وبلاگ

توضیح وبلاگ من

تشخیص و طبقه بندی عیوب داخلی ترانسفورماتور های قدرت با … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

در معادلات فوق، نشان دهنده مقاومت پوستی[۷۱]، مقاومت مستقیم، عمق اثر پوستی[۷۲]، فرکانس بر حسب هرتز، نفوذپذیری مغناطیسی هادی مورد استفاده در سیم­پیچ­، هدایت پذیری هادی[۷۳] و قطر معادل برای هادی با سطح مقطع مستطیلی می­باشد که در معادله (‏۳‑۱۰) برای تقریب هادی با سطح مقطع مستطیلی با یک هادی با سطح مقطع دایره به کار می­رود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

اثر مجاورت هم بر اثر جریان­های گردابی ایجاد شده در درون هادی بر اثر عبور جریان و ایجاد میدان در هادی­های دیگر می­باشد. با در نظر گرفتن شرایطی مشابه با اثر پوستی، معادله (‏۳‑۱۲) یک تقریب برای اثر مجاورت بیان می­ کند.

(‏۳‑۱۲)

که اثر مجاورت را برای لایه mام بدست می ­آورد.

شکل ‏۳‑۷: مقاومت کل متغیر با فرکانس سیم­پیچ فشارقوی
در نتیجه مقاومت کل که وابسته به فرکانس می­باشد طبق معادله (‏۳‑۱۳) محاسبه می­گردد که در شکل ‏۳‑۷ مقاومت کل برای یک سیم­پیچ نمونه به نمایش درآمده است.

(‏۳‑۱۳)

خازن

به دلیل پیچیده بودن ساختار ترانسفورماتور و سیم­پیچ­ها، ظرفیت­های خازنی مختلفی بین بخش­های آن وجود خواهد داشت. شکل ‏۳‑۸ برش ترانسفورماتور از بالا را نشان می­دهد که در این شکل انواع ظرفیت­های خازنی بین بخش­های مختلف نشان داده شده است.

شکل ‏۳‑۸: برش از بالا- نحوه قرارگیری سیم پیچ ها و تانک ترانسفورماتور
در تعیین ظرفیت­های خازنی، سیستم عایقی نقش بسیار مهمی را ایفا می­ کند. سیستم عایقی ترانسفورماتور قدرت معمولا از ترکیب کاغذ و پرسبورد[۷۴] سلولزی که در روغن معدنی غوطه­ور[۷۵] هستند، تشکیل شده است.

ظرفیت خازنی بین سیم­پیچ­های فشارقوی و فشار ضعیف

ظرفیت خازنی بین دو سیم­پیچ فشارقوی و فشار­­ضعیف با توجه به ساختار استوانه­ای آن­ها، از معادلات حاکم بر ظرفیت خازنی استوانه­ای یعنی معادله (‏۳‑۱۴) استفاده می­گردد که در شکل ‏۳‑۹ نشان داده شده است.
()
شکل ‏۳‑۹: خازن استوانه­ای

(‏۳‑۱۴)

که در این رابطه، برای جبران کردن اثر لبه­ها در دو انتهای سیم­پیچ­ها(غیر یکنواختی میدان الکتریکی در دو انتهای سیم­پیچ­ها)، قطر داخلی سیم­پیچ بیرونی، قطر بیرونی سیم­پیچ داخلی و فاصله هوایی بین سیم­پیچ­ها می­باشد.
در معادله (‏۳‑۱۴)، ضریب­گذردهی الکتریکی[۷۶] محیط بوده که در این محیط از مواد عایقی مختلفی با ضرایب گذردهی الکتریکی متفاوت استفاده شده که باید به یک ضریب گذردهی معادل برای این مجموعه دست پیدا کرد. در مراجع [۱۰, ۵۳] روشی برای یافتن ضریب گذردهی الکتریکی معادل در یک محیط چندگانه ارائه شده است. شکل ‏۳‑۱۰ نمایی از سیستم عایقی مزبور را نشان می­دهد.

شکل ‏۳‑۱۰: سیستم عایقی بین سیم پیچ فشارقوی و فشارضعیف
همانطور که از شکل فوق پیداست، سیستم عایقی بین دو سیم­پیچ فشارقوی و فشارضعیف شامل سد[۷۷]، اسپیسر[۷۸] و روغن معدنی می­باشد. با این روش­ مطرح شده، سیستم عایقی در شکل فوق به سیستم عایقی با مشخصات زیر تبدیل خواهد شد.

شکل ‏۳‑۱۱: مدل ساده ­شده سیستم عایقی
با توجه به شکل شکل ‏۳‑۱۱، گذردهی موثر[۷۹] از رابطه (‏۳‑۱۵) محاسبه می­گردد.

(‏۳‑۱۵)


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پژوهش های پیشین در رابطه با ارزشیابی ویژگیهای فیزیکوشیمیایی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود فایل های پایان نامه درباره بررسی نقاط قوت و ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم