وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها – شبکه اجتماعی علمی و پژوهشی (تعریف عملیاتی): – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

فرضیه‌های فرعی

فرضیه ‏های فرعی در این تحقیق به شرح زیر می­باشند:

۱- بین بهره‌گیری از شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی رابطه وجود دارد.

۲- بین بهره‌گیری از شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی رابطه وجود دارد.

۳- بین بهره‌گیری از شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی و عملکرد خدماتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی رابطه وجود دارد.

اهداف اساسی تحقیق

هدف کلی

هدف اصلی در این تحقیق افزایش عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌باشد.

اهداف فرعی

اهداف فرعی در این تحقیق عبارتند از:

۱- تبیین تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی بر عملکرد اعضای‌هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی

۲- شناسایی و معرفی شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی

۳- شناسایی مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی برای پژوهشگران

۴- شناسایی پر کاربردترین شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی مجازی در میان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی

۵- شناسایی دیگر ابزار رسانه های اجتماعی مورد استفاده اساتید دانشگاه‌ها و پژوهشگران

قلمرو تحقیق

قلمرو مکانی تحقیق

قلمرو مکانی این تحقیق دانشگاه تهران و دانشگاه علم و فرهنگ می‌باشد.

قلمرو زمانی تحقیق

قلمرو زمانی این تحقیق، سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ در نظر گرفته شده‌است.

قلمرو موضوعی تحقیق

عملکرد اعضای هیئت علمی از موضوعات مهم در حوزه «منابع انسانی» و «شبکه‏های اجتماعی» قلمرو موضوعی پژوهش می‏ باشد.

جامعه و نمونه آماری

جامعه و نمونه آماری در این تحقیق به شرح زیر می­باشند:

جامعه آماری

بر اساس مطالب عنوان شده در عنوان تحقیق، بیان مسئله، اهداف و فرضیه‌ها، جامعه آماری این تحقیق اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و دانشگاه علم و فرهنگ می‌باشد که تعداد آن‌ ها مجموعاَ ۱۶۸۵ نفر است که ۶۸ نفر از دانشگاه علم و فرهنگ و ۱۶۱۷ نفر از دانشگاه تهران می‌باشند. دانشگاه تهران به دلیل تنوع و بزرگی در جامعه آماری و وجود چندین دانشکده در زمینه‌های مختلف و در نتیجه تنوع در اعضای هیئت علمی به عنوان دانشگاه دولتی انتخاب شده است. همچنین دانشگاه علم و فرهنگ به دلیل سهولت دسترسی به اعضای هیئت علمی و تنوع دانشکده و نیز شاخص بودن دانشگاه در میان دانشگاه‌های غیرانتفاعی انتخاب گردید.

نمونه آماری

برای گرد‌آوری اطلاعات از روش نمونه‌گیری هدفمند و جامعه در دسترس استفاده شده‌است و حجم نمونه با بهره گرفتن از فرمول کوکران ۳۱۳ نفر تعیین گردید که از این مقدار ۵۰ نفر از دانشگاه علم و فرهنگ و ۲۶۳ نفر از دانشگاه تهران می‌باشند. همچنین دانشکده‌های انتخاب شونده از دانشگاه تهران با دانشکده‌های دانشگاه علم و فرهنگ سازگاری دارند.

شیوه ها و ابزار گردآوری اطلاعات

شیوه ها و ابزار گردآوری اطلاعات عبارتند از:

الف)کتابخانهای: برای گردآوری اطلاعات کتابخانه ای از ابزار فیش‌برداری استفاده شده است.

ب)می‌دانی: برای گردآوری اطلاعات می‌دانی از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است.

روش انجام تحقیق

تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و بر اساس طرح تحقیق توصیفی و از نظر کنترل شرایط پژوهش یک بررسی پیمایشی است.

شیوه های تجزیه و تحلیل اطلاعات

در این تحقیق، برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون­های زیر استفاده شده‌است:

۱٫ آزمون کلموگروف-اسمیرنوف جهت بررسی نرمال بودن داده ­ها

۲٫ آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی فرضیه ­های پژوهش

۳٫ آزمون t گروه ­های مستقل

۴٫ آنالیز واریانس یک طرفه

۵٫آزمون تعقیبی دانکن

۶٫ آزمون فریدمن

تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم‌افزار آماری SPSS صورت گرفته‌است.

محدودیت‌های انجام تحقیق

محدودیت­های تحقیق به شرح زیر می­باشند:

– کمبود منابع فارسی

– محدودیت‌های دسترسی به منابع علمی

– کمبود کار مشابه در زمینه تحقیق

– محدودیت‌های توزیع پرسشنامه

تعریف واژه های کلیدی

شبکه اجتماعی مجازی (تعریف نظری): شبکه های اجتماعی مجازی سرویس‌های تحت وبی هستند که به کاربران خود اجازه می‌دهند که: (الف) در یک سیستم بسته پروفایل‌های عمومی یا نیمه عمومی بسازند (ب) لیستی از دیگر کاربران عضو شبکه را در اختیار داشته باشند و (ج) لیست ارتباطات خود و دیگران را درون این سیستم ببینند (بوید و الیسون، ۲۰۰۷).

شبکه اجتماعی مجازی (تعریف عملیاتی): در تحقیق حاضر منظور از شبکه های اجتماعی، وب‌سایت‌هایی است که کاربران با عضویت در آن‌ ها می‌توانند با ساختن پروفایل شخصی خود با افراد دیگر در ارتباط باشند و اطلاعات، تصاویر، فیلم‌ها، نرم‌افزارها و… را در حوزه علاقمندی خود به اشتراک بگذارند.

شبکه اجتماعی علمی و پژوهشی (تعریف نظری): در حوزه آموزش، شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید، معلمان و مدیران در داخل و خارج از مؤسسه‌ فعلی خود را با اهداف علمی و پژوهشی فراهم می‌کنند (میلز، ۲۰۱۱).

شبکه اجتماعی علمی و پژوهشی (تعریف عملیاتی): در تحقیق حاضر منظور از شبکه های اجتماعی علمی و پژوهشی وب‌سایت‌هایی است که محققین، دانشجویان، اساتید و دیگر افراد علاقمند به پژوهش با عضویت در آن‌ ها از امکانات این قبیل سایت‌ها مانند به اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات خود، مطلع شدن از فعالیت‌های علمی دیگر افراد در زمینه پژوهش خود و تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند.

فناوری وب.۲ (تعریف نظری): فناوری وب.۲ به تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که کاربر محور، قابل تغییر، مشارکتی، تعاملی و بر اساس به اشتراک‌گذاری دانش در ساخت محتوای وب هستند (گو و ویدن وولف،۲۰۱۱).

فناوری وب.۲ (تعریف عملیاتی): در تحقیق حاضر وب.۲ به معنای یک پلت‌فرم[۴] است که به موجب آن محتوا و برنامه های کاربردی توسط افراد خاص تولید و منتشر نمی‌شوند، بلکه به طور مداوم توسط همه کاربران و به طور مشارکتی اصلاح می‌شوند.

رسانه اجتماعی (تعریف نظری): رسانه های اجتماعی گروهی از برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت هستند که با اتکا به بنیان‌های فناورانه وب.۲ امکان ایجاد و تبادل محتوای تولید شده به وسیله کاربران را می‌دهند (کاپلان و هانلین، ۲۰۱۰).

رسانه‌اجتماعی (تعریف عملیاتی): در تحقیق حاضر منظور از رسانه های اجتماعی دسته‌ای از انواع رسانه‌هاست که شامل بلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها[۵]، انجمن‌های گفتگو، اجتماعات محتوایی و میکروبلاگ‌ها[۶] می‌باشد که امکان برقراری ارتباط بین اعضای خود را با اهداف متفاوت فراهم می‌کنند.

عملکرد (تعریف نظری): به نحوه انجام وظایف و مسئولیت‌های محول شده که در بر گیرنده فرایند و نتیجه امور است اطلاق می‌شود (عزتی،۱۳۹۱).


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه های آماده – نکات مهم و کلیدی طرح : – 5فایل های دانشگاهی- ۴-۵-۱- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی تحقیق – 5 »
 
مداحی های محرم