وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منابع دانشگاهی برای مقاله و پایان نامه : سیاست ‌های ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

چنانچه کاربردهای فناوری اطلاعات مانند بانکداری الکترونیکی، بیمه الکترونیکی، مالیات الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و…. توسعه یابد (C6-17) مسلم است نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و پیشتیبانی ایجاد شده که این‎ها مستلزم ایجاد مشاغل جدید و توسعه‌ی کارآفرینی (C6-18) است.

۱۰

چنانچه سیاست‌های اتخاذ شده توسط (C6-19)دولت در راستای تحقق دولت الکترونیکی جهت ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان باشد (C6-20) می‌تواند مستقیماً تاثیر در کارآفرینی (C6-21) بگذارد.

جدول پ-۵کدگذاری عبارات استخراجی از مصاحبه‌های وزیر ارتباطات با مطبوعات

ردیف

متن کامل پاسخ به همراه عبارت‌های استخراجی

۱

الگوی جدید کسب‌وکار مبتنی بر فناوری اطلاعات باید در کشور تعریف شود، (C7-1) ذهنیت جامعه ما در مورد اشتغال، استخدام شدن در دستگاه‌های دولتی است که این الگو باید عوض شود. مدل‌های کسب‌وکار جدید با از طریق فناوری اطلاعات باید در کشور تدوین شود. ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه مهمی در اقتصاد کشورها دارد و بسیاری از کشورها بسیاری از مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود نظیر اشتغال را از این طریق حل می‌کنند. (C7-2)
با توجه به تعداد زیاد متخصصان و فارغ التحصیلان حوزه ارتباطات در کشور یکی از راه حل‌های اصلی برای اشتغال، توسعه فناوری اطلاعات قلمداد می‌شود. (C7-3)

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

یکی از اهداف اصلی توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری در کشور است (C7-4) و متخصصین فناوری اطلاعات باید روی این موضوع تمرکز کنند که چگونه می‌توان کار آفرینی کرد. فناوری اطلاعات باید در خدمت کارآفرینان کشور باشد. (C7-5)
ساختن بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد پایگاه داده‌ها تکلیفی است که در برنامه پنجم توسعه برای دولت پیش بینی شده و باید اعتراف کنیم که اینها در کشور ما مباحثی است که از آنها غفلت شده و غریب هستند. باید پایگاه داده درحوزه‌های تخصصی ایجاد شود (C7-6) تا وقتی کارآفرینی تصمیم می‌گیرد، کار کند، حداقل حمایت، در اختیار گذاشتن اطلاعات مربوط به تعداد فعالان و سایر اطلاعات و داده‌های مورد نیاز کارآفرین است(C7-7).
از نظر فنی و تخصصی هدف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی به هوش تجاری است تا بتوانیم از نظر اطلاعات کاربردی به کارآفرینان نشان دهیم که به دنبال کدام کسب‌وکار باید بروند (C7-8)
حوزه اقتصاد و تجارت همواره به عنوان یکی از پیشران‌های فناوری اطلاعات عمل کرده است و بررسی تاثیر دو حوزه اقتصاد و فناوری اطلاعات نشان دهنده یک چرخه فزاینده بین این دو حوزه است
در برنامه پنجم توسعه به صورت یکپارچه به زیر ساخت‌های فنی و ارتباطی (C7-9) پرداخته شده است، اگر ‘شبکه ملی اطلاعات ‘ ایجاد شود، بخش اعظم اهداف ما در بحث فنی و زیر ساختی محقق می‌شود. شبکه ملی اطلاعات زیر ساخت‌های لازم را برای حوزه‌های عملیاتی مانند بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و تجارت الکترونیکی فراهم می‌کند. (C7-10)
اگر بخواهیم به اهداف کمی برنامه پنجم توسعه برسیم به سرعتی بیش از این نیاز داریم ۸۰ درصد پرداخت‌هایی که امروز به صورت پول و شبه پول انجام می‌شود، طی برنامه پنجم توسعه باید الکترونیکی شود. هر چند طی سه، چهار سال گذشته شاهد توسعه بانکداری الکترونیکی بودیم، اما وضعیت موجود با مفهوم بانکداری الکترونیکی فاصله دارد
براساس برنامه پنجم توسعه، باید ۳۰ درصد تجارت خارجی و ۲۰ درصد تجارت داخلی الکترونیکی شود که در مقایسه با وضعیت موجود رسیدن به این هدف سخت است. برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در رابطه با تجارت الکترونیکی، نخست باید شاخص‌های اندازه گیری تجارت الکترونیکی تدوین شود و یکی از ماموریت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران این است که این شاخص‌ها را تعریف و سپس نسبت به اندازه گیری این شاخص‌ها اقدام کند.
در برنامه پنجم توسعه کشور، همچنین توسعه شبکه فیبر نوری (C7-11) به عنوان راه حلی برای دسترسی به اینترنت باند پهن موردنیاز فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار (C7-12) پیش بینی شده است. همراه با توسعه شبکه‌های ارتباطی (C7-13)، ایجاد زیر ساخت‌های امنیتی (C7-14) ضروری است تا جامعه به شبکه اعتماد کند هنوز درصد کمی از مشتریان از طریق اینترنت وجوه خود را جابه‌جا می‌کنند که با ایجاد زیرساخت‌های امنیتی لازم است که اعتماد مردم به جلب بشود.
توسعه مراکز داده‌ها (C7-15) از بحث‌های جدی است که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری می‌شود و مرکز داده‌های ملی در حال راه اندازی است.

۲

امروزه در دنیا اولین مزیت فناوری اطلاعات؛ یکپارچه سازی(C7-16)، شفاف سازی (C7-17) و استخراج اطلاعات (C7-18) است و کمک کننده در تصمیم گیری های اجرایی و استراتژیک سازمان‌هاست.
بسیاری از مسایل اساسی در کشور به تولید و ایجاد اشتغال وابسته است (C7-19) و اهداف بانکداری نیز باید در راستای توسعه صنعت، کشاورزی و تولید باشد و انحراف از آن موجب افزایش بیکاری پنهان و اشتغال کاذب می‌شود. بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کره جنوبی، برزیل، هند، ژاپن و چین بستر توسعه خود را توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (C7-20) قرار دادند و توانستند به موفقیت های جهانی دست پیدا کنند و کشور ما هم برای توسعه اقتصادی ناگزیر است که از صنایع نرم و فناوری اطلاعات گذر کند(C7-21).
امنیت و ایمنی در فرایندها بسیار مهم و اساسی است و موجب کاهش میزان خطاپذیری در منابع انسانی می‌‎شود و برای تحقق آن ارائه آموزش‌های نو (C7-22)، بازنگری در مکانیزم‌ها و قوانین و مقررات (C7-23) و مسئولیت پذیری و دقت مسئولان لازم است.

۳

وجود بسترهای اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال ویژگی مهمی است. (C7-24) امروز عزم کشور برای توسعه پهنای باند (C7-25) جدی است، امیدواریم شبکه‌ی ملی اطلاعات در یک زمانبندی مشخص که قبل از پایان برنامه پنجم است، ایجاد شود که به زودی فاز نخست این شبکه به بهره‌برداری می‌رسد. راه‌اندازی این شبکه دارای مزایای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فراوانی است،(C7-26) افزایش اثرگذاری بر اقتصاد ملی، GDP،(C7-27) اشتغال(C7-28)، رشد کمی و کیفی خدمات دولتی، عمومی(C7-29)، ‌آموزشی و مهارتی(C7-30) از جمله مزایای راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات برای کشور محسوب می‌شود، بومی‌سازی محتوا و توسعه فرهنگ ایرانی – اسلامی (C7-31) و امنیت (C7-32) از دیگر مزایا در این رابطه است.
هدف شبکه‌ی ملی اطلاعات (C7-33)نیز این است که ابزار کار را در اختیار همه قرار دهد تا بتوانند تولید محتوا (C7-34)کنند و حتی آن را به خارج از ایران بفروشند و از این طریق درآمد ارزی فراوانی برای کشور حاصل می‌شود (C7-35).
ایجاد موتور جست‌وجوی ملی(C7-36)، ایجاد وب ۲ (شبکه اجتماعی) (C7-37) ، فناوری‌های هوش مصنوعی (دیتا سنتر، پردازش ابری) (C7-38) و ایمیل داخلی (C7-39) از جمله تاثیرات راه‌اندازی شبکه‌ی ملی اطلاعات بر توسعه فاوا در کشور است.
در خصوص خدمات متعارف قابل ارائه بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات باید گفت که مواردی مثل آموزش از راه دور(C7-40)، دسترسی به بازار (C7-41)، سلامت الکترونیکی (C7-42) و کار از راه دور (C7-43)به راحتی برروی این شبکه قابل دسترسی خواهد بود و از طریق این شبکه تمام مسائل از راه دور ممکن می‌شود. امروز در کشور حداقل از نظر موانع قانونی برای کار از راه دور، هیچ خلاء قانونی وجود ندارد.
طبق تکلیف برنامه پنجم توسعه، میزان دسترسی حداقل ۱۰میلیون مشترک ایرانی به عنوان حداقل در نظر گرفته شده و نیاز کشور بیش از ۱۰ میلیون پورت است.

پ-۴- نتایج تحلیل نرم‌افزاری داده‌ها (کمی – پرسشنامه)
تحلیل پایایی پرسش‌نامه با بهره گرفتن از روش آلفای کرونباخ برای نمونه‌ی ۲۰ نفری
جدول پ-۶ ضریب پایایی پرسش‌نامه


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع پایان نامه در مورد بررسی عددی زوال کامپوزیت‎های پیشرفته ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع پایان نامه در رابطه با تعیین شرایط بهینه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم