وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه – قسمت 19 – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

آنان عموما یاد نمی گیرند که سیاست بین الملی چیست؟ چگونه است که جهان با دوقطب پیشرفته و عقب مانده تقسیم شده است؟ چگونه می توان عقب ماندگی را به پیشرفت تبدیل کرد؟ چه موانع داخلی و خارجی در این راه وجود دارد و کدام تفکرات و ابزار ها و روش ها می‌تواند موانع را کنار بزند و راه پیشرفت را باز کند.

با وجود اهمیت معرفت نسبت به ارزش های پایه ای سیاسی، به نوجوانان و جوانان عموما آموخته نمی شود که معنای حقیقی عدالت و آزادی و برابری و حقوق انسانی چیست، چگونه باید زورگویان و سیاسی کاران حرفه ای را مهار کرد و چگونه می توان در هر حرفه و شغل و مقام و موقعیتی از سیاست های درست حمایت کرد و صاحب ارزش های سیاسی عادلانه و انسانی بود. آنچه به نوجوانان و جوانان به طور رسمی آموخته می شود عمدتاً تلاش برای حفظ وضع موجود است نه بهبود زندگی سیاسی و اجتماعی آنان.

مسئله فقر اندیشه سیاسی در میان نوجوانان و جوانان کشورهای پیشرفته صنعتی و واگذار کردن آن به سیاسی کاران حرفه ای در این کشور ها نیز امری رایج است. نوع فلسفه و سبک زندگی غربی و شرایط رفاه مادی و پیشرفت های علمی و صنعتی و اقتصادی که باعث امنیت خاطر نوجوانان و جوانان از آینده خود می شود ضرورت پرداختن به مسائل ارزشی، از نوع مسائل پیچیده سیاسی را از ذهن آنان دور می‌کند. فعالیت های اجتماعی و سیاسی درمیان جوانان غربی بسیار اندک است و هرکسی فقط در فکر درآمد و رفاه مادی بیشتر برای خویش است. آن دسته از جوانان هم که به سیاست علاقه ای نشان می‌دهند از محدوده مسائلی چون “کمک های مالی دانشجویی” یا “مشکل آلودگی هوا” یا “مسئله آزادی های جنسی” و امثالهم فراتر نمی روند. پرداختن به ارزش های پایه ای سیاسی و توجه به مسائل مهم سیاست بین‌المللی، از قبیل تجاوز آشکار قدرت های بزرگ جهانی به پایه ای ترین حقوق انسانی مردم کشورهای درحال توسعه، به کلی دور از ذهن جوانان است.

صدها کانال تلویزیونی در کشورهای غربی نیز توجهی به اعتلای ارزش های سیاسی و اجتماعی جوانان و دیگر مردم ندارند و مسائل حیاتی زندگی انسان عصر حاضر را تا سطح لذت جویی های بدنی و مادی تنزل می‌دهند.

به هرصورت، مجموعه ارزش های زندگی (اعم از ارزش های اجتماعی سیاسی اقتصادی و ارزش های دینی فلسفی فرهنگی) بر تفکر و احساس و رفتار نوجوانان و جوانان عمیقا تاثیر می‌گذارد و جا دارد که نسبت ‌به این مسئله حیاتی که تا به حال در حیطه مباحث نظری معلمان اخلاق قرار داشته است، حساسیت علمی بیشتری نشان داده شود و درباره چگونگی کارکردهای تربیتی موجود و راه کارهای مؤثر آموزش و اعتلای این ارزش ها مطالعات دقیق توسط صاحب نظران و محققان و به خصوص روان شناسان تربیتی، صورت گیرد. رشد قضاوت و وجدان اخلاقی در نوجوانی و جوانی.

    1. -Mau ↑

    1. – academic progress ↑

    1. – creativity ↑

    1. – Castiglione ↑

    1. – Bentley ↑

    1. – Amabile ↑

    1. -Horng & Lee ↑

    1. -Herrington ↑

    1. – Torrance ↑

    1. – Guilford ↑

    1. – Sternberg ↑

    1. – Mihaly ↑

    1. – Berk ↑

    1. – moral judgment development ↑

    1. . Piaget, J. ↑

    1. . Kohlberg, L. ↑

    1. . outonomous morality ↑

    1. . heteronymous morality ↑

    1. . super ego ↑

    1. . Bandura ↑

    1. – Gandasynha & Varma ↑

    1. – Elder ↑

    1. Grounlund ↑

    1. Rajerz ↑

    1. Bal ↑

    1. Henry moor ↑

    1. Mitchell ↑

    1. Boostain ↑

    1. – Hurrnigton ↑

    1. – Harvey c.lehman ↑

    1. – Samrest Mowam ↑

    1. – Davinchi ↑

    1. -Vasary ↑

    1. – Kant ↑

    1. – Darvin ↑

    1. – Wait Head ↑

    1. – Robert G.Strenberg ↑

    1. – Linda A.Ohara ↑

    1. – Poancare ↑

    1. – Wiliyamz ↑

    1. – Katz ↑

    1. ۱- Webster ↑

    1. ۱- rule-based system ↑

    1. ۱- results-based ethical system ↑

    1. ۱- Cognitive-developmental teory ↑

    1. ۲- Theory of cognitive dissonance ↑

    1. ۱- Cognitive moral development (CMD) ↑

    1. ۲- Theory of developmental moral reasoning ↑

    1. ۳- kohlberg ↑

    1. ۴- Post-conventional level ↑

    1. ۵- Self- chosen ↑

    1. ۶- Non- arbitrary ↑

    1. ۱- Planned behavior ↑

    1. ۲- Hunt & vitell decision making model ↑

    1. ۱- Cognitive skills ↑

    1. ۱- Kohlberg ,1981 ↑

    1. ۲- Piegot (1932) ↑

    1. ۳- Ethical sensitivity ↑

    1. ۴- Ethical judgment ↑

    1. ۵- Ethicalintention ↑

    1. ۶- Ethical action ↑

    1. ۱ – Martin hoffman ↑

    1. ۲ – Liawrenoe ohlberg ↑

    1. – pre- conventional reasoning ↑

    1. – conventional reasoning ↑

    1. -post- conventional reasoning ↑

    1. ۱ – Carol Gilligan ↑

    1. ۲ – Attanuchi ↑

    1. ۳ – Gibbs ↑

    1. ۴ – Rest ↑

    1. ۵- Friedman ↑

    1. ۶- Walker ↑

    1. ۷- Damom ↑

    1. ۸- Hart ↑

    1. ۹- Sko.e. ↑

    1. ۱۰- Diessner ↑

    1. ۱- Hoffman ↑

    1. ۲- Boyes ↑

    1. ۳- Allen ↑

    1. ۱- Eberly ↑

    1. ۲- Montemayor ↑

    1. ۱- Flanagan ↑

    1. ۱- Astin ↑

    1. ۲- Green ↑

    1. ۳- Korn ↑

    1. ۴- Conger ↑

    1. ۱- Sontrock ↑

    1. ۱- Rasl ↑

    1. ۲- Yates ↑

    1. ۳- Youniss ↑

    1. ۴- Sorrow ↑

    1. ۱- Coarse ↑

    1. ۲- Schumer ↑

    1. ۳- Eyle ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه های آماده | ۲-۲- تاریخچه – 1مقالات و پایان نامه ها | قسمت 2 – 2 »
 
مداحی های محرم