وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع علمی پایان نامه : ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد بررسی رابطه بین ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

خودآگاهی

خود مدیریتی

آگاهی اجتماعی

مدیریت رابطه

کل پرسش نامه

ضریب آلفای کرونباخ

۷۷/۰

۸۸/۰

۸۵/۰

۸۳/۰

۷۵/۰

۳-۵-۲- مقیاس رفتار شهروندی سازمانی
برای تعیین روایی این مقیاس، با بهره گرفتن از روش تحلیل گویه، ضریب همبستگی سؤال‌های مقیاس با نمره کل مقیاس محاسبه گردید که نتایج آن به صورت کمترین و بیشترین ضریب همبستگی گویه‌ها درمقیاس مربوطه و ابعاد آن، در جدول شماره (۳-۸) آمده است. برای محاسبه پایایی مقیاس مذکور و ابعاد آن نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شد ضریب آلفای کرونباخ نشانگر پایایی مناسب مقیاس و ابعاد‌ آن بود. نتایج در جدول شماره (۳-۸) منعکس شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول شماره ۳-۸ : طیف ضرایب همبستگی گویه‌ها با نمره کل مقیاس‌ رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مربوطه

مقیاس‌ها

روایی

پایایی

رفتار شهروندی

۸۵/۰-۶۷/۰
۰۰۰۱/۰

۸۶/۰

۳-۶- روش‌های جمع‌ آوری اطلاعات
جهت گردآوری اطلاعات لازم پیرامون مبانی نظری موضوع مورد پژوهش یعنی اثربخشی درونی و بیرونی و نیز پیشینه‌ پژوهش در این حوزه، از روش «مطالعه‌ی کتابخانه‌ای و جستجوی اینترنتی» استفاده گردید؛ بدین صورت که با مطالعه‌ی کتاب‌ها، رساله‌ها و مجلات علمی ـ پژوهشی داخلی و خارجی مرتبط با موضوع، اقدام به نت‌برداری و خلاصه نویسی از مطالب گردید و مورد استفاده قرار گرفت. پس از هماهنگی با مدیران ادارات آموزش و پرورش نمونه، در تاریخ مقرر به این ادارات مراجعه شد و پس از توزیع پرسشنامه‌ها بین مدیران و کارکنان، پس از چهل روز جمع‌ آوری گردید.
۳ – ۷ – روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات
برای هریک از پرسش‌های مطرح شده در پژوهش، روش مناسب به شرح زیر است:
مدیران ادارات آموزش و پرورش استان فارس به چه میزان دارای شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی می‌باشند؟ (آزمون تی تست تک نمونه‌ای)
کارکنان ادارات آموزش و پرورش استان فارس، به چه میزان، دارای رفتارشهروندی سازمانی می‌باشند؟ (آزمون تی تست تک نمونه‌ای)
آیا میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران دارای سوابق مختلف، پیش بینی کننده معنا‌دار رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آنان می‌باشد؟ (آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه)
آیا میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران دارای مدارک تحصیلی مختلف، پیش‌بینی کننده معنا‌دار رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آنان می‌باشد؟ (آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه)
آیا میزان شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران بومی و غیر بومی، پیش‌بینی کننده معنا‌دار رفتار شهروندی سازمانی کارکنان آنان می‌باشد؟ (آزمون تحلیل رگرسیون چندگانه)
فصل چهارم
یافته‌های پژوهش
مقدمه
پس از بیان کلیات پژوهش در فصل اول، پیشینه پژوهشی و نظری در فصل دوم و روش‌شناسی پژوهش در فصل سوم، در این فصل یافته‌های به دست آمده از اجرای ابزارهای پژوهش مورد بررسی قرار می‌گیرند و به ارائه نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری داده‌های پژوهش پرداخته می‌شود. بدین منظور سعی بر این بوده است که با بهره گرفتن از روش‌های آماری مناسب، ضمن آنکه به نتایج مقتضی دست یافته شود، تحلیلی گویا و روشن از داده‌های به دست آمده از تحقیق صورت گیرد.
۴-۱- یافته‌های استنباطی
سؤال اول: مدیران ادارات آموزش و پرورش استان فارس به چه میزان دارای شایستگی‌های عاطفی – اجتماعی می‌باشند؟
جدول شماره ۴-۱ میانگین شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران و ابعاد مختلف آن از نظر کارمندان نمونه تحقیق و نیز مقایسه آن با معیار‌ کفایت مطلوب (Q3) را نشان می‌دهد. ملاحظه می‌شود که میانگین کل شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی و نیز ابعاد مختلف آن به جز بعد خودآگاهی از سطح کفایت مطلوب (Q3) به طور معناداری پایین‌تر هستند. همچنین ملاحظه می‌شود که میانگین شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی مدیران و ابعاد مختلف آن به جز مدیریت رابطه از سطح قابل قبول (Q2) به طور معناداری بالاتر است. با توجه به این نتایج شایستگی عاطفی –اجتماعی مدیران و ابعاد مختلف آن به جز مدیریت رابطه در سطح قابل قبولی ارزیابی میشود.
جدول شماره ۴-۱: نتایج آزمون تی تک نمونه‌ای جهت مقایسه میانگین کل و ابعاد شایستگی‌های عاطفی ـ اجتماعی با سطوح کفایت مطلوب (Q3) و کفایت قابل قبول(Q2)


فرم در حال بارگذاری ...

« راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد :بررسی شاخص ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپژوهش های انجام شده در رابطه با مقایسه تطبیقی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم