وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع دانشگاهی : راهنمای نگارش مقاله در رابطه با بررسی سطح ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

بحث و بررسی
۵-۱. مقدمه
در این فصل خلاصه ای از نتایج تحقیق و بحث و بررسی در مورد آن، همچنین مقایسه با تحقیقات مشابه ارائه می شود. سپس جمع بندی و نتیجه گیری به همراه پیشنهاداتی برای محققان بعدی آورده خواهد شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵-۲. خلاصه نتایج :
تمامی مربیانفوتبال استان گیلان در این تحقیق شرکت کردند.
میانگین سن مربیان ۷/۳۸ سال می باشد. بالاترین سن مربی ۵۴ و کمترین ۲۹ ساله بود.
میانگین سابقه مربیگری ۶/۵ سال می باشد. بیشترین سابقه مربیگری ۱۰ و کمترین ۲ سال می باشد.
کلیه مربیان استان دارای مدرک دیپلم یا بالاتر بودند.
تمامی مربیان فوتبال استان گیلان فاکتورهای آمادگی جسمانی را مورد اندازه گیری قرار داده اند.
۸۵% مربیان، قدرت ورزشکاران خود را اندازه گیری کرده اند.
۵۷% از مربیان فوتبال، پس از اردو یا پیش از مسابقه فاکتورهای آمادگی جسمانی را اندازه گیری کردند.
۵۲% از مربیان فوتبال، در چند نوبت از فصل تمرین فاکتورهای آمادگی جسمانی را اندازه گیری کردند.
همه مربیان فوتبال استان گیلان از تمرینات انعطاف پذیری در تمرینات خود استفاده می کنند.
۶۹% از مربیان فوتبال از کشش ایستا برای توسعه انعطاف پذیری ورزشکاران خود استفاده می کردند.
همه مربیان قبل و بعد از تمرین از حرکات کششی استفاده می کردند.
۷۷% از مربیان، مدت زمان انجام تمرینات انعطاف پذیری پیش از تمرین را بین ۵ تا ۱۵ دقیقه اعلام کردند.
۸۰% از مربیان، ورزشکاران خود را بین ۵ تا ۱۵ ثانیه به حفظ کشش ایستا تشویق می کنند.
۱۰۰% مربیان گزارش کردند که از تمرینات سرعتی استفاده می کنند.
۳۰% مربیان از تمرینات پلایومتریک برای افزایش سرعت فوتبالیست ها استفاده می کنند.
۸۵% از مربیان از تمرینات پلایومتریک استفاده کردند.
۷۷% از مربیان از تمرینات پلایومتریک برای سرعت و ۲۳% برای تمرین کل بدن استفاده کردند.
همه مربیان گزارش کردند که از تمرینات پلایومتریک در طول سال استفاده می کنند.
۸۱% مربیان گزارش کردند که از پرش درجا به صورت منظم در تمرینات استفاده می کنند.
۳۲% مربیان پرش درجا و ۲۸% لی لی کردن، زیگزاگ با مخروط به صورت منظم در تمرینات استفاده می کنند.
۵۶% از مربیان فوتبال برای افزایش ظرفیت هوازی از تمرینات اینتروال هوازی با زمان های مختلف استفاده کرده اند.
۱۳% مربیان از دو و میدانی با شدت پایین و مدت زمان بالا استفاده کرده اند.
کلیه مربیان فوتبال استان گیلان از تمرینات مقاومتی استفاده می کنند.
در پیش از فصل مسابقات ۹۰% مربیان ۳ روز در هفته تمرینات مقاومتی و ۱۴%، آنها ۲ روز در هفته تمرینات مقاومتی انجام می دهند.
در داخل فصل مسابقات، ۶۷% مربیان ۲ روز در هفته از تمرینات مقاومتی و ۲۷% مربیان ۳ روز در هفته از این تمرینات استفاده می کنند.
زمان هر جلسه تمرین مقاومتی در خارج از فصل مسابقه، ۹/۴۸ % مربیان ۴۵ تا ۶۰ دقیقه گزارش کردند. ۱/۵۰% مربیان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه گزارش کردند.
۷/۹۰% مربیان در فصل مسابقه ۴۵ تا ۶۰ دقیقه تمرین مقاومتی انجام می دهند.
۷۵% مربیان از حرکات ویژه وزنه برداری (یک ضرب ، دو ضرب) در تمرینات مقاومتی ورزشکاران خود استفاده می کنند.
۵-۳. بحث و بررسی
مربیگری در دنیای کنونی ورزش وظیفه ای با اهمیت و مورد توجه است و در طول دو دهه اخیر در چالشی پویا توانسته است به عنوان یک حرفه پر طرفدار، اما دشوار معرفی شود. اگرچه در بخشی از جوامع سنتی این تفکر حاکم است که مربی تنها به فردی اطلاق می شود که از مرحله ورزشکاری به مرحله قهرمانی رسیده باشد تا بتواند دانش و مهارتهای کسب شده خود را به نحو مطلوب به کار گیرد، بدیهی است این چنین دیدگاه هایی بر گرفته از یک تفکر محدود است. بدین لحاظ همواره سوال هایی، ذهن متخصصان و پژوهشگران ورزشی را به خود مشغول کرده است که مربیان تا چه اندازه قادرند در رشد و توسعه قابلیت های ورزشکاران مفید باشند و انتظار واقعی از آنان چیست؟ تجهیز مربیان به داشتن علم تمرین، همانند یادگیری حروف الفباست که با یادگیری آن می توان دست به نگارش متنی زد. طراحی برنامه های تمرینی، مستلزم اطلاع از اصول اساسی تمرین است تا از آن طریق، برنامه تمرینی هر ورزشکار، بر اساس نیازهای جسمانی وی طراحی شود.
اطلاع از سطح دانش و روش های تمرینی مورد استفاده مربیان فوتبال کشور، علاوه بر ارائه پیشنهادات کاربردی به مسئولان فدراسیون فوتبال و هیات های فوتبال استان ها موجب تعیین علل ضعف و قوت احتمالی مربیان خواهد شد.
در پژوهش حاضر، ۱۰۸ نفر از مربیان فوتبال فعال در دسترس استان گیلان به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. در این تحقیق میانگین سن مربیان فوتبال ۷/۳۸ سال بود که مسن ترین مربی ۵۴ ساله و جوان ترین مربی ۲۹ ساله بود. تمامی مربیان دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و ۴۴% آنها دارای مدرک لیسانس و بودند. پرسشنامه در زمین تمرین، در حین برگزاری مسابقات (شهرستان، استان، کشور) و با حضور محقق در کنار مربیان تکمیل گردید. در پژوهش حاضر، تمامی ۱۰۸ مربی انتخاب شده به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند و در مقایسه با تحقیقات مشابه همکاری بهتری داشتند. چرا که درصد همکاری در لیگ فوتبال (NFL) 87% ، لیگ بسکتبال (NBA) 9/68% و لیگ هاکی (NHL) 77% بود اما در این پژوهش ۱۰۰% مربیان همکاری داشتند. از نظر میزان همکاری مربیان فوتبال در این پژوهش، در استان های کرمانشاه و مازندران تغییری مشاهده نشد. این موضوع را می توان به علاقه مربیان جهت علمی شدن فوتبال در کشور نسبت داد. حضور مربیان تحصیل کرده در رشته فوتبال می تواند از دیگر دلایل حضور کامل مربیان در این تحقیق باشد.
میانگین سابقه مربیگری استان گیلان در این پژوهش ۶/۵ سال می باشد که نسبت به تحقیق مشابه در کرمانشاه دارای سابقه کمتری (۶/۶ سال ) می باشد. برگزاری کلاس های متعدد مربیگری در استان گیلان و حضور فوتبا لیست های جوان در این کلاس ها همچنین استفاده از ورزشکاران با تجربه در باشگاه ها به عنوان مربی می تواند از دلایل میانگین سابقه کمتر نسبت به سایر پژوهش های مشابه باشد. این پژوهش نسبت به پژوهش مشابه خارجی، لیگ فوتبال (NFL) 5/1 سال، لیگ بسکتبال (NBA) 5/3 سال، لیگ هاکی (NHL)5/1 سال، سابقه مربیگری بیشتری داشتند. تمامی ۱۰۸ مربی حاضر در پژوهش، سرعت ورزشکاران خود را مورد ارزیابی قرار دادند. اما در تحقیق سیمنز و همکاران برای مربیان (NBA) 16 نفر از ۲۰ نفر NHL4 مربی از ۲۰ مربی سرعت ورزشکاران خود را مورد ارزیابی قرار می دادند. با توجه به قوانین فوتبال، به نظر می رسد استفاده از تمرینات سرعتی توسط مربیان، افزایش یافته است. به طوری که اکثر مربیان، تمرینات فوتبال با سرعت و شدت بالا را برای توسعه سرعت ورزشکاران تجویز می کنند. در تحقیق حاضر ۸۴% از مربیان فوتبال، چابکی ورزشکاران خود را اندازه گیری کردند. در تحقیقات مشابه، این مقادیر برای مربیان کشتی کرمانشاه ۷۱%، لیگ بسکتبال (NBA) 70%، لیگ هاکی (NHL) 30% و لیگ فوتبال (NFL) 35% گزارش شده است. با توجه به تمرینات خاص مربیان فوتبال، استفاده از انواع تمرینات ورزشی و داشتن وضعیت فیزیکی مناسب، احتمالا از دلایل عدم توجه مربیان فوتبال به اندازه گیری ترکیب بدن می باشد و اکثر مربیان با بهره گرفتن از تجارب و دید ظاهری، ترکیب بدن ورزشکاران خود را ارزیابی می کنند . ۸۹% مربیان فوتبال استان گیلان قدرت ورزشکاران خود را مورد اندازه گیری قرار داده اند. پژوهش های مشابه در رشته های مختلف ( بسکتبال ۷۵% ، هاکی ۱۰۰% ، فوتبال ۵۰% و مربیان کشتی کرمانشاه ۹۷%) به اهمیت قدرت در ورزش های مختلف پی برده اند. اکثر تحقیقات علمی قدرت مناسب را موجب موفقیت ورزشکاران می دانند. هورسویل قدرت را یکی از عوامل موفقیت ورزشکاران معرفی می کند. عدم توجه کافی مربیان پایه به موضوع قدرت و تفکر سنتی برخی از مربیان مبنی بر اینکه ورزشکاران نونهال و نوجوان نباید از تمرینات قدرتی استفاده کنند، احتمالا باعث شده تا تعدادی از مربیان در رده سنی نونهالان و نوجوانان استان در این تحقیق حضور داشتند و تمایل زیادی به اندازه گیری قدرت ورزشکاران خود نشان دهند.
۸۱% مربیان فوتبال استان گیلان به صورت منظم از تمرینات پلایومتریک استفاده می کردند و با توجه به زمان برگزاری مسابقه، این تمرینات را با وزنه و یا بدون وزنه انجام می دادند. همه مربیان کشتی استان کرمانشاه و مربیان لیگ بسکتبال (NBA)، مربیان هاکی (NHL) 3/91% و مربیان لیگ فوتبال (NFL) 73% هم از این تمرینات استفاده می کردند. مربیان فوتبال استان گیلان از انواع تمرینات پلایومتریک (پرش درجا ۳۵% ، لی لی و زیگزاگ ۳%) استفاده می کردند. شاید یکی از دلایل استفاده از این تمرینات، بهبود سرعت و چابکی فوتبالیست ها باشد.
بیش از ۸۱% مربیان فوتبال استان گیلان، در طراحی برنامه های تمرینی و بدنسازی ورزشکاران خود از الگوی دوره بندی (زمان بندی) که در آن حجم و شدت تمرین در طول دوره ، مرحله یا چرخه تغییر می کند ، استفاده می کردند که در مقایسه با تحقیقات مشابه می باشد. مربیان لیگ بسکتبال (NBA) 90% ، مربیان لیگ هاکی (NHL) 3/91% ، مربیان لیگ فوتبال (NFL) 2/69% از الگوی دوره بندی استفاده می کردند. تاریخ برگزاری مسابقات برای ورزشکاران از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین دلیل زمان بندی تمرینات برای مربیان دارای اهمیت می باشد.
۵۱% از مربیان فوتبال استان گیلان برای افزایش ظرفیت هوازی ورزشکاران خود از تمرینات اینتروال هوازی با زمان های مختلف استفاده می کردند که نسبت به تحقیق مشابه در کرمانشاه که بر روی کشتی گیران انجام شد، تقریبا ۲۷% کمتر مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان می دهد این تمرینات برای ورزشکاران ارزش بالایی دارد زیرا در یک مسابقه فوتبال، که سیستم انرژی غالب هوازی می باشد، این تمرینات بسیار موثر خواهد بود.
آزمودنی ها میانگین جلسات تمرین مقاومتی فوتبالیست های استان گیلان را در پیش فصل مسابقه ۳ روز (۸۳%) و ۲ روز (۱۴%) در هفته گزارش کردند. اکثر مربیان در رده های مختلف سنی نسبت به تجربه و سن فوتبالیست ها در طول هفته و خارج از فصل مسابقات از تمرینات مقاومتی استفاده می کنند . همچنین در این پژوهش، هر جلسه تمرین مقاومتی فوتبالیست ها بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ( ۳۰تا ۴۵ دقیقه ۵۵% و ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ۵۲%) گزارش شد.
۱۰۰% از مربیان فوتبال استان گیلان از انواع تمرینات انعطاف پذیری به خصوص کشش ایستا و پویا استفاده می کردند که در مقایسه با تحقیقات مشابه نتایج یکسانی دارد. اکثر این مربیان از کشش ایستا قبل از تمرین و بعد از تمرین استفاده می کردند. بیش از ۸۰% از مربیان، ورزشکاران را بین ۵ تا ۱۵ ثانیه به حفظ کشش ایستا تشویق می کردند. در تحقیقات مشابه هم نتایج نسبتا یکسانی بدست آمده است.
۱۰۰% مربیان فوتبال استان گیلان پیش از فصل مسابقه فاکتورهای آمادگی جسمانی را اندازه گیری می کردند که نشان می دهد مربیان، آمادگی ورزشکاران خود را پیش از فصل تمرین و پیش از فصل مسابقه اندازه گیری و مقایسه می کنند.
۵-۴. پیشنهادات:
۵-۴-۱. پیشنهادات کاربردی پژوهش
پیشنهاد می شود با توجه به نتایج تحقیق حاضر، مربیان فوتبال استان گیلان فاکتورهای آمادگی جسمانی ورزشکاران خود را در پیش فصل مسابقات مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهند.
پیشنهاد می شود با توجه به نتایج تحقیق حاضر، مربیان فوتبال استان گیلان برای افزایش دامنه انطاف پذیری و جلو گیری از آسیب های عضلانی از تمرینات کششی ایستا، پویا و پرتابی در همه فصول استفاده کنند.
پیشنهاد می شود با توجه به نتایج تحقیق حاضر، مربیان فوتبال استان گیلان برای اجرای هر حرکت کششی ایستا زمان ۱۵ الی ۳۰ ثانیه را برای ورزشکاران خود در نظر گیرند.
پیشنهاد می شود با توجه به نتایج تحقیق حاضر، مربیان فوتبال استان گیلان برای افزایش چابکی ورزشکاران از تمرینات پلایو متریک استفاده و این تمرینات را در طول فصل و همراه با وزنه انجام دهند.
پیشنهاد می شود با توجه به نتایج تحقیق حاضر، مربیان فوتبال استان گیلان برای افزایش ظرفیت هوازی وزشکاران زمان هر جلسه تمرین در فصل مسابقه را بین ۳۰ تا ۶۰ در نظر بگیرید.


فرم در حال بارگذاری ...

« مقطع کارشناسی ارشد : مقالات و پایان نامه ها درباره ارتباط بین مدیریت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینRedirecting... »
 
مداحی های محرم