وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله بررسی رابطه بین سبکهای … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

نمودار۳-۱- شیوه و دستورالعمل محاسبه سبک یادگیری . (تقوایی،۱۳۸۲)
۳-۵-۳– پرسشنامه خود تنظیمی بوفارد
این پرسشنامه از نوع مداد و کاغذی است و ۱۴ سوال دارد که توسط بوفارد و همکاران (۱۹۹۵) طراحی شده و توسط کدیور، (۱۳۸۰) هنجاریابی شده است.
ضریب پایایی کلی پرسشنامه بر اساس آلفای کرانباخ ۷۰% بدست آمده است پایایی خرده مقیاس راهبردهای شناختی ۷۰% و خرده مقیاس فراشنــــاختی ۶۸% گزارش شده است. پایایی آزمون فوق در پژوهشی که در سال (۱۳۸۲)توسط غلامی انجام گرفته ۶۳% گزارش شده است. همچنین پایایی آزمون فوق در پژوهشی که توسط نیکدل (۱۳۸۵) انجام گرفته است ۶۷% گزارش شده است.
برای تعیین روایی سازه آن، نتایج تحلیل عاملی نشان داد که ضریب همبستگی تفکیکی بین سوالها مناسب بوده و ابزار سنجش از دو عامل تشکیل شده است. بار ارزشی مربوط به عامل ها در حد قابل قبول بوده است. (نیکدل، ۱۳۸۵)

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

دراین آزمون برای هر سوال ۵ گزینه در نظر گرفته شد که شامل : کاملاً موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم و کاملاً مخالفم می باشد و به ترتیب دارای امتیاز ۱ تا ۵ هستند. نمره گذاری سوالات ۵ ، ۱۳ و ۱۴ بر عکس بقیه سؤالات است.
۳-۵-۴- پرسشنامه ی دست برتری چاپمن و چاپمن
برای سنجش دست برتری از مقیاس دست برتری چاپمن و چاپمن[۹۲] (۱۹۸۷) استفاده می شود . این ابزار، پرسشنامه ای ۱۳ ماده ای از افراد خواسته می شود تا مشخص کنند که فعالیت های نوشتن، رسم کردن (نقاشی)، پرتاب کردن، چکش زدن، مسواک زدن، پاک کردن با پاک کن، استفاده از قیچی، کبریت زدن (گرفتن چوب کبریت)، تکان دادن شیشه جوهر، استفاده از قاشق، استفاده از پیچ گوشتی، باز و بسته کردن درب بطری و استفاده از چاقو را با کدام دست انجام می دهند. آزمودنی ها پاسخ خود به هر سؤال را با سه گزینه دست راست (نمره ۱)، هر دو دست (نمره ۲) و دست چپ (نمره ۳) مشخص می کنند. بنابراین نمرات آنها بین ۱۳ (کاملاً راست دست) تا ۳۹ (کاملاً چپ دست) در نوسان بود که آزمودنی های دارای نمره ۱۳ تا ۱۷ به عنوان راست دست و آزمودنی های دارای نمره ۱۸ تا ۳۹ به عنوان غیرراست دست طبقه بندی شدند. چاپمن و چاپمن (۱۹۸۷) همسانی درونی این پرسشنامه را ۹۶% و اعتبار بازآزمایی آن را ۹۷% و همبستگی آن با ارزیابی رفتاری دست برتری را ۸۳% گزارش کرده اند.
۳-۶- شیوه ی اجرا و گردآوری داده ها:
برای اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز ، پس از انتخاب تصادفی گروه نمونه با هماهنگی معاونت محترم دانشگاه، در موقعیت مناسب آموزشی و بعد از اتمام کلاس درس در دانشگاه، آزمون در مورد دانشجویان انجام شد ؛ ضمن تشکر از گروه نمونه ، پس از آشنایی و معرفی مختصر ، هدف از اجرای پرسشنامه ها توضیح داده شد؛ لذا اجرای پرسشنامه ها به صورت گروهی و به ترتیب مشخص که ابتدا پسشنامه سبک های شناختی سپس پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی و در نهایت پرسشنامه دست برتری تکمیل گردید و در مورد هریک از پرسشنامه ها توضیحاتی در مورد نحوه علامت زدن گزینه ها ارائه شد و در هر کلاس تقریباً به تعداد هر فرد چپ دست از افراد راست دست آزمون بعمل آمد.
۳-۷- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:
برای تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش، از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و روش های آمار استنباطی (آزمون خی دو، آزمون t مستقل، تجزیه و تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه) استفاده شد.وبرای تحلیل داده ها نیز از نرم افزار SSPS22 استفاده می شود.
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
پس از انجام مطالعات مقدماتی و تدوین طرح و فرضیه‌های پژوهش، محقق از طریق گردآوری شواهد با بهره گرفتن از ابزارهای روا و پایا به آزمون فرضیه‌های خود اقدام کرده و پس از تحلیل نتایج، مشخص شد که فرضیه‌های او رد یا تأیید شدند.
یکی از مهمترین بخشهای پژوهشهای علمی-‌ پژوهشی در علوم انسانی، تجزیه و تحلیل اطلاعات می‌باشد که در آن حدس و گمان محقق پس از گردآوری اطلاعات به محک آزمایش گذاشته می‌شود و میزان صحت و سقم فرضیات او بررسی می‌گردد. در بخش حاضر، شیوه گردآوری اطلاعات بدین صورت است که،نمره‌ی آزمودنی‌ها در متغیرهای مورد بررسی از طریق پرسشنامه‌های دست برتری، سبک شناختی و یادگیری خود تنظیمی سنجیده شد. اطلاعات بدست آمده ازنمونه با بهره گرفتن از تکنیکهای مناسب آماری تجزیه و تحلیل ‌گردید و فرضیه‌های پژوهش، مورد آزمون قرار‌گرفت. بدین منظور برای توصیف و طبقه‌بندی داده‌های گردآوری شده از نمونه، از شاخص‌های آمار توصیفی، و به منظور آزمون و تحلیل فرضیه‌ها، از آزمونهای آماری مرتبط استفاده شد.
۴-۱- اطلاعات توصیفی متغیرهای جمعیت‌ شناختی
در این بخش، توزیع فراونی طبقه‌ای، درصد، نمودار میله‌ای و دایره‌ایِ متغیرهای جمعیت شناختی مانند جنسیت، سن ورشته تحصیلی در نمونه مورد پژوهش آورده شده است. به طور مثال در مورد متغیر جنسیت، ابتدا توزیع فراونی طبقه‌ای به همراه درصد گزارش شده است، سپس در نمودار میله‌ای، تعداد آنها به تفکیک ترسیم شده است. برای نشان دادن درصد نیز، از نمودار دایره‌ای استفاده شده است.
جدول (۱-۴ ) توزیع فروانی طبقه‌ای و نمودار میله‌ای و دایره‌ایِ متغیر جنسیت در نمونه مورد پژوهش

درصد

فراوانی

سطوح

جنسیت

۲۷%

۲۴

مردان

۷۳%

۶۶

زنان

جدول (۲-۴ ) توزیع فروانی طبقه‌ای و نمودار میله‌ای و دایره‌ایِ متغیر سن در نمونه مورد پژوهش

درصد


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های پیشین درباره :ارزیابی عملکرد شرکت پتروشیمی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپژوهش های پیشین درباره :بررسی رابطه ی بین … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم