وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه درباره ریشه یابی عوامل مؤثر بر وقوع ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

به منظور بررسی تصادفات در آزاد راه تهران کرج در ساعات صبحگاهی با توجه به تعریف ارائه شده در بخش نخست، به عنوان ساعات صبحگاهی، از ساعت ۴ صبح تا ۸ صبح در نظر گرفته شد. این ساعات صبحگاهی نیز به دو دوره­ ۴ صبح تا ۶ صبح و همچنین ۶ صبح تا ۸ صبح تقسیم ­بندی شد. همچنین میزان تصادفات در ساعات صبحگاهی با سایر ساعات (غیرصبحگاهی) نیز مقایسه شد. که با توجه به آمار ۴۷۴ تصادف مربوط به ساعات صبحگاهی و ۲۴۲۷ مربوط به ساعات غیر صبحگاهی می­باشد. از ۴۷۴ تصادفات صبحگاهی ۱۸۴ در ساعت ۶-۴ صبح و ۲۹۰ تصادف در ساعات ۸-۶ صبح به وقوع پیوسته بود.
۳-۵- ابزار گردآوری داده ­ها:
داده ­های پژوهش بر پایه ی گزارش­های کتبی و ماهانه­ پلیس آزاد راه تهران کرج جمع آوری گردید. که در این گزارش آزاد راه را چهار ناحیه مجزا تقسیم کرده و داده ­های تصادف در این چهار ناحیه در اختیار این پژوهش قرار گرفت. در گزارش ماهیانه تعداد کل تصادفات، ساعات، علت تامه، نوع وسیله­ نقیله مقصر، میزان تحصیلات مقصر، جنس و سن مقصر آورده شده است.
۳-۶-قلمرو مکانی:
آزادراه تهران کرج از محدوده­ پل بهنوش تا پیکانشهر، از پیکانشهر تا پمپ بنزین، از پمپ بنزین تا شوسه، از شوسه تا انستیتو و از انستیتو تا پل فردیس را شامل می­ شود.
پل فردیس
پل بهنوش
پل فردیس
پل بهنوش
شکل ۳-۱- قلمرو مکانی آزاد راه تهران کرج
۳-۷- قلمرو زمانی:
قلمرو زمانی این تحقیق از ابتدای سال ۹۰ تا انتهای سال ۹۱ به مدت دو سال است.
۳-۸- متغیرها:
در این تحقیق تعداد تصادفات جز متغیر وابسته و متغیرهای مستقل ساعات صبحگاهی، ساعات غیر صبحگاهی، موقیعت­های مختلف مکانی در آزاد راه کرج، علت تامه تصادف، نوع وسایط نقلیه­ی مقصر، میزان تحصیلات راننده مقصر و جنسیت راننده مقصر و همچنین میزان تحصیلات راننده مقصر می­باشد.
۳-۹- تجزیه و تحلیل داده‌ها
تجزیه و تحلیل داده‌ها با بهره گرفتن از نرم‌افزار آماری [۶۹] SPSS نسخه ۱۷ انجام شده است
برای بررسی تاثیر متغیرهای مورد نظر بر میزان تصادفات صبحگاهی از تجزیه واریانس یک طرفه استفاده شد. سپس از معنی­دار بودن اختلاف بین متغیرها برای بررسی کمی آن از مقایسه میانگین دانکن در سطح ۱% استفاده شد. هم چنین نتایج بررسی­های آماری به صورت جداول فراوانی و درصد فراوانی نیز ارائه شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل­های این پژوهش نیز با بهره گرفتن از نرم افزارهای Microsoft Excel, 2010 و همچنین Sigmaplot 14.2 رسم گردید.
۳-۱۰ تعاریف عملیاتی
در این قسمت تعاریف عملیاتی واژگان تحقیق آمده است:
– ساعات اولیه صبحگاهی
بنابر بررسی­های به عمل آمده تاکنون تعریف خاصی از ساعات اولیه صبحگاهی بدست نیامده و مستند قابل دفاعی وجود ندارد. لیکن به استناد استعلامات و سؤالات صورت گرفته از پیشکسوتان و کارشناسان در بحث تصادفات منظور از ساعات اولیه صبحگاهی از ساعت ۴ الی ۸ صبح است. گفتنی است به این تعریف، تعریف روایی گفته می شود.
– جنسیت
جنسیت رانندگان بر میزان وقوع تصادفات در آزاد راه تهران کرج اثر دارد.
– تحصیلات
میزان تحصیلات رانندگان بر میزان وقوع تصادفات در آزاد راه ها تأثیر دارد. میزان تحصیلات رانندگان مقصر در ۶ شاخص بی سواد، ابتدایی، دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و بالاتر از لیسانس مشخص می شود.
– سن
بین سن و میزان وقوع تصادفات در آزادراهها رابطه وجود دارد. منظور از سن رانندگان مقصر مورد ارزیابی شده است. این مورد را در چهار دسته ۱۸ تا ۲۵ سال، ۲۵ تا ۳۲ سال، ۳۲ تا ۴۰ سال و ۴۰ سال به بالا تقسیم بندی شده است.
۴-۱ پراکنش تصادفات صبحگاهی در آزاد راه تهران کرج
به منظور بررسی تصادفات در آزاد راه تهران کرج در ساعات صبحگاهی با توجه به تعریف ارائه شده در بخش نخست، عنوان ساعات صبحگاهی، از ساعت ۴ صبح تا ۸ صبح در نظر گرفته شد. این ساعات صبحگاهی نیز به دو دوره­ ۴ صبح تا ۶ صبح و ۶ صبح تا ۸ صبح تقسیم ­بندی شد. همچنین میزان تصادفات در ساعات صبحگاهی با سایر ساعات (غیرصبحگاهی) نیز مقایسه شد.
۴-۱-۱ بررسی تعداد تصادفات در ساعات صبحگاهی آزاد­راه تهران کرج سال ۱۳۹۰
تعداد تصادفات در ساعات صبحگاهی (۶-۴ صبح و ۸-۶ صبح) با تعداد تصادفات در ساعات غیرصبحگاهی در سال ۱۳۹۰ با یکدیگر مقایسه شد و همانطور که در جدول ۴-۱ مشاهده می­ شود تصادفات در ساعات مختلف با یکدیگر در سطح ۱% اختلاف معنی­داری دارد.
جدول۴-۱ نتیجه تجزیه واریانس اثر ساعت وقوع تصادف بر تعداد تصادفات صبحگاهی سال ۱۳۹۰

معنی داری
F
میانگین مربعات
درجه آزادی
مجموع مربعات
منابع تغییرات

>01/0
معنی داری در سطح یک درصد

۳۱/۸۳

۹۷۴/۹۳

۲


فرم در حال بارگذاری ...

« شناسایی اینتگرونهای کلاس ۱ و ۲ در جدایه‌های اشریشیاکلای ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینطرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع تحلیل و مقاسیه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم