وبلاگ

توضیح وبلاگ من

نگارش پایان نامه با موضوع بررسی و تحلیل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

در مجموع، نتایج حاصل از آنالیز حساسیت در تکنیک شبکه عصبی مصنوعی اهمیت نسبی عوامل تاثیرگذار بر توسعه کشاورزی را در سکونتگاه های روستایی شهرستان خنداب نشان می دهد. مقدار ضریب آنالیز حساسیت برای عوامل طبیعی ۹۹/۰ و برای عوامل نهادی ۸۴/۰ بدست آمده است که بیانگر برتری عوامل طبیعی در میزان توسعه بخش کشاورزی است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول(۴-۲-۱۳):ضرایب آنالیز حساسیت برای بررسی تاثیر معیارها بر سطح توسعه کشاورزی و تعیین اهمیت نسبی آنها

توسعه کشاورزی

عوامل تاثیرگذار

ضریب آنالیز حساسیت

طبیعی

۹۹/۰

نهادی

۸۴/۰

۴-۲- ۴- تحلیل مقایسه اهمیت نسبی معیارهای طبیعی تاثیرگذار بر توسعه کشاورزی
جهت مقایسه تفاوت اهمیت نسبی میانگین های ابعاد عوامل طبیعی بر توسعه کشاورزی از آزمون فریدمن استفاده گردید. این آزمون بیان می کند که در مجموع ابعاد مختلف عوامل طبیعی، تاثیر یکسانی بر توسعه کشاورزی دارند یا این که ناهمگون هستند. در این تحقیق مقدار آماره آزمون فریدمن ۴۳/۷۰ با سطح معناداری پایین تر از حد لازم (۰۵/۰) می باشد. بنابراین، نتیجه گرفته می شود که عملکرد ابعاد مختلف عوامل طبیعی موثر بر توسعه کشاورزی مورد آزمون، تفاوت معناداری داشته و ناهمگون هستند.
جدول(۴-۲-۱۴): تاثیر ابعاد عوامل طبیعی بر توسعه کشاورزی

ضریب مربع کای(کای اسکوئر)

۴۳/۷۰

درجه آزادی

۳

سطح معناداری

۰۰۰/۰

تعداد

۴

در جدول شماره (۴-۲-۱۴) آماره های خطای ۰۵/۰ و ۱۰/۰ ضریب تعیین حاصل از اجزای شبکه عصبی مصنوعی برای دو مرحله آموزش و آزمون در برآورد اهمیت نسبی عوامل تاثیرگذار طبیعی بر میزان توسعه کشاورزی ارائه شده است. نتایج بدست آمده از مدل شبکه عصبی مصنوعی در منطقه مورد مطالعه ۹۸ درصد از تغییرپذیری ابعاد تاثیرگذار طبیعی را بر سطح توسعه کشاورزی توجیه نموده و تنها ۲ درصد از تغییرپذیری تاثیرگذار طبیعی را بر سطح توسعه کشاورزی تبیین نمی کند. در مرحله آزمون، پراکندگی ۲ درصدی مجددا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در حدود ۷۵ درصد از تغییرپذیری را بر سطح توسعه کشاورزی تشخیص داده می دهد.
جدول(۴-۲-۱۵): نتایج شبکه عصبی مصنوعی

ابعاد تاثیرگذار طبیعی بر میزان توسعه کشاورزی

مراحل

ضرایب تعیین(R2)


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی عوامل موثر بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی رابطه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم