وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع پایان نامه با موضوع بررسی شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدیریت پرسنلی(مطالعه موردی دانشگاه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

نرخ دانشجویان (مشروط، انصرافی، اخراجی) به کل دانشجویان دانشگاه

G3

۱۸

نسبت دانشجویان (بومی، غیر بومی) به کل دانشجویان دانشگاه

G3

۱۹

میانگین ساعات استفاده از بانک های اطلاعاتی توسط دانشجو، هیأت علمی یا کارکنان در هفته

G3

گزارش

۲۰

متوسط سن اعضای هیأت علمی

G3

۲۱

نرخ رشد اعضاء هیئت علمی

G3

گزارش

۱۲-۴. استخراج سنجه های عملکرد :
۱-۱۲-۴. شاخص های کلیدی عملکرد، شاخص های عملکردی، شاخص های نتیجه و شاخص های کلیدی نتیجه
شاخص های کلیدی با توجه به وزن آن‌ها یعنی اهمیتی که از نظر مدیران وکارشناسان متخصص سازمان دارند و تأثیری که هر یک از آن‌ها بر روی جنبه‌های کارت امتیازی متوازن می‌گذارند تعیین می‌شوند. وزن شاخص ها نشانگر اهمیت نسبی آن‌ها نسبت به یکدیگر در یک مقطع زمانی خاص است. یعنی ممکن است در یک مقطع زمانی دیگری اهمیت شاخص ها نسبت به هم تغییر کند. اما شاخص ها از نظر تعامل با جنبه‌های کارت امتیازی متوازن، هرچه جنبه‌های بیشتری را تحت تأثیر قرار دهند در واقع اهداف بیشتری از سازمان را نیز تحت پوشش قرار داده و بر روی عوامل حیاتی موفقیت بیشتری تأثیر می‌گذارند. آنچه که در اینجا حائز اهمیت است این که شاخص ها ممکن است بر روی تعدادی از جنبه‌های کارت امتیازی تأثیر بگذارند ولی درجه تأثیر بر روی هر جنبه متفاوت است. بنابراین لازم است میانگین امتیازاتی که خبرگان به شاخص ها می‌دهند محاسبه و در جدول درج شود. با این وصف انتخاب سنجه‌های بااهمیت ساده‌تر خواهد شد. با این توضیح همه شاخص ها را در یک جدول مانند جدول ۴-۸ می‌ریزیم . امتیاز هر سلول مقدار یک تا ۱۰ در نظر گرفته شده است. میانگین امتیازات خبرگان به هر سلول را در آن قرار می‌دهیم . چهار ستون ۱۰ امتیازی با مجموع حداکثر ۴۰ داریم . شاخص هایی که بالای ۲۰ امتیاز آورده‌اند و نمرات حداقل دو ستون آن‌ها بالای ۷ امتیاز است را استخراج می‌کنیم. در واقع با این کار تأثیر هر شاخص بر جنبه‌های بیشتری از کارت امتیازی متوازن را نیز لحاظ کرده‌ایم . حال شاخص هایی که در بیش از سه جنبه نمره بالای ۷ دارند به عنوان شاخص های بااهمیت و کلیدی محسوب می‌شوند . با توجه به تعریف شاخص ها در فصل دوم و دوره اندازه‌گیری آن‌ها نوع آن‌ها مشخص می شود. از تعداد ۶۱ شاخص عمومی در جداول ۴-۵, ۴-۶, ۴-۷، تعداد ۵۳ شاخص با اهمیت و۵۱ شاخص کلیدی استخراج‌شده‌اند که از این تعداد، ۱۴ شاخص کلیدی عملکرد، ۳۷ شاخص کلیدی نتیجه و ۸ شاخص نتیجه در جدول پایین ارائه شده است. شاخص های کلیدی عملکرد که در جدول فوق با نوع KPI مشخص‌شده‌اند بسیار اهمیت دارند و در صورت بروز اختلال، افت و یا خرابی وضعیت آن‌ها، بقیه شاخص ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. لذا ارزیابی و نظارت مستمر بر این شاخص ها ضروری است. شاخص های کلیدی نتیجه نیز مهم هستند ولی به دلیل این که آن‌ها در یک دوره طولانی تری اندازه‌گیری می‌شوند لذا نمی‌توان تصمیمات آنی و سریع در مورد آن‌ها اتخاذ نمود.

جدول۸-۴: شاخص ها و ارتباط آن با وجوه BSC

ارتباط با وجوه BSC

دوره اندازه‌گیری

نوع شاخص

عنوان شاخص

رشد و نوآوری

مالی

مشتری

فرایندهای دخلی

۹

۸

۷

۸


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه با فرمت word : منابع پایان نامه درباره تبیین مبانی مسئولیت کیفری … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود پایان نامه با فرمت word : پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد ارزیابی میزان همخوانی برنامه درسی قصد ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم