وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع بررسی چگونگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

شاید این شرکت با درآمد چند میلیارد دلاری کاندیدای مناسبی برای یک مهندسی مجدد بنیادین به نظر نمی رسید. ولی در دهه نود با ادغام دو شرکت زیمنس و نیکسدورف منجر به پردازش های ترکیبی شده بود که کارایی لازم را نداشت. در این زمان آقای گرهارد راد که مدیر کل بخش خدمات شرکت، تیمی را مأمور بررسی وضع جاری شرکت و ارائه راه حل های پیشنهادی کرد. به تیم مأموریت داده شده بود که روی موضوع کاهش کارکنان اداره مرکزی شرکت که بیش از ۱۶۰۰ نفر کارمند داشت به میزان پنجاه درصد بررسی نماید. اهداف برنامه مهندسی مجدد به شرح ذیل تعریف گردید:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

کاهش بیست درصدی کارکنان اداره مرکزی همراه با ارتقاء سطح کیفیت ارائه خدمات
حفظ و تثبیت روند سودآوری شرکت
افزایش سطح رضایت مشتریان
تیم بررسی مقدماتی به تیم محوری تبدیل شده بود و به عنوان هماهنگ کننده و کنترل کننده برنامه عمل می کرد. علاوه بر آن پنج تیم میان فعالیتی نیز تشکیل گردید. هر یک از این تیم ها، مسئول مهندسیمجدد یک گروه از پردازش های اصلی مرتبط با نیاز مشتریان شده بود. به عبارت دیگر با بهره گرفتن از تکنیک های مدیریت پروژه، برنامه تفصیلی خود را دنبال می کرد.
برای حصول اطمینان نسبت به استقرار موفق برنامه مهندس مجدد تکنیک های متعددی به شرح ذیل مورد استفاده قرار گرفتند:
مسطح سازی و ساده کردن ساختار سازمانی
استفاده از نمونه های کوچک آزمایشگاهی
حمایت و پشتیبانی رهبری سازمان از دگرگونی
ارتباطات
و دستاوردهای مهندسی مجدد در این شرکت عبارت بودند از:
کاهش بیست درصدی پرسنل اداره مرکزی
کاهش سی و پنج درصدی هزینه بخش های عملیاتی
ضریب رفع مشکلات فنی در مراجعه اول از هشتاد به نود درصد
افزایش ارائه خدمات مهندسان شرکت از دو مشتری در روز به چهار مشتری
افزایش تعهد مدیران از ده پرسنل به سی و پنج پرسنل
افزایش ده درصدی رضایت مشتریان
توقف روند نزولی افزایش درآمدها
کاهش بیست و پنج درصدی هزینه های عملیاتی
مهندسی مجدد شرکت AT&T: این شرکت به معرفی چندانی نیاز ندارد. ریشه این شرکت به اختراع تلفن توسط گراهام بل بر می گردد. فعالیت این شرکت در مورد خدمات فناوری اطلاعات می باشد. در سال ۱۹۸۳ این شرکت به قدری رشد کرده بود که تعداد کارکنان آن بیش از یک میلیون نفر در بیش از پنجاه کشور جهان رسیده بود. و در این زمان شرکت با بحران مالی مواجه گردید. بنابراین مدیریت عالی این شرکت تصمیم به انجام مهندسی مجدد در یکی از شرکتهای مهم به نام BCS[176]گرفت. این شرکت در زمینه سیستمهای ارتباطات تجاری فعالیت می کرد.در مرحله اول جک بولتر مدیر عامل شرکت BCSتصمیم گرفت تیمی متشکل از مشاوران خارج از سازمان و مدیران فعالیت های مختلف شرکت تشکیل دهد. حوزه های مشاوران دعوت به عمل آمده عبارت بودن از: فروش، خدمات، مدیریت تولید، بازاریابی، مدیریت مواد و ساخت. کل تعدا اعضای تیم ۲۵ نفر بود. بر اساس طرح اولیه، تیم می بایست برای یک دوره ۶ ماهه به رهبری کارول نوف به بررسی پردازش های جاری شرکت، تعریف و فرموله کردن راه های عملی برای جلب بیشترمشتریان و کارکنان شرکت گردد.
در مرحله دوم تیم شروع به جمع آوری داده ها، تحلیل و ریشه یابی مشکلات و مسائل شرکت نمود. تیم معتقد بود که شعاع مطالعات و بررسی ها باید گسترده باشد و همه فرایند های شرکت از تماس اولیه با مشتریان تا انعقاد قرارداد و فروش را زیر پوشش قرار دهد. مطالعه موردی بر روی ۲۴ سفارش نمونه انجام گردید. بر اساس این مطالعات ۳ مشکل اساسی در پردازش های جاری شرکت مشاهده شد که عبارت بودند از:
۱- دوباره کاری
۲- سودآوری: علیرغم اینکه مسئولان بر این اعتقاد بودند که همه این ۲۴ نمونه سود داشته اند ولی با ممیزی بسیار دقیق مشخص گردید که فقط تعداد معدودی از این موارد سودآور بوده اند.
۳- هزینه های غیر مستقیم: عدم وجود مسئولیت صریح و روشن منجر به افزایش چشمگیر هزینه های غیر مستقیم شده بود.
در مرحله سوم طراحی مهندسی مجدد پردازشهای شرکت انجام گردید. در این مرحله یک شعبه به صورت پایلوت (سانفرانسیسکو) در نظر گرفته شد و تیم به آن محل نقل مکان نمود. هدف اصلی طراحی پردازشها، کوتاه کردن فاصله زمانی بین انعقاد قرارداد فروش و زمان نصب و تحویل نهایی سفارش به مشتری بود. پس از اتمام طراحی های جدید در این شعبه نمونه اجرای آزمایشی گردید.
در مرحله آخر آماده سازی شرکت برای اجرای کامل پردازش های جدید بود. از دستاوردهای مهندسی مجدد این شرکت عبارتند از:
۱- کاهش میانگین دوره زمانی از سفارش سه ماهه به سه هفته
۲- کاهش ۳۰ درصدی هزینه پردازش سفارشها
۳- افزایش رضایت مشتریان و کارکنان(قریشی، ۱۳۸۷).
۲-۳۵ خلاصه
در این فصل پس از مروری بر مفاهیم مهندسی مجدد به بررسی تحولات نظام بانکی پرداخته و پس از تشریح سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴و ماده۹۷ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، مروری بر نتایج پژوهش های گذشته انجام گردید.
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۳-۱ مقدمه
امروزه بندرت می توان بدون استفاده از روش های آماری اقدام به تفسیر، تبیین و تحلیل نتایج بدست آمده از تحقیقات و پژوهش های علمی کرد. به این ترتیب در قلمرو علم مدیریت نیز کمتر می توان بدون استفاده از روش های آماری تحقیقی در خور توجه انجام داد(آذر، ۱۳۸۱).
در این فصل سعی می گرددابتدا در مورد روش تحقیق (نوع پژوهش)، جامعه آماری تحقیق، روش نمونه گیری، متغیرهای تحقیق و روش های گردآوری داده ها توضیحاتی ارائه گردد. به منظور جمع آوری و استخراج نتایج حاصل از توزیع پرسشنامه از روش تحلیل آماری استفاده شد که در ادامه فصل به اختصار به توصیف مبانی نظری آن پرداخته خواهد شد و سپس نحوه بکارگیری آن در پژوهش بیان گردیده است. در پایان نیز خلاصهای از روش شناختی آماری در پژوهش حاضر ارائه شده است.
۳-۲روش تحقیق
این تحقیق بر اساس هدف، تحقیقی کاربردی است و با توجه به آنکه هدف این پژوهش توصیف، ثبت، تجزبه و تحلیل و تفسیر شرایط موجود است و سعی دارد آنچه را که هست بدون دخالت و استنتاج ذهنی از موقعیت اخذ کند، بنابراین، پژوهش حاضر از نظر ماهیت، پژوهشی توصیفی- پیمایشی است. همچنین این پژوهش از شاخه پژوهش های میدانی است که به بررسی، شناسایی و توصیف تحولات بنیادی صنعت بانکداری در ایران در راستای دستیابی به اهداف توسعه در برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی کشور بویژه ماده ۹۷ این قانون پرداخته است.
۳-۳ قلمرو موضوعی تحقیق
قلمرو موضوعی این تحقیق مرتبط با تحول در صنعت بانکداری ایران می باشدو موضوع تحقیق برگرفته از الزاماتی است که سند چشم انداز بیست ساله کشور در افق ۱۴۰۴، قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و بویژه ماده۹۷ آن برای نظام بانکی ایجاد کرده است.
۳-۴ قلمرو مکانی تحقیق
با توجه به عنوان تحقیق “بررسی چگونگی استقرار مهندسی مجدد صنعت بانکداری ایران با رویکرد استراتژیک در راستای بهبود فضای کسب و کار”، قلمرو مکانی این تحقیق، کل صنعت بانکداری ایران شامل بانک های دولتی و غیر دولتی می باشد.
۳-۵ قلمرو زمانی تحقیق
به دلیل آنکه تحقیق در شش ماهه اول سال ۹۱ در نظام بانکی ایران صورت گرفت می توان سال ۹۱ را بعنوان بهترین ملاک برای قلمرو زمانی تحقیق در نظر گرفت.
۳-۶جامعه آماری تحقیق
جامعه آماری این تحقیق را کسانی تشکیل می دهند که در جریان تنظیم آیین نامه ها و برنامه های نظام بانکی ایران نقش داشته اند و یا در حال حاضر مجری این برنامه ها و مصوبات می باشند. بعبارت دیگر اطلاعات و داده های مورد نیاز تحقیق مبتنی بر آرای خبرگان می باشد. خبرگان به مفهوم دست اندرکاران اداره صنعت بانکی کشور هستند که به محیط درون و بیرون این صنعت اشراف داشته و دارند و یا در تصمیم گیری های کلان نقش داشته و دارند.
به همین منظور از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس، معاونین و مدیران کل و از بانکهای کشور، رؤسا و معاونین آنها، رؤسا و معاونین شعب انتخاب شده اند. بر این اساس پژوهش حاضر دارای دو جامعه آماری می باشد که عبارتند از جامعه آماری سازمانی که ده بانک دولتی و غیر دولتی نمونه از بین آنها انتخاب شده اند و جامعه آماری مدیران و برنامه ریزان صنعت بانکداری که از بین آنها انتخاب شده اند.


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد : منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی تأثیر قدرت بازاریابی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینطرح های پژوهشی انجام شده درباره بررسی نقش مکمل جریان نقد عملیاتی در تبیین بازده سهام- ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم