وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات تحقیقاتی و پایان نامه | ۱-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

اسباب بازی اولین وسیله پرورشی است که کودک از ابتدای شکل گیری شخصیتش با آن مواجه می شود و اولین مفاهیم دنیای واقعی با کمک اسباب بازی به شکل پارادایم برای کودک در می‌آید. به همین دلیل دربسیاری از کشورها به دلیل اهمیت بسیار زیاد اسباب بازی در رشد ذهنی کودک، دولت‌ها به شکل بسیارجدی بر تولید و فروش اسباب بازی نظارت می‌کنند. کشور ما نیز از این مسئله مستثنی نیست و دولت درکشور ما همواره نقش ناظر قدرتمندی را بازی ‌کرده‌است که دست اندر کاران بازار اسباب بازی از ابعاد گوناگون با آن مواجه هستند.

از طرف دیگر نگاهی به آمارهای تولید و عرضه اسباب بازی هشدار دهنده است. گردشی در فروشگاه های اسباب بازی در سطح شهر تهران نشان دهنده حجم انبوه تولیدات بیگانه در بازار کشور ماست که در قالب عروسکها و شخصیت‌های کارتونی، اسباب بازی‌های خشن، و انواع گوناگون دیگر در دسترس کودکان ایرانی قرار می گیرند و ذهن آن ها را برای پذیرش مفاهیم مورد انتظار طراحان خود آماده می‌سازند. این تعداد اسباب بازی‌های وارداتی و حجم عمده فروش آن ها در قیاس با اسباب بازی های تولید داخل نشان دهنده آسیب پذیری زیاد کشور ما از نظر فرهنگی است. به ویژه اینکه با باور ما به سابقه تمدنی دراز و فرهنگ متعالی تاریخی ایران اصلأ این موضوع در شأن کشور نیست. به همین جهت اهمیت توجه خاص به مسئله اسباب بازی آشکار می شود.

۴-۱-اهداف تحقیق:

    • شناسایی فرصت های کارآفرینانه در زمینه ساخت اسباب بازی برای کارآفرینان ایرانی

    • شناسایی فرصت های کارآفرینانه در زمینه طراحی اسباب بازی برای کارآفرینان ایرانی

    • شناسایی فرصت های کارآفرینانه در زمینه بازاریابی اسباب بازی برای کارآفرینان ایرانی

  • کاربرد نتایج حاصل از تحقیقات جهت بهبود بهره برداری از فرصت های موجود در این صنعت .

۵-۱-قلمروی تحقیق:

قلمروی موضوعی: این پژوهش شناسایی فرصت‌های ورود کارآفرینان به صنعت اسباب بازی می شود.

قلمرو زمانی: آن سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ می‌باشد.

قلمرو مکانی : انجام تحقیق نیز شهر تهران می‌باشد.

۶-۱-سئوالهای تحقیق:

محقق درصدد شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه در صنعت اسباب بازی ایران، به دنبال پاسخ به سئوالهای زیر است:

در طراحی اسباب بازی چه فرصت‌های کارآفرینانهای برای کارآفرین ایرانی وجود دارد؟

در ساخت اسباب بازی چه فرصت‌های کارآفرینانهای برای کارآفرین ایرانی وجود دارد؟

در بازاریابی اسباب بازی چه فرصت‌های کارآفرینانهای برای کارآفرین ایرانی وجود دارد؟

۷-۱-فرضیه های تحقیق :

بررسی وضعیت طراحی ،ساخت و بازاریابی در صنعت اسباب بازی

جدول زیر معیارهای مورد توجه صنعت اسباب بازی در برخی کشورهای جهان را به اختصار بیان نموده است.این معیارها در سه بخش طراحی ،ساخت و بازاریابی دسته بندی شده است.معیارها بر اساس اهمیت و تأکید کارشناسان این صنعت انتخاب شده اند.

طراحی

شخصیت

آموزشی بودن

فکری بودن

ایجاد مهارت بدنی و تحرک کودکان

سرگرم کنندگی

ساخت

داشتن قابلیت برنامه و سیستم

دوام،ایمنی و استاندارد

بازار یابی

تبلیغات

بسته بندی

قیمت

    1. بهره برداری از شخصیت های نمادین به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. آموزشی بودن اسباب بازی ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. میزان سرگرم کننده بودن اسباب بازی‌ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. فکری بودن اسباب بازی ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. ایجاد مهارت بدنی و تحرک توسط اسباب بازی‌ها به عنوان فرصت بهره برداری نشده برای ارائه خدمات جدید و نو آورانه در صنعت اسباب بازی است.

    1. داشتن قابلیت برنامه در اسباب بازی‌ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. ایمنی و دوام و استاندارد اسباب بازی‌ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. تبلیغات در صنعت اسباب بازی به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

    1. بسته بندی مناسب اسباب بازی‌ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

  1. قیمت اسباب بازی‌ها به ‌عنوان یک فرصت بهره برداری نشده در ارائه محصولات ‌جدید و نو آورانه در صنعت اسبا بازی است.

۱-۸- روش شناسی تحقیق

این تحقیق از نظر هدف،کاربردی و بر اساس نحوه ی گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی است .

برای انجام تحقیقات علمی و نظام مند، چارچوب علمی و نظری مورد نیاز است که اصطلاحا مدل مفهومی نامیده می شود که در این تحقیق مدل مفهومی به شرح ذیل می‌باشد:

در این پژوهش به منظور شناسایی فرصت های کارآفینانه در صنعت اسباب بازی با بهره گرفتن از مدل تشخیص فرصت اولویک ابتدا به بررسی فرصت های موجود در این صنعت پرداخته می شود. به منظور استفاده از این مدل در پرسشنامه ی تحقیق دو نوع مقیاس ‘رضایت’ و ‘ اهمیت’ بر حسب هر یک از زمینه‌های بالقوه ارائه کالای جدید و نوآورانه برای مشتریان در نظر گرفته می شود.

۱-۹- جامعه آماری و تعیین حجم نمونه تحقیق :

۱-۹-۱- جامعه آماری :

عبارت است از کلیه عناصر و افرادی که در یک مقیاس جغرافیایی دارای یک یا چند صفت مشترک باشند.(حافظ نیا،۱۳۸۵ ،۱۱۹). با توجه به قلمرو مکانی تحقیق جامعه آماری شامل خانواده ها و مشتریان اسباب بازی فروشی ها می‌باشد.

۱-۹-۲- نمونه آماری:

زیر مجموعه ای از جامعه را نمونه گویند.نمونه گروه کوچکی از جامعه است که برای مشاهده و تجزیه و تحلیل ‌انتخاب می شود.(حسن زاده ،۱۳۸۳، ۹۹). نمونه گیری در این تحقیق با بهره گرفتن از روش تصادفی ساده است و اندازه نمونه ۳۸۴ می‌باشد.

۱-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل های دانشگاهی- مبحث هفتم: کم اقبالی نسبت به پیشگیری وضعی – پایان نامه های کارشناسی ارشددانلود مقاله-پروژه و پایان نامه | بخش دوم: شرط داوری در حقوق ایران، انگلستان و مقررات بین الملل – 10 »
 
مداحی های محرم