وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع تحقیقاتی : مطالب درباره حمایت کیفری finalاز حیوانات- فایل ۱۸ - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

البته هواداران حرکت مدرن حمایت از حقوق حیوانات ، به طور افراطی این قضیه را مد نظر دارند و معتقدند منافع و حقوق حیوانات نباید قربانی شود ، حتی اگر به سود انسان‌ها باشد یا انتفاع از حیوانات به طور انسانی و با نبود رنج غیر ضروری باشد . هر موجودی غیر از انسان حقوقی دارد که عملکرد آن حقوق شبیه عملکرد حقوق انسان است . حیوانات دارای ارزش ذاتی خاصی هستند که احترام به آن مانع از آن می‌شود که به طور انحصاری برای اهداف انسانها تربیت شوند یا مورد آزمایش قرار بگیرند . گرچه نظریاتی افراطی از این دست در عمل موفقیت چندانی کسب نکرده‌اند ، اما بی‌شک تصویب قوانین ویژه در زمینه کار با حیوانات در آزمایشگاه‌ها و تحقیقات تحت‌ تأثیر مباحثی هم چون تفکر در مورد حیوانات ، حقوق حیوانات ، آسایش حیوانات ، آزادی حیوانات و نیز تحت نفوذ انجمن‌های قدرتمندی بوده است که در این خصوص فعالیت دارند . قوانین حمایت از حیوانات آمریکا ، انگلستان ، آلمان ، نیویورک ، اسپانیا و بلژیک و انجمن‌ها و جمعیت‌هایی نظیر جمعیت ضد کشتار حیوانات زنده و جامعه جهانی حفظ و حمایت پرندگان حرکتهایی به سوی حفظ حقوق حیوانات به شمار می‌روند .

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

براساس قوانین طرح شده در این کمیته‌ها ، یکی از وظایف اخلاقی محققان ، مسؤولیت ‌پذیری آنها در برابر حیوانات تحت نظارتشان است . مواردی هم ‌چون مکان نگهداری ، تغذیه ، گرما ، سرما و بهداشت محل باید برای آسایش حیوانات از سوی محقق مورد توجه واقع شود و محقق باید بر اساس ضوابط مشخص شده با حیوان کار کرده ، از انجام دادن روش‌هایی که باعث ایجاد درد و ناراحتی در حیوان می‌گردد به جز در شرایط خاص و استثنایی خودداری ورزد . هم اکنون نیز در بسیاری از سمینارهای بین‌المللی یکی از شروط پذیرش مقالات ، رعایت اخلاق در هنگام کار با حیوانات آزمایشگاهی است .
قانون جزای ایالت تگزاس ، فصل ۴۲.۰۹ ، ظلم به حیوانات
“b ) حقوق مربوط به حیوانات آزمایشگاهی:
بند ۳. روش های خشن که در برگیرنده درد یا تحمل بیش از حد در امور آزمایشگاهی باشد جرم محسوب می گردد .
بند ۴. محیط حفاظت ، دربرگیرنده ی مسئولیت برای سلامت ، امنیت و رفاه یک حیوان می باشد و مسئولیت این محیط بر عهده نگهبان بخش خواهد بود .
بند ۵. غذا ، مراقبت و سرپناه ضروری شامل مواردی است که برای ادامه ی حیات حیوان در شرایط خوب سلامتی مورد نیاز است .
بند ۶. Trip ممنوع است و به کارگیری آن جرم تلقی می گردد و آن به معنای استفاده از یک شیء برای انداختن یا بر هم زدن تعادل یک اسب ” .
پیشرفت‌های روز افزون علمی ـ تحقیقاتی از مسایلی است که گاه موجب بروز بحث و جدال در محافل علمی ، اخلاقی و حقوقی جهان می‌شود ؛ زیرا گاهی این پیشرفت‌ها در قالب تعاریف و چهارچوب‌های قانونی نمی‌گنجند و از مرزهای اخلاقی و قانونی فراتر می‌روند . در حال حاضر پیشرفتهای موجود در زمینه مهندسی ژنتیک و تحقیقات بیوتکنولوژی که منجر به ایجاد فرمهای تغییر یافته حیات در موجودات شده است ، از جمله مسایل بحث برانگیز این محافل است.
از جمله فرمهای تغییر یافته توسط روش‌های مهندسی ژنتیکی ، « آن کوموس » یا « موش تغییر یافته هاروارد » است که موجب جدال زیادی در آمریکا شده است .
موش هاروارد یک موش معمولی است که مورد مهندسی ژنتیکی قرار گرفته و با ایجاد یک سلسله ژن مخصوص در آن سعی شده فرمهای ویژه سرطان در آن توسعه داده شود و به انواع سرطان حساس شود که اثری بسیار مفید برای تحقیقات پزشکی به شمار می‌رود و دانشگاه هاروارد تقاضای ثبت « آن کوموس » را هم به عنوان یک « سلسله ژن مخصوص در موش » و هم برای خود موش تحت عنوان اختراع کرده است که در مورد ثبت سلسله ژن مشکل خاصی وجود ندارد و ثبت شده است ؛ اما آنچه که موجبات جدال زیادی شده است ثبت یک « موجود زنده » ولو تغییر یافته ، به عنوان اختراع و نوآوری است.
جدال و بحث در مورد حق ثبت حیات مخلوقات ، موضوع جدیدی نیست . نخستین بار به سال ۱۹۷۲م در آمریکا ، « آناداچاک روبرتی » در مورد مهندسی یک باکتریم که پترولیوم موجود در نفت را شکسته بود ، تقاضای حق ثبت کرد که ابتدا آمریکا رد شد و پس از چند بار تأیید و رد شدن در دادگاه تجدید نظر فدرال و اداره حق ثبت ، سرانجام هر چیزی که توسط انسان ساخته شود از جمله زندگی باکتریایی ، قابل ثبت اعلام گردید .
طبق نظراتی که وجود دارد ، موجوداتی هم ‌چون باکتری‌ها ، ویروس‌ها ، پروتوزوآها (تک یاخته) و گیاهان ، فرم پست حیات ، و همه حیوانات به جز انسانها ، فرمهای برتر حیات را تشکیل می‌دهند . پس انسانها در چه طبقه‌ای قرار می‌گیرند؟ آیا انسانها فرم خیلی برتر حیات هستند یا فرم مخصوص حیات ؟ یا طبق مفهوم سنتی‌تری تنها فرم حیات است که روح دارد؟
یک نظریه این است که تمایز انسان از سایر مخلوقات و موقعیت خاص آن یک مسأله متافیزیکی و مذهبی است و از نقطه


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : رابطه بین کیفیت زندگی کاری و عملکرد کارکنان (مورد ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی ارتباط بین رضایت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم