وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود فایل ها در مورد آینده نگاری ترافیک کانتینری بنادرجنوبی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۱۴۴۵٫۳۹۴

۴۲۲۰٫۱۸۸۸

۶۰۴۷٫۳۶۴

۴۰ فوت

۳۵۶٫۸۸۸۴

۵۱۴٫۴۱۶

۸۳۵٫۰۱۴

۲۰۲۸٫۱۴۸۸

۵۰۷۵٫۲۰۴

خانه های تیره رنگ جدول مربوط به کانتینرهای ۲۰ فوتی است.
۵-۶ خلاصه و نتیجه گیری
در این فصل سعی شد هر یک از تم های سناریو بسط داده شده تا شناخت بیشتری نسبت به وضعیت کنونی و آینده کانتینری جهان حاصل گردد. تحت تم جغرافیایی دو شاخص زمان و هزینه بعنوان اصلی ترین متغیرهای جغرافیایی اثرگذار بر سناریو که بصورت مدت زمان سفر و هزینه حمل ظاهر می شوند مورد ارزیابی قرار گرفت. در بخش بعد تحت تم سیاسی وضعیت کنونی سیاستها و برنامه های کلی ایران ارزیابی می شود. تحت تم سیاسی اصلی ترین چالشهای سیاست خارجی کشور و نیز وضعیت کلی سیاستهای داخلی مورد ارزیابی قرار گرفته تا بتوان چشم اندازی درباره اوضاع داخلی و خارجی کشور و نحوه اثرگذاری این وضعیتها بر تجارت و حمل و نقل ترسیم نمود.
در ادامه این فصل تم فنی سناریو به منظور دست یابی تصویری از وضعیت آینده تجارت کانتینری بسط داده می شود. در این بخش ابتدا وضعیت آینده بنادر کانتینری جهان از منظر نوع تجهیزات و عملیاتی و ظهور کشتیهای جدید به کمک ادبیات موجود مرور گردیده و سپس سعی می شود تصویری از وضعیت فنی بندر شهید رجایی در ۲۰۲۵ ارائه گردد. پس از تعیین حجم تسهیلات کانتینری در بندر شهید رجایی تم اقتصادی به منظور برآورد منابع مالی احداث این تسهیلات بسط داده شده است. تحت این تم ابتدا وضعیت اقتصادی ایران مرور گردیده تا با تصویری از وضعیت اقتصاد کلان کشور بتوان پس از آن به منظور احداث چنین تسهیلاتی تخمینی در مورد منابع مالی مورد نیاز ارائه نمود.
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری
۶-۱ مقدمه
از آنجا که هدف اصلی از این تحقیق تعیین تقاضای ترافیک کانتینری، تعداد تجهیزات و ظرفیت تسهیلات اصلی کانتینری ترمینال بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۴ وبررسی ظرفیت و میزان عرضه خدمات کانتینری آن بندر می باشد، بنابراین برای تصویرسازی از آینده های محتمل به ناچار روش های تصویرسازی از آینده های ممکن ترافیک کانتینری مورد ارزیابی قرار داده ایم که در نهایت پس از بررسی روشها و تکنیکهای کمی و کیفی موجود روش تحقیق (رویکرد) سناریویی که ابزاری کیفی برای مدلسازی وضعیت آینده است، انتخاب گردید و پس از آن تقاضای های مختلف ترافیک کانتینری بندرشهید رجایی در سه بخش تولید شده (ایجاد سناریو[۵۸]) و بر اساس تم های این سناریو ها تقاضای ترافیک کانتینری، تعداد تجهیزات و ظرفیت تسهیلات اصلی کانتینری ترمینال بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۴ و ظرفیت و میزان عرضه خدمات کانتینری آن بندر مورد مطالعه قرار گرفته است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بنابراین هدف از تدوین این فصل ارائه ضعف های اصلی سناریو بر مبنای هر تم و جمع بندی یافته ها و نتایج تحقیق، ارائه راهکارهای علمی جهت آینده ترافیک کانتینری بندر شهید رجایی، بررسی محدودیت ها و موانع انجام این تحقیق و نهایتاً ارائه پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی در این خصوص می باشد.
۶-۲ ضعف های اصلی سناریو بر مبنای هر تم
پس از مرور سناریو در این فصل، اکنون این امکان وجود دارد تا بر مبنای هر تم بسط داده شده در پنجم موانع آن بازبینی و روش حلی ارائه شود.
تم جغرافیایی
ضعف: کمبود ظرفیت و سرعت در ناوگان حمل و نقل زمینی .
علت: ۱- فقدان تعداد کامیون، واگن، لوکوموتیو و شبکه ریلی کافی برای پاسخ گویی به تقاضای بار داخلی و بار ترانزیت ۲- کامیون ها و لوکوموتیوهای موجود دارای میانگین عمر بالایی بوده و از تکنولوژی قدیمی برخوردار هستند که هم مصرف سوخت بالا و هم سرعت کمتری دارند
تم فنی
ضعف: کارائی در بنادر و پایانه های کشور.
علت: عدم وجود ساختارهای مناسب فنی( تجهیزات و تسهیلات بندری) برای حضور در زنجیره حمل و نقل کانتینری جهان.
تم اقتصادی
ضعف: نا مشخص بودن سهم دقیق حمل و نقل دریایی در GDP کشور و در نتیجه عدم توجه کافی برنامه ریزان کشور به موضوع.
علت: نا کافی بودن سرمایه گذاری های زیرساختی در بخش حمل و نقل، وابستگی اقتصاد کشور به منابع اولیه و عدم حضور فعال در جریان تجارت جهانی.
۶-۳ یافته های تحقیق
از آنجا که بندر شهید رجایی به عنوان مهم ترین بندر کانتینری ایران شناخته می شود، بنابراین به منظور دستیابی به اهداف این تحقق، در ابتدا حجم تقاضای کانتینری جهان در سال ۲۰۲۵ بر مبنای مطالعات MPPM و RSPD تعیین و با تعریف مدل عمومی ترافیک کانتینری بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۴ تحت پنج سناریو مختلف ادامه یافت.
نتایج حاصله از طرح سناریوهای مطرح شده نشان می دهد که کل تقاضای کانتینرهای بندر شهید رجایی بر مبنای مدل عمومی تعریف شده در سال ۱۴۰۴ تحت پنج سناریو خوشبینانه، خوشبینانه-میانه، میانه، میانه – بدبینانه و بدبینانه به ترتیب برابر با ۴۳۸۳۰۴۷۰، ۱۷۵۱۱۸۳۵، ۷۲۱۸۲۸۵، ۴۴۵۳۷۲۶ و ۳۰۶۲۲۷۷ تی ای یو خواهد بود و بر اساس تم های تعریف شده در تحقیق، تعداد گنتری کرین ها، ترانستینر ها، کشنده ها، تعداد و متراژ اسکله، اراضی پشتیبانی و هزینه های خرید و احداث تجهیزات و تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۴به شرح جدول ۶-۱ می باشد:.
جدول ۶-۱: برآورد تعداد و هزینه تجهیزات و تسهیلات کانتینری بندر شهید رجایی در سال ۱۴۰۴(میلیون دلار)

تجهیزات

بد بینانه

میانه – بد بینانه

میانه

میانه – خوشبینانه

خوشبینانه

اسکله


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل پایان نامه با فرمت word : مطالعه تطبیقی عوامل جامعه شناختی مؤثر بر میزان ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع پایان نامه در مورد شناسایی سازه های مؤثر بر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم