-
- دباغی دانشجوی پیام نور اسلام آباد در تحقیقی تحت عنوان بررسی تأثیر فشار روانی بر کارایی کارمندان سازمان جهاد سازندگی که بین فشارهای روانی ناشی از عوامل سازمانی و عملکرد کارمندان عملیاتی در سازمان جهاد سازندگی رابطه وجود دارد.
-
- ملکوتی و بخشانی به بررسی ارتباط استرسهای شغلی و اختلالات افسردگی و اضطراب در کارکنان بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداختهاند با نمونه ۱۳۰ نفر از کارکنان به این نتیجه دست یافته اند که ارتباط میزان استرس شغلی با افسردگی و اضطراب معنی دار است ولی بین مشکلات روانی و میزان استرس از نظر جنسیت تفاوتی مشاهده نگردید. به طور کلی بیشتر عوامل استرس زا ترس از اشتباه در کار، عدم درک مشکلات شغلی کارکنان توسط رئیس و احساس حقارت نسبت به شغل محوله گزارش گردیده است.
- رضایی از دانشگاه شهید چمران اهواز در سال ۱۳۷۰ با بررسی شیوع، منابع و علایم استرس در معلمان ایرانی که روی ۴۱۳ معلم زن و مرد با ابزار پرسشنامه انجام گرفته نتیجه گیری میکند معلمان مرد بیش از معلمان زن دچار استرس هستند و مسائل و مشکلات مالی مهمترین منبع استرس و خستگی مفرط و ناکامی رایجترین علامت استرس در میان آن ها است.
فصل سوم:
-
-
- جامعه آماری
-
- نمونه آماری
-
- روش نمونه گیری
-
- ابزار جمع آوری اطلاعات
-
- روش تجزیه و تحلیل آماری
- متغیرها
-
جامعه آماری:
جامعه آماری شامل تمام معلمان مقطع ابتدایی ناحیه ۳ استان کرمانشاه میباشد که جمعیت آن ها کلاً ۱۱۰۰ نفر میباشد.
نمونه آماری:
۱۰% از جامعه آماری میباشد که ۱۱۰ نفر میباشد و ۱۰ نفر ریزش داشته و نمونه به ۱۰۰ نفر تبدیل شده است.
روش نمونه گیری: تصادفی خوشه ای
ابزار جمع آوری اطلاعات:
پرسشنامه ] که خود ساخته میباشد[
روش تجزیه و تحلیل آماری:
جهت تجزیه و تحلیل یافته از آمار توصیفی ] فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، جدول و …[ و آمار استنباطی ]ضریب همبستگی پیرسون[ استفاده شده است.
متغیرها:
متغیر مستقل= استرس شغلی
متغیر وابسته= عملکرد معلمان ] شامل کیفیت کار معلمان، کمیت کار آن ها، میزان حضور آن ها در مدرسه[
متغیر مزاحم: سن- جنس- مدرک، سابقه- نگرش
فصل چهارم:
-
- جدول فراوانی نظرات معلمان زن و مرد
-
- جدول ضرایب همبستگی پیرسون فرضیهها
-
- جداول میانگین فرضیهها
- نمودارها
جداول فراوانی:
سئوالات مربوط به فرضیۀ اول:
۱- اشخاصی که با آن ها کار می کنم از سختی کار من بی اطلاعند؟
نظرات معلمان مرد
نظرات معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۵
۶
۷
۳۰
۲
۴
۸
۲
۳۵
۱
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۲-بعلت ساعات طولانی و حضور در مدرسه از سوی خانواده مورد مؤاخذه قرار می گیرم.
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۰
۲
۵
۲۸
۱۵
۱
۳۱
۱۸
۰
۰
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۳-اعتراض والدین دانش آموزان به مدیر مدرسه باعث حضور به موقع در محیط کار می شود؟
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۰
۰
۱۱
۳۵
۴
۰
۰
۶
۳۲
۱۲
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۴-ترس از ارزشیابی باعث حضور به موقع من در کلاس درس می شود.
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۰
۲
۱
۱۶
۲۷
۱
۱
۳
۲۰
۲۵
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۵-تأکید مدیر بر حضور و غیاب به موقع باعث حضور در محیط کار می شود؟
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۱۰
۱۲
۱۱
۹
۸
۱۵
۱۰
۹
۷
۹
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۶-الگو قرارگرفتن من به عنوان معلم توسط دانش آموزان باعث حضور به موقع در محیط کارم می شود.
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۱۱
۱۵
۱۸
۴
۲
۱۲
۱۴
۱۷
۷
۰
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
سئوالات مربوط به فرضیۀ دوم:
۷-انتظاراتی که مدیر از من دارد با هم در تناقضند.
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۰
۰
۰
۷
۴۳
۰
۰
۵
۱۷
۲۸
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۸-از سوی مدیر کنترل های بی مورد آزاردهنده صورت میگیرد.
معلمان مرد
معلمان زن
۵
۴
۳
۲
۱
ضرایب
همیشه
اغلب
گاهی
بندرت
هرگز
طیفها
۰
۱۵
۵
۲۰
۱۰
۰
۸
۷
۲۶
۹
میانگین نظرات معلمان مرد
میانگین نظرات معلمان زن
۹-با همکارانم اختلافهای حل نشده دارم.
معلمان مرد
قدرت سایت در استفاده از WordPress
فرم در حال بارگذاری ...