وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه های کارشناسی ارشد درباره :بررسی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۲۰٫۱

۱۱٫۲

۱۶

۱۸٫۳

۷٫۱

۱۰۰

بر طبق اطلاعات جدول فوق
۶۲ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که وقتی در تعامل با مردم فرهنگی متفاوت هستند، به دانش فرهنگی آنها آگاهی دارند و در مقابل ۳۱ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۷ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۸۴ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در تعاملات بین فرهنگی از دانش فرهنگی که به کار می‌گیرند، آگاهند و در مقابل ۱۱ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۸۵ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که هنگام تعامل با مردمی از فرهنگ متفاوت، صحت و درستی دانش فرهنگی‌شان را بررسی می‌کنند و در مقابل ۱۱ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۴ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۲ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که نظام های حقوقی (قانونی) و اقتصادی دیگر فرهنگ‌ها را می‌شناسند و در مقابل ۴۴ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۴ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که قوانین (لغات، دستور زبان) دیگر زبان‌ها را می‌شناسند و در مقابل ۵۶ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۳ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۹ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که ارزش‌های فرهنگی و اعتقادات مذهبی دیگر فرهنگ ها را می شناسند و در مقابل ۴۵ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۶ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که نظام ازدواج دیگر فرهنگ‌ها را می‌شناسند و در مقابل ۴۸ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۱ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۵۳ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که هنرها و صنایع فرهنگ های دیگر را می‌شناسند و در مقابل ۳۶ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۱ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۹ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که قوانین بیان رفتارهای غیرکلامی فرهنگ‌های دیگر را می‌شناسند و در مقابل ۵۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۱ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۸۴ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که از تعامل با مردم فرهنگ های متفاوت لذت می‌برند و در مقابل ۶ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۷۵ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که مطمئنند می‌توانند در یک فرهنگ ناآشنا خودشان را اجتماعی کنند و در مقابل ۱۶ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۹ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۶۵ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که مطمئنند که فشارهای سازگاری با فرهنگ جدید برای آنها قابل تحمل است و در مقابل ۲۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴۶ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که از زندگی در فرهنگ‌های نا آشنا لذت می‌برند و در مقابل ۳۷ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۷ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۳۸ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که مطمئنند می‌توانند که شرایط تجاری و خرید را در یک فرهنگ متفاوت به کار گیرند و در مقابل ۴۴ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۸ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۵۹ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که رفتار کلامی‌اشان را وقتی که در تعامل فرهنگی به آن نیاز است تغییر می‌دهند و در مقابل ۳۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۱ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۶۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که مکث و سکوت را در موقعیت‌های بین فرهنگی، متفاوت بکار می گیرند و در مقابل ۲۰ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۹ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۶۰ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که وقتی که در یک موقعیت بین فرهنگی نیاز باشد، نحوه صحبت کردنشان را تغییر می‌دهند و در مقابل ۲۵ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۵ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۵۳ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در صورت نیاز در تعاملات بین فرهنگی رفتار غیر کلامی‌اشان را تغییر می‌دهند و در مقابل ۲۷ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۲۰ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشته‌اند که در صورت نیاز در تعاملات بین فرهنگی بیان یا تظاهرات چهره‌اشان را به آن نیاز است تغییر می‌دهند و در مقابل ۴۵ درصد مخالفت خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند. ۱۱ درصد نیز نظری بینابین داشته‌اند.
۴-۱-۲-۱-۲ سنجش حد مؤلفه‌های سازنده هوش فرهنگی
به منظور سنجش هوش فرهنگی از چهار مؤلفه فراشناختی، شناختی، انگیزشی و رفتاری استفاده شده است که نتایج حاصل از آنها به شرح زیر است:
بعد فراشناختی: نتایج حاصل از شاخص های آماری مؤید این است که میزان بعد فراشناختی هوش فرهنگی در حد بالایی می‌باشد.
بعد شناختی: با توجه به دامنه تغییرات و میانگین بدست آمده می توان گفت میزان داﻧﺶ ﻋﻤﻮﻣﯽ پاسخگویان درﺑﺎره‌ی ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺎ در حد بالایی می‌باشد.
بعد انگیزشی: نتایج حاصل از سنجش بعد انگیزشی مؤید این است که میزان اﻃﻤﻴﻨﺎن و اﻋﺘﻤﺎد اکثریت پاسخگویان برای تطبیق با فرهنگ جدید در حد بالایی می‌باشد.
بعد رفتاری: با توجه به دامنه تغییرات و میانگین بدست آمده می‌توان گفت میزان ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ افراد ﺑﺮای ﻧﻤﺎﯾﺶ اﻋﻤﺎل ﮐﻼﻣﯽ و ﻏﯿﺮﮐﻼﻣﯽ ﻣﻨﺎﺳـﺐ در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑـﺎ اﻓـﺮادی از ﻓﺮﻫﻨـﮓ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ در حد مطلوبی می‌باشد.
جدول (۴-۱۰): آماره های توصیفی ابعاد سازنده هوش فرهنگی

موارد

میانگین

انحراف معیار

کمترین نمره

بیشترین نمره

ضریب چولگی

فراشناختی

۱۵٫۱۹


فرم در حال بارگذاری ...

« پروژه های پژوهشی درباره : شاخصه‌هاي ياران مطلوب اميرمؤمنان علي دركلام حضرت باتأكيد بر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود فایل پایان نامه با فرمت word : راهنمای نگارش مقاله در رابطه با بررسی عوامل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم