وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد : منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی تأثیر قدرت بازاریابی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۴

۷۴۴/۰

بازاریابی درونی

۵

۷۳۱/۰

عملکرد تجاری

۵

۷۰۳/۰

کل پرسشنامه

۲۷

۷۶۸/۰

بنابراین می‌توان گفت که پرسشنامه فوق از اعتبار کافی برخوردار می‌باشد، بدین‌معنی که پاسخ‌های داده شده ناشی از شانس و تصادف نبوده، بلکه به دلیل اثر متغیری می‌باشد که مورد آزمون قرار گرفته است. زیرا اولاً آنچه را که محقق در نظر داشته است دقیقاً سنجیده است و ثانیاً برداشت ذهنی تمام پاسخگویان از آن یکی بوده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ابزار تجزیه وتحلیل داده ها
برای پردازش داده های آماری مربوط به پرسشنامه از نرم افزار SPSS و LISREL (لیزرل) استفاده می شود. با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف جهت تعیین نرمال بودن توزیع داده ها استفاده شده است و از نرم افزار LISREL برای تأیید پرسشنامه از تحلیل عامل تأییدی و برای تعیین روابط بین متغییرها از معادلات ساختاری استفاده شده است و همینطور برای بررسی همبستگی و معیارهای پیوند بین متغییرها از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شده است.

تحلیل عامل تأییدی
چنانچه پژوهشگر قصد بررسی این هدف را داشته باشد که آیا داده های جمع آوری شده، مجموعه ای از متغیرها، سازه ها یا عامل های از پیش تعیین شده را تبیین می کنند، از تکنیک تحلیل عاملی تأییدی استفاده می کند. در مدل رویکرد عاملی تاییدی کوشیده می شود تا به لحاظ آماری، معناداری یک مدل عاملی مفروض را آزمون شده و مشخص شود که آیا داده ها، مدل را تأیید می کنند یا خیر. این منطق اولیه برای تحلیل عاملی تأییدی است (شوماخر ولومکس[۱۰۲]، ۱۳۸۸).
در روش شناسی مدل معادلات ساختاری، ابتدا به ساکن لازم است تا روایی سازه مورد مطالعه قرار گرفته تا مشخص شود نشانگر سؤال ها ی انتخاب شده برای اندازه‌گیری سازه‌ متغییرهای مورد نظر خود از دقت لازم برخوردار هستند. برای این منظور از تحلیل عاملی تأییدی، استفاده می‌شود. به این شکل که بار عاملی هر نشانگر با سازه خود دارای مقدار تی بالاتر از ۹۶/۱ باشد. در این صورت این نشانگر از دقت لازم برای اندازه‌گیری آن سازه یا صفت مکنون برخوردار است، لذا جهت بررسی اینکه هر کدام از سازه‌های مدل پژوهش تا چه حد با نشانگرهای انتخاب شده جهت سنجش آن‌ها دارای همسویی بوده‌اند از مدل اندازه‌گیری یا همان تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است.

مدل معادلات ساختاری
مدل سازی معادلات ساختاری، انواع متنوعی از مدل ها را با هدف اساساً مشابه، برای به تصویر کشیدن روابط میان متغیرهای مشاهده به کار می برد. این هدف، فراهم کردن آزمونی کمی برای یک مدل نظری مفروض شده به وسیله محقق است. به طور اخص مدل های نظری متنوعی می توانند در مدل سازی معادله ساختاری آزمون شوند. این مدل ها فرض می کنند که چگونه مجموعه ای از متغیرها، سازه ها را تعریف کرده و چگونه این سازه ها با یکدیگر مرتبط هستند(شوماخر و لومکس، ۱۳۸۸).
مدل معادلات ساختاری رویکرد آماری جامعی برای آزمون فرضیه‌هایی درباره روابط بین متغیرهای مشاهده شده و متغیرهای مکنون می‌باشد. از طریق این رویکرد می‌توان قابل قبول بودن مدل‌های نظری را در جامعه‌های خاص با بهره گرفتن از داده‌های همبستگی، غیرآزمایشی، و آزمایشی آزمود.
تحلیل ساختارهای کواریانس یا مدل سازی علّی یا مدل معادلات ساختاری، یکی از اصلی‌ترین روش‌های تحلیل ساختارهای داده‌ای پیچیده است و به معنی تحلیل متغیرهای مختلفی است که در یک ساختار مبتنی بر تئوری، تأثیرات همزمان متغیرها را برهم نشان می‌دهد. این روش، ترکیب ریاضی و آماری پیچیده‌ای از تحلیل عاملی، رگرسیون چند متغیره، و تحلیل مسیر است که در یک سیستم پیچیده گردهم آمده تا پدیده‌های پیچیده را مورد تحلیل قرار دهد. مدل معادلات ساختاری به دو فاز کلی تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل مسیر تقسیم می‌شود. در قسمت اندازه گیری ارتباط نشانگرها یا همان سؤالات پرسشنامه با سازه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در قسمت ساختاری ارتباط عامل‌های مورد بررسی با یکدیگر جهت آزمون فرضیه‌های مورد توجه هستند.
یکی از قوی‌ترین و مناسب‌ترین روش‌های تحلیل در پژوهش‌های علوم رفتاری و اجتماعی تحلیل چند متغیره است، زیرا ماهیت این‌گونه موضوعات چند متغیره بوده و نمی‌توان آن‌ها را با شیوه دو متغیری (که هر بار تنها یک متغیر مستقل با یک متغیر وابسته در نظر گرفته می‌شود) حل نمود. تحلیل چند متغیره به یکسری روش‌های تحلیل اطلاق می‌شود که ویژگی اصلی آن‌ها، تحلیل همزمان K متغیر مستقل و n متغیر وابسته است. تحلیل ساختارهای کواریانس یا مدل‌سازی علّی یا مدل معادلات ساختاری، یکی از اصلی‌ترین روش‌های تحلیل ساختارهای داده‌ای پیچیده است و به معنی تحلیل متغیرهای مختلفی است که در یک ساختار مبتنی بر تئوری، تأثیرات همزمان متغیرها را برهم نشان می‌دهد.
به طور کلی روابط بین متغیرها در مدل معادلات ساختاری به دو حوزه کلی تقسیم می‌شود :
روابط بین متغیر‌های پنهان با متغیرهای آشکار (مدل اندازه‌گیری و یا مدل تحلیل عامل تأییدی می‌باشد).
روابط بین متغیر‌های پنهان با متغیر‌های پنهان (مدل ساختاری و یا مدل تحلیل مسیر می‌باشد).
مدل اندازه‌گیری ارتباط نشانگرها یا همان سؤالات پرسشنامه با سازه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در قسمت مدل ساختاری ارتباط عامل‌های مورد بررسی با یکدیگر جهت آزمون فرضیه‌های مورد توجه هستند. در واقع تا ثابت نشود نشانگرها یا همان سؤالات پرسشنامه، متغیر‌های پنهان را به خوبی اندازه‌گیری کرده‌اند، نمی‌توان روابط را مورد آزمون قرار داد، لذا برای اثبات اینکه مفاهیم به خوبی اندازه‌گیری شده‌اند از مدل اندازه‌گیری یا تحلیل عاملی تأییدی استفاده می‌شود. برای بررسی معنی‌داری هر مدل از معیار‌های مختلفی همچون کای دو، مقدار احتمال و ریشه دوم برآورد خطای واریانس تقریب استفاده شده است. اگر کای دو تقسیم بر درجه آزادی کمتر از ۳، مقدار احتمال بیشتر از ۰۵/۰ و ریشه دوم برآورد خطای واریانس تقریب کمتر از ۱/۰ باشد مدل معنی‌دار می‌باشد. اگر معیار‌های بالا در سطح قابل پذیرش نباشند مدل معنی‌دار نیست و باید اصلاح شود.

خلاصه فصل
در این فصل ابتدا روش پژوهش از نظر هدف پژوهش و نیز روش گردآوری داده ها مورد بررسی قرار گرفت. سپس جامعه و نمونه پژوهش و نیز حجم نمونه گیری و روش آن مدنظر قرار گرفت. سپس شیوه گردآوری داده ها و نیز روایی و پایایی پرسشنامه پژوهش مطرح شد و در نهایت برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است که در فصل چهارم به طور کامل به تحلیل آنها پرداخته شده است.
فصل چهارم
تحلیل داده‌ها
فصل چهارم
مقدمه


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه با فرمت word : نگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره بررسی شاخص‌های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع بررسی چگونگی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم