وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه در مورد ارزیابی طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۰

۲

۱

۵۴/۰

۲۴٫ تعداد دام (رأس)

۱

۱۵۰

۴۹

۵۵/۵۷

همانطور که در جدول ۴-۱ نشان داده شده است، میانگین سنی کشاورزان مجری طرح ترویجی «تسریع انتقال یافتهها» در استان کرمانشاه ۵/۴۹ سال بوده است (حداقل ۲۷ و حداکثر ۸۰ سال). پاسخدهندگان به طور متوسط دارای ۴ فرزند میباشند (حداقل ۰ در خانواده های بدون فرزند و حداکثر ۱۰ فرزند). به طور متوسط، تعداد فرزند دختر با تحصیلات ابتدائی و پائینتر یک (حداقل ۰ و حداکثر ۵)، تعداد فرزند دختر با تحصیلات راهنمایی تا دیپلم یک (حداقل ۰ و حداکثر ۴)، تعداد فرزند دختر با تحصیلات بالاتر از دیپلم یک (حداقل ۰ و حداکثر ۲)، تعداد فرزند پسر با تحصیلات ابتدائی و پائینتر یک (حداقل ۰ و حداکثر ۲)، تعداد فرزند پسر با تحصیلات راهنمایی تا دیپلم یک (حداقل ۰ و حداکثر ۴) و تعداد فرزند پسر با تحصیلات بالاتر از دیپلم یک (حداقل ۰ و حداکثر ۴) میباشد. به طور متوسط ۳ نفر از اعضای خانواده های کشاورزان مجری طرح در کار کشاورزی کمک میکنند (حداقل ۰ و حداکثر ۱۰) و به طور میانگین یک نفر از فرزندان کشاورزان مورد نظر (حداقل ۰ و حداکثر ۵) شغل کشاورزی را رها نموده و به دنبال تحصیل رفتهاند. سابقهی اشتغال به کار کشاورزی در کشاورزان مجری طرح به طور میانگین ۳۲ سال (حداقل ۰ و حداکثر ۷۰ سال)، سابقهی مددکاری ترویجی ۴ سال (حداقل ۰ و حداکثر ۲۰ سال) و سابقهی کشاورز نمونه بودن ۲ سال (حداقل ۰ و حداکثر ۱۵ سال) میباشد. بنابراین، نتایج نشان میدهد وضعیت کشاورزان مورد مطالعه از نظر سابقهی کشاورزی، سابقهی مددکاری ترویجی و سابقهی کشاورز نمونه بودن مطلوب میباشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فاصلهی روستای محل اجرای طرح تا مرکز ترویج و خدمات مربوطه به طور میانگین ۳۶/۶ کیلومتر (حداقل ۵ و حداکثر ۲۰ کیلومتر) بوده است. تعداد دفعات مراجعهی کشاورز به مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی در طی یک سال زراعی در زمان اجرای طرح به طور متوسط ۲۱ بار (حداقل ۰ و حداکثر ۸۰ بار) گزارش شد. بنابراین، با توجه به پائین بودن میانگین فاصلهی روستا تا مرکز ترویج و خدمات کشاورزی، دفعات مراجعهی کشاورزان به مرکز ترویج و خدمات دارای وضعیت مطلوبی بوده است. پاسخدهندگان بیان داشتند که به طور متوسط ۴۶/۸۵ درصد (حداقل ۲۰ و حداکثر ۱۰۰ درصد) از هزینه های اجرای طرح را خودشان متقبل شدهاند و به طور میانگین ۵۳/۱۴ درصد (حداقل ۰ و حداکثر ۸۰ درصد) از هزینه ها از طریق کمکهای دولتی تأمین گردیده است که به طور عمده به صورت تأمین بذور اصلاح شدهی رایگان بوده است. بنابراین، کمکهای دولتی در سطح پائینی میباشد. همچنین نتایج نشان میدهد که کشاورزان مورد نظر به طور متوسط ۸ روز (حداقل ۰ و حداکثر ۳۰ روز) در زمان اجرای طرح در کلاسهای آموزشی – ترویجی مختلف شرکت نمودهاند. نتایج نشان میدهد که کشاورزان مجری طرح به طور متوسط سالانه ده میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان (حداقل یک میلیون و صد هزار تومان و حداکثر سی میلیون تومان) از فعالیتهای مختلف کشاورزی، دامداری و باغداری درآمد داشتهاند. همچنین میانگین مساحت کل زمینهای زراعی هر کشاورز ۱۳/۲۳ هکتار (حداقل ۵/۲ و حداکثر ۱۵۰ هکتار)، میانگین مساحت کل باغات ۵۵/۰ هکتار (حداقل ۰ و حداکثر ۱۲ هکتار)، میانگین تعداد واحدهای دامداری یک (حداقل ۰ و حداکثر ۲) و میانگین تعداد دام ۴۹ رأس (حداقل ۱ و حداکثر ۱۵۰ رأس) میباشد.
۴-۳) ارزیابی زمینهی اجرای طرح ترویجی «تسریع انتقال یافتهها»
۴-۳-۱) میزان تأثیر عوامل زمینهای در موفقیت طرح ترویجی «تسریع انتقال یافتهها»
میزان تأثیر هر یک از عوامل زمینهای در موفقیت طرح ترویجی «تسریع انتقال یافتهها» در استان کرمانشاه به شرح جدول ۴- ۲ است.
جدول ۴-۲- توزیع فراوانی عوامل زمینهای طرح «تسریع انتقال یافتهها» بر اساس میزان تأثیر آنها در موفقیت طرح

متغیر زمینهای

میزان تأثیر

میانگین*
(از ۵)

انحراف
معیار

خیلی کم

کم

متوسط

زیاد

خیلی زیاد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد


فرم در حال بارگذاری ...

« ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی با موضوع تحلیل-و-شبیه سازی-تقویت-امواج-عبوری-از-نانولوله های -کربنی-فلزی-با-بایاس-DC- فایل ۶ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینطرح های پژوهشی دانشگاه ها با موضوع مطالعه تطبیقی میزان مشارکت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم