وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقطع کارشناسی ارشد : مقالات و پایان نامه ها در رابطه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

تولید سالانه

۲,۰۰۰

۲,۰۰۰

فروش ارزی

۳,۶۰۰,۰۰۰

۳,۶۰۰,۰۰۰

فروش ریالی

,۵۰۰,۰۰۰

۱,۵۰۰,۰۰۰

درآمد کل

۵,۱۰۰,۰۰۰

۵,۱۰۰,۰۰۰

تعداد نهاده داخلی

۲,۰۰۰

۲,۰۰۰

هزینه داخلی هر نهاده

۱,۵۰۰

۱,۵۰۰

هزینه کل

۳,۰۰۰,۰۰۰

۳,۰۰۰,۰۰۰

سود عملیاتی

۲,۱۰۰,۰۰۰

۲,۱۰۰,۰۰۰

همانگونه که مشاهده می‌گردد در پی کاهش نرخ ارز، هر دو بنگاه با کاهش سودی مواجه شده و سود آنها به ۲۱۰۰۰۰۰ تومان کاهش یافت. قیمت سهم آنها نیز با افت ۷ درصدی به ۱۲۱ تومان کاهش یافت. در اینجا فرض می‌گردد که نرخ ارز روند نزولی خواهد داشت. فرض نمایید این دو شرکت برای ادامه تولید و تامین کسری سود نیاز به تامین مالی معادل ۱ میلیون تومان دارند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

استراتژی بنگاه A) اخذ تسهیلات
در این راه بنگاه A اقدام به دریافت وام یک ساله می کند. با توجه به سود ۲۷ درصدی وام دریافت شده، هزینه ریالی این بنگاه در پایان سال با احتساب ۱۲۷۰۰۰۰ تومان مبلغ اصل و سود وام به همراه هزینه مندرج در جدول فوق به ۴۲۷۰۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد و در صورت عدم امکان افزایش قیمت محصولات میزان سود در پایان دوره به ۸۳۰۰۰۰ تومان کاهش و قیمت سهم این شرکت به ۱۰۸.۳تومان کاهش یافت. در این شرایط تامین مالی از شبکه بانکی اگرچه موجب ادامه حیات این بنگاه برای یکسال می‌شود اما زیان‌های قابل توجه‌ای را به این بنگاه برای همین یک سال (صرف نظر از ادامه حیات بنگاه برای سال‌های بعد) وارد می‌سازد که در ادامه به آن اشاره می‌شود:
افزایش زیان موجب کاهش قیمت سهم بنگاه شده و ارزش بازاری بنگاه معادل ۲۱.۷ میلیون تومان (۱۰۰۰۰۰۰*(۱۰۸.۳-۱۳۰)) کاهش می‌یابد.
نسبت سرمایه به بدهی بنگاه در ترازنامه کاهش می‌یابد که این امر نیز وزنه اهرم مالی بنگاه را سنگین می کند که در میان مدت موجب کاهش مجدد قیمت سهم بنگاه می‌شود.
این بنگاه مجبور است ظرف مدت ۱ سال اصل وام با سود آن را بازپرداخت نماید که این امر نیز فشار مالی زیادی را بر آن تحمیل نموده و انتظار کاهش بیش از حد قیمت سهام را تقویت می کند.
در رتبه‌بندی بنگاه‌ها، امکان کاهش رتبه بنگاه افزایش یافته که این امر از سوی مشتریان، موسسات مالی، شرکای داخلی و خارجی و…. چهره نامطلوبی از بنگاه را ایجاد می‌کند.
کاهش رتبه بنگاه، فرایند تامین مالی آتی بنگاه‌ را با مشکل مواجه ساخته و بنگاه ممکن است جهت تامین مالی آتی مجبور به پرداخت سود تسهیلات بالاتر یا وثایق سنگین‌تری باشد.
در این شرایط سهامداران، ناشران از کاهش نرخ ارز زیان می‌بینند.
در ادامه این وضعیت ممکن است بنگاه مجبور به کاهش تولید، تعدیل نیروی کار، استفاده از نهاده‌های نامرغوب ارزان‌تر، کاهش کیفیت و کمیت محصول یا افزایش قیمت محصول نماید که اثرات اقتصادی کلان این وضعیت چشم‌انداز نامطلوبی را برای این گروه از بنگاه‌ها مصور می‌سازد.
استراتژی بنگاه B) انتشار اوراق مشارکت ارزی قابل تبدیل به سهام
بنگاه B در زمان کاهش نرخ ارز اقدام به انتشار اوراق مشارکت ارزی قابل تبدیل به سهام می کند. این بنگاه برای تامین مالی ۱ میلیون تومان در آغاز دوره اقدام به انتشار ۱۰۰۰ ورقه به صورت شکل (۴-۵) می کند.
مشخصات ناشر
مشخصات مربوط به اختیار فروش/ خرید (شرایط در پشت ورقه قید شده است)
ارزش اسمی: ۱۰۰۰ تومان
قیمت تبدیل: ۱۳۰ تومان
نسبت تبدیل به سهم: ۶۹/۷


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پژوهش های پیشین در رابطه با ارزیابی کیفیت ارائه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع پایان نامه کارشناسی ارشد ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم