وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع کارشناسی ارشد در مورد تأثیر تغییرات فرآیند زنجیره تأمین فعال در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۶۵ نفر

۱۱%

۲۵ نفر

۱۴

آب، برق، بخار جانبی

۶۹ نفر

۱۲%

۲۸ نفر

۱۵

جمع کل

۵۷۶ نفر

۱۰۰%

۲۳۰ نفر

جدول ۳-۲- تعداد کارکنان شرکت پتروشیمی به تفکیک هر واحد و تعیین نمونه
۳-۵-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند و در تحلیل داده ها از روش توصیفی و آمار استنباطی استفاده کرده ایم. از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف برای نرمال بودن توزیع داده ها و از روش تحلیل همبستگی و رگرسیون، فرضیه های پژوهش را مورد آزمون قرار داده ایم . برای آزمون ضرایب همبستگی وابسته به نتیجۀ آزمون کلموگروف اسمیرنوف از ضریب همبستگی پیرسون استفاده کرده ایم و پس از آزمون کردن معنی داری آنها ، برای تعیین مناسب ترین مدل از روش معادلات ساختاری با بهره گرفتن از نرم افزار AMOS اقدام کرده ایم و با بهره گرفتن از معیارهای برازش مدل بهینه را مشخص کرده ایم. و در نهایت به تحلیل عاملی اکتشافی پرداخته ایم و مدل اکتشافی را استخراج کرده ایم.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۵-۱-آمار توصیفی و آمار استنباطی
هرگاه گردآوری و طبقه بندی و تفسیر داده ها به منظور توضیح و توجیه مسایل مورد بررسی باشد، از روش آمار توصیفی استفاده می شود. ولی چنانچه هدف پژوهش توجیه ویژگی های جامعه از طریق بررسی افراد نمونه باشد و یا آن که هدف از بررسی اطلاعات تاریخی، آینده نگری درباره رویدادهای آتی مورد نظر باشد، باید از روش های آمار استنباطی بهره جست. برای مثال، میانگین حسابی یکی از مظاهر آمار توصیفی است. چنانچه میانگین محاسبه شده به منظور برآورد و تخمین متوسط جامعه به کار رود، موضوع وارد گستره آمار استنباطی می شود، مانند آن که پژوهشگر به وسیله محاسبه سه هزار خانوار ساکن تهران، متوسط درآمد چند میلیون خانوار ساکن این شهر را برآورد نماید. نتیجه آن که، از آمار توصیفی برای تعیین مشخصات جامعه و همچنین نمونه استفاده می شود. ولی در آمار استنباطی از طریق نمونه گیری عمل تعمیم نتایج نسبت به جامعه صورت می پذیرد.(طبیبی و همکاران، ۱۳۹۲)
۳-۵-۲-همبستگی
در پروژه پژوهشی که شامل چند متغیر باشد، اغلب مایلیم بدانیم که یک متغییر با متغییر دیگر چه رابطه ای دارد، بدان معنا که می خواهیم، جهت و معناداری روابط متغیری را بدانیم. جدول همبستگی پیرسون اطلاعاتی در مورد ماهیت، قدرت و معناداری روابط دو متغیر در میان متغیرهای پژوهش، فراهم می کند.
همبستگی از ارزیابی تغییرات یک متغیر بر اثر تغییرات متغیر دیگر به دست می آید. به صورت نظری، اگر همبستگی بین دو متغیر مثبت باشد، به هر حال، هنگام ارزیابی بین دو متغیر که انتظار می رود با هم متفاوت باشند، هیچ کدام از این دو نمی تواند به صورت واقعی وجود داشته باشد. در حالی که دامنه همبستگی می تواند بین ۱+ و ۱- باشد، نیازمند آن هستیم که بدانیم آیا یک ضریب بین دو متغیر معنی دار است یا نه، یعنی اینکه آیا صرفاً به طور تصادفی روی داده است یا برای موجود بودن آن احتمال قوی وجود دارد.(طبیبی و همکاران، ۱۳۹۲)
۳-۵-۳-مفهوم ضریب همبستگی®
ضریب همبستگی ابزاری آماری برای تعیین نوع و درجه رابطه یک متغییر کمی با متغییر کمی دیگر است. ضریب همبستگی، یکی از معیارهای مورد استفاده در تعیین همبستگی دو متغییر است. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می دهد. این ضریب بین ۱+ تا ۱- است و در عدم وجود رابطه بین دو متغییر، برابر صفر است.(نجفی،۱۳۹۱)
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ­ها
۴-۱-مقدمه
در این فصل به منظور تصمیم ­گیری در مورد پذیرفته یا رد فرضیه­هایی که در پرسشنامه مطرح شده است، با بهره گرفتن از نرم­افزارهای SPSS و آموس و با انتخاب روش­های آماری مناسب، به تجزیه و تحلیل داده ­ها پرداخته می­ شود. تجزیه و تحلیل اطلاعات یکی از پایه­ های اصلی هر مطالعه­ ای است. در بخش اول، با بهره گرفتن از آمار توصیفی جداول فراوانی را تعیین نموده و نمودارهای مربوط به آن‌ها رسم می­ شود. در بخش دوم با بهره گرفتن از آمار استنباطی، به آزمون فرضیه ­ها، بررسی مدل‌ها و ارائه بهترین مدل پرداخته می­ شود.
۴-۲-آمار توصیفی نمونه آماری
در این بخش ویژگی‌های جمعیت شناختی نمونه آماری تشریح می‌گردد. ویژگی‌هایی که مورد توجه قرار گرفته شده است عبارتند از: جنسیت، سابقه کار، سن، تحصیلات.
۴-۲-۱-جنسیت پاسخگویان:


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه ها درباره بررسی و مقایسه توکل … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینطرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع : بررسی رابطه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم