وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه با فرمت word : دانلود مطالب پژوهشی در مورد : اثربخشی دوره های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

فصل سوم
روش شناسی پژوهش
مقدمه
این فصل از گزارش به روش تحقیق اختصاص دارد. در این فصل به معرفی نوع و روش انجام تحقیق، جامعه آماری و حجم نمونه تحقیق و نحوه نمونه گیری، فرضیه های تحقیق، متغیرهای تحقیق، ابزار تحقیق ، روش تجزیه و تحلیل داده ها و … پرداخته می شود.
۳-۲- نوع و روش تحقیق
این تحقیق از نظر روش و ماهیت از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی به حساب می آید توصیفی است زیرا به توصیف خصوصیات جمعیت مورد مطالعه (سربازان شرکت کننده در دوره های آموزشی تخصصی ) می‌پردازد. همبستگی است از آن رو که به بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق و همچنین ارتباط همزمان بین متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق می پردازد. و از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است روش این تحقیق پیمایشی است و داده‌های مورد نیاز پس از مطالعات نظری و پیشینه تحقیق مصاحبه های عمیق و اکتشافی با تعدادی از صاحب‌نظران حوزه مسایل آموزشی و اثربخشی، از طریق پرسشنامه جمع‌ آوری شده است.
۳-۳- متغیرهای تحقیق
الف) متغیر وابسته
متغیر وابسته این تحقیق میزان اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت طرح سربازان تعاون یار می باشد. شاخص های مد نظر برای سنجش و برآورد این متغیر شامل موارد زیر می باشد:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

میزان تغییر دانش سربازان
میزان تغییر بینش سربازان
میزان تغییر مهارت سربازان
ب) متغیرهای مستقل
متغیرهای مستقل این تحقیق عباراتند از :
مکان اجرای آموزش های ارائه شده
زمان اجرای آموزش های ارائه شده
میزان بکارگیری آموزش های ارائه شده
رشته تحصیلی شرکت کنندگان
میزان تحصیلات شرکت کنندگان
میزان امکانات سمعی و بصری و تجهیزات کمک آموزشی بکار گرفته شده
نوع روش های آموزشی بکار برده شده
نگرش شرکت کنندگان
محتوای دروس آموزش داده شده
عناوین دروس طراحی شده
روشن بودن اهداف و سیاست های اجرای طرح
۳-۴- فرضیه های تحقیق

    • بین کیفیت مکان اجرای آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین مناسب بودن زمان اجرای آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین مدت زمان اجرای آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین میزان بکارگیری آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین میزان تحصیلات شرکت کنندگان در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین میزان تجهیزات کمک آموزشی بکار گرفته شده در اجرای آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین زمینه فعالیت در تعاون سربازان و آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین نوع روش های آموزشی بکار برده شده در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین محتوای دروس در آموزش های ارائه شده برای سربازان تعاون یار با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • بین روشن بودن اهداف و سیاست های اجرای طرح سربازان تعاون یار در آموزش های ارائه شده برای سربازان با اثربخشی دوره های آموزشی پیش از خدمت آنها رابطه معناداری وجود دارد.
    • اثربخشی دوره های آموزشی سربازان تعاون یار در گروه های مختلف سربازان با رشته های تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد.
    • نگرش شرکت کنندگان در آموزش های طرح سربازان تعاون یاردر اثربخشی دوره های آموزشی تاثیر معناداری دارد.

۳-۵- جامعه آماری
جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه سربازان تعاون یار که دوره های آموزشی تخصصی وزارت تعاون را گذرانده اند است. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولین وزارت تعاون تعداد سربازانی که دوره های تخصصی را گذرانده اند و در حال خدمت می باشند ۸۰ نفر می باشد. به علت محدود بودن تعداد جامعه آماری روش نمونه گیری تحقیق تمام شماری است و کل تعداد ۸۰ نفر نیز مورد مطالعه قرار گرفتند .
۳-۶- روش جمع آوری اطلاعات
برای جمع آوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز در راستای دستیابی به اهداف تحقیق، از روش های مختلفی چون مشاهده، مصاحبه با صاحب نظران و متخصصان آموزش، مطالعه اسنادی و کتابخانه ای و جستجوی اینترنتی و در نهایت پرسشنامه استفاده گردید.
۳-۷- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده پردازی


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های انجام شده با موضوع تشخیص کور پارامترهای … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع تحقیقاتی برای نگارش مقاله تاثیر کاربرد تکنولوژ‍ی اطلاعات بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم