فعال و توقف نماد معاملاتی نداشته باشد.

    1. در محدوده زمانی تعیین شده حداقل یک بار صورت‌های مالی سالانه تجدید ارائه شده، منتشر نموده باشند.

  1. اطلاعات مالی مورد نیاز در دسترس باشد.

۱-۱۰ تعاریف عملیاتی مربوط به متغیرها

۱-۱۰-۱ ارائه مجدد صورت‌های مالی

عبارت است از اصلاح اشتباهات دوره قبل و حذف اثر ناشی از برآوردهای نادرست مدیران از ارقام حسابداری و گزارش مجدد آن ارقام در دوره جاری(هیربار و جنکیز،۲۰۰۴). این متغیر منعکس کننده خطا در برآوردهای حسابداری و یا تخطی از اصول پذیرفته شده حسابداری است. در تحقیق حاضر، این متغیر از طریق بررسی تعدیلات سنواتی که در صورت سود و زیان شرکت‌ها منعکس می شود؛ اندازه گیری می شود.

۱-۱۰-۲ رشد شرکت

به لحاظ نظری، دسترسی شرکت‌ها به منابع مالی برای آن ها فرصت و امکان رشد بالقوه ای را فراهم می‌کند. در تحقیق حاضر از نسبت کیوتوبین به عنوان معیار رشد شرکت استفاده می شود. کیوتوبین یکی از ابزارهای اندازه گیری رشد شرکت می‌باشد این نسبت توسط آقای جیمز توبین در تجزیه و تحلیل ها اقتصاد کلان به منظور پیش‌بینی آینده فعالیت های سرمایه گذاری در سال ۱۹۷۸ مطرح شد. هدف وی برقراری یک رابطه علت و معلولی بین شاخص Q توبین و میزان رشد شرکت‌ها بود. اگر شاخص Q توبین محاسبه شده برای شرکت بازار بزرگتر از یک باشد، انگیزه زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد، بعبارتی نسبت Q توبین بالا، معمولاً نشانه ارزشمندی فرصت های رشد شرکت می‌باشد. اگر نسبت Q توبین کوچکتر از یک باشد سرمایه گذاری متوقف می شود. در صورتی که شرکت از تمامی فرصت های سرمایه گذاری بهره برداری کند ارزش نهایی Q توبین بسوی عدد واحد یک میل پیدا می‌کند. هر گونه تغییری در مقدار Qممکن است در اثر سرمایه گذاری در بازارهای مالی یا در نتیجه تغییر انتظارات سرمایه گذاران در بازده مورد انتظارشان در بازار سرمایه رخ دهد.در سال ۱۹۶۹ توبین در مقاله ای با نام «روش تعادل عمومی در نظریه پول» نتیجه گرفت که تغییر تقاضا در بخش مالی تنها با تغییر در Qامکانپذیر می شود. البته تغییر در ترجیحات افراد برای پول، اوراق قرضه وسهام نیز ممکن است باعث چنین تغییری شود.سیاست پولی تنها یکی از عناصری است که نرخ تورم وبیکاری را تغییر می‌دهد،ولزوماً مهمترین عامل نیست. این مطلب،به نوبه خود پاسخی به پول گرایان است.

شیتو و ادیت در تحقیق خود از نسبت Q توبین به ‌عنوان فرصت رشد استفاده کرده‌اند و آن را حاصل تقسیم ارزش بازار دارایی های شرکت بر ارزش دفتر دارایی ها فرض کرده‌اند و بیان می نمایند که اگر ارزش بازار فقط منعکس کننده ارزش ثبت شده دارایی های شرکت باشد آنگاه ۱ = Q خواهد شد ،اگر ۱ <Q باشد نشانه این است که ارزش بازار بیشتر از ارزش ثبت شده دارایی ها شرکت خواهد بود و کیوتوبین بالا مشوقی است برای سرمایه گذاری کردن در شرکت می‌باشد،اگر ۱> Qباشد نشانه این است که ارزش بازار کمتر از ارزش ثبت شده دارایی های شرکت است.

مزایای نسبت Q توبین:

الف) سادگی محاسبه برای استفاده کنندگان وتحلیلگران مالی.

ب) سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه آن.

ج) در ایران به علت عدم وجود اوراق قرضه وسهام ممتاز منتشره توسط شرکت ها، محاسبه آن ساده است.

د) معیاری است که بیشتر مبتنی بر اطلاعات بازار است ‌بنابرین‏ نقاط ضعف معیارهای مبتنی بر سود حسابداری را ندارد.(صالحی، ۱۳۸۰)

۱-۱۱ ساختار تحقیق

با توجه به تحقیق حاضر، پژوهش پنج فصل مجزا طبقه بندی شده است. همان گونه که ارائه شد، فصل اول اختصاص به کلیات تحقیق داشته و در فصل دوم به ادبیات موضوعی و سوابق مطالعاتی موجود پیرامون اثر ارائه مجدد بر رشد شرکت‌ها، مورد مطالعه و بررسی پرداخته شده است. در فصل سوم چگونگی جمع‌ آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ دادن به سوالات پژوهش و بررسی فرضیه‌ها تشریح شده است. فصل چهارم به تجزیه تحلیل و آزمون فرضیات اختصاص داده شده و در نهایت در فصل پنجم نتایج حاصل از تحقیق و آزمون فرضیات بیان شده است.

۲-۱ مقدمه


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه آماده کارشناسی ارشد | ۲-۷-۴- نظریه زیگلمن – پایان نامه های کارشناسی ارشدفایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – ۲-۶- اهمیت بودجه: – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم