وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقطع کارشناسی ارشد : مقالات و پایان نامه ها درباره ارتباط بین مدیریت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

که در آن:
TAit : کل اقلام تعهدی شرکت i در پایان سال t
REVi,t :تغییر در آمد فروش شرکت iبین سال t وt-1
PPE i,t:(مبلغ داراییهای ثابت ناخالص)اموال، ماشین آلات و تجهیزات ناخالص شرکت i سال t
Ai,:کل ارزش دفتری داراییهای شرکت i در سال t-1
i,t: خطای مدل برای شرکتi درسال t
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ƴوβوα :پارامترهای برآورد شده‌ی شرکتi
پارامترهایƴوβوαاز طریق رگرسیون(۳) برای هر شرکت i در هر صنعت محاسبه می‌شود. با تخمین ضرایب مدل با جایگذاری در فرمول(۴) اقلام تعهدی غیراختیاری هر شرکت در سالt بدست می‌آید. اقلام تعهدی غیراختیاری از طریق فرمول زیر قابل محاسبه است:
(۴)
که در آن :
: REC معرف حسابهای دریافتنی است.
NDAit: اقلام تعهدی غیراختیاری برایشرکتiدرسالt
در مرحله آخر، اقلام تعهدی اختیاری(DA) به شرح زیر حساب شود(چانگ و همکاران، ۱۵۴، ۲۰۰۹):
(۵) DAi,t= TAi,t-NDAi.t

DA: اقلام تعهدی اختیاری است برای اندازه گیری اقلام تعهدی اختیاری از مدل اقلام تعهدی اختیاری جونز،
که بوسیله دیچو وهمکاران(۱۹۹۵) پیشنهاد شده استفاده می شود:

(۶)
اقلام تعهدی اختیاری بدست آمده برای شرکت در سال t شاخص مدیریت سود برای آن شرکت خواهد بود.
متغیر‌های مستقل:
عدم تقارن اطلاعاتی داده های صورتهای مالی، اطلاعاتی را فراهم می کنند که سبب کاهش عدم تقارن اطلاعات در بازار می گردد و نشان می دهد سرمایه گذاران باید این نوع اطلاعات را در تصمیمات سرمایه گذاری بطور کامل بکار گیرند. واکنش بازار به اعلان سود می تواند اولین معیار وجود اطلاعات محرمانه باشد. وجود اطلاعات محرمانه، بیانگر نامتقارن بودن اطلاعات در محیط بازار است.
داده های صورتهای مالی، اطلاعاتی را فراهم می کنند که سبب کاهش عدم تقارن اطلاعات در بازار می گردد و نشان می دهد سرمایه گذاران باید این نوع اطلاعات را در تصمیمات سرمایه گذاری بطور کامل بکار گیرند. واکنش بازار به اعلان سود می تواند اولین معیار وجود اطلاعات محرمانه باشد. وجود اطلاعات محرمانه، بیانگر نامتقارن بودن اطلاعات در محیط بازار است (رحیمیان و دیگران، ۱۳۸۸، ۷۳).
عدم تقارن اطلاعاتی یک مفهوم کیفی است، برای اینکه قادر باشیم آن را کمی کنیم.برای این کار از دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام استفاده می‌کنیم.این مدل توسط چیانگ و وکینتاش درسال ۱۹۸۶ برای تعیین دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام مورد استفاده قرار گرفت. پس از آنها نیز افراد دیگری از این مدل بهره گرفتند .مدل مذکور به شرح زیر می‌باشد:
که در آن:

=SPREAD دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام
=(ASK PRICE) AP میانگین قیمت پیشنهادی فروش سهام شرکتi در دوره مورد بررسی
=(BID PRICE) BP میانگین قیمت پیشنهادی خرید شرکتi دردوره مورد بررسی
برای انجام محاسبات، ابتدا بهترین قیمت پیشنهادی خرید و فروش هر سهم برای ۲۱ روز قبل و بعد از اعلان سود برآوردی استخراج می‌شود(منظور از بهترین قیمت پیشنهادی خرید، عبارتست از بالاترین قیمت پیشنهادی برای خرید سهم در هر روز، و بهترین قیمت پیشنهادی فروش نیز، عبارتست از کمترین قیمت پیشنهادی برای فروش هر سهم در هر روز)، سپس با بهره گرفتن از میانگین آنها دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام محاسبه می‌گردد (احمدپور و عجم، ۱۳۸۹).
متغیرهای کنترل:
در این پژوهش درتفکیک شرکت‌ها به مراحل چرخه عمر از چهار متغیر به عنوان متغییرهای کنترل : رشد فروش، مخارج سرمایه ای، نسبت سود تقسیمی و سن شرکت استفاده نمودند.
مراحل چرخه عمر شرکت
مرحله تولد یا ظهور :در این مرحله معمولاً میزان داراییها(اندازه شرکت) در سطح نازلی قرار دارد، جریانهای نقدی حاصل از فعالیتهای عملیاتی و سودآوری در سطح پایین است و شرکتها برای تأمین مالی و تحقق فرصتهای رشد به نقدینگی بالایی نیاز دارند. نسبت سود تقسیمی در این شرکتها معمولاً صفر یا حداکثر۱۰% است و بازده سرمایه گذاری یا بازده سرمایه گذاری تعدیل شده در قیاس با نرخ موزون تأمین مالی بعضاً ناچیز است.
مرحله رشد : در این مرحله اندازه شرکت بیش از اندازه ی شرکتهای در مرحله ظهور بوده و رشد فروش و درآمدها نیز نسبت به مرحله ظهور بیشتر است. منابع مالی بیشتر در داراییهای مولد سرمایه گذاری شده و شرکت از انعطاف پذیری بیشتری در شاخص های نقدینگی برخوردار است. نسبت سود تقسیمی در این طیف از شرکتها معمولاً بین ۱۰%تا ۵۰ % در نوساناست. بازده سرمایه گذاری یا بازده سرمایه گذاری تعدیل شده نیز در اغلب موارد بر نرخ موزون هزینه تأمین سرمایه فزونی دارد.
مرحله بلوغ : در این مرحله شرکت‌ها فروش باثبات و متعادلی را تجربه نموده و نیاز به وجوه نقد در اکثر موارد از طریق منابع داخلی تأمین می شود. اندازه داراییهای این شرکتها نیز به تناسب بیشتر از اندازه ی داراییهای شرکتهای در مرحله رشد بوده و نسبت سود تقسیمی در این شرکتها معمولاً بین ۵۰ % تا ۱۰۰ % در نوسان است . به دلیل وفور نقدینگی و کاهش اتکاء به سیاست تأمین مالی از خارج، عموماً بازده سرمایه گذاری یا بازده سرمایه گذاری تعدیل شده معادل یا بیش ازنرخ تأمین سرمایه است.
مرحله افول یا سکون : در این مرحله چنانچه فرصت های رشد وجود داشته باشد، به احتمال قریب به یقین بسیار ناچیز است. شاخصهای سودآوری، نقدینگی و ایفای تعهدات روند نزولی داشته و شرکت در شرایط رقابتی بسیار شدیدی قرار داشته، ضمن اینکه هزینه تأمین مالی از منابع خارجی نیز بالا است به گونه ای که در اغلب موارد بازده سرمایه گذاری یا بازده سرمایه گذاری تعدیل شده کمتر از نرخ تأمین مالی است (کرمی، عمرانی، ۱۳۸۹).

نحوه تفکیک شرکت‌ها به مراحل چرخه عمر
آنتونی و رامش(۱۹۹۲) در پژوهش خود به منظور تفکیک شرکت‌ها به مراحل چرخه عمر از چهار متغیر: رشد فروش، مخارج سرمایه ای، نسبت سود تقسیمی و سن شرکت استفاده نمودند. در این پژوهش تفکیک شرکتها به مراحل رشد، بلوغ و افول با بهره گرفتن از چهار متغیر مذکور و طبق روش شناسی پارک و چن(۲۰۰۶) به صورت زیر است:

    1. نخست مقدار هر یک از متغیرهای رشد فروش، مخارج سرمایه ای، نسبت سود تقسیمی و سن(عمر) شرکت برای هر سال شرکت محاسبه می‌شود.
    1. سال شرکت‌ها براساس هر یک از چهار متغیر مذکور و با بهره گرفتن از پنجکهای آماری در هر صنعت به پنج طبقه تقسیم می‌شوند که با توجه به قرار گرفتن در پنجک(طبقه) موردنظر، نمره ای بین ۱ تا ۵ می‌گیرند.
    1. سپس برای هر سال شرکت، نمره ای مرکب به دست می‌آید که با توجه به شرایط زیر در یکی از مراحل رشد، بلوغ و افول طبقه بندی می‌شود:

الف. در صورتیکه مجموع نمرات بین ۱۶ و ۲۰ باشد، در مرحله رشد قرار دارد.
ب.در صورتیکه مجموع نمرات بین ۹ و ۱۵ باشد، در مرحله بلوغ قرار دارد.
ج. در صورتیکه مجموع نمرات بین ۴ و ۸ باشد، در مرحله افول قرار دارد.
SG*: رشد فروش
SGit = [1-(Saleit / Saleit-1)] ×۱۰۰


فرم در حال بارگذاری ...

« مطالب درباره بهینه سازی تولید ایزوتوپهای کوتاه ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع دانشگاهی : راهنمای نگارش مقاله در رابطه با بررسی سطح ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم