وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها درباره بررسی شاخص‌های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

احتمال وقوع توفان شدید

۳/۱۰ درصد

۵

کمتر از ۴-

احتمال وقوع تورنادو (دیو باد)

۱/۱ درصد

تنها در ۹ درصد مواقع شرایط پایداری جوی در منطقه آذربایجان حاکم بوده و در ۹۱ در صد مواقع شرایط ناپایداری حاکم بوده که از این مقدار در ۴/۳۴ درصد مواقع احتمال وقوع رگبارهای برف و باران وجود داشته و در ۲/۴۵ درصد مواقع شرایط برای وقوع توفان مهیا بوده و همچنین ۳/۱۰ درصد مواقع احتمال وقوع توفان شدید مهیا بوده نهایتاً حدود ۱ درصد شرایط جوی منطقه احتمال وقوع توفان های تندری شدید درحد تورنادو در منطقه آذربایجان وجود دارد .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۵-۲ میانگین ماهانه شاخص LI در ماه‌های گرم سال ایستگاه تبریز دوره آماری (۱۹۹۰-۲۰۱۴)

ماه‌های گرم سال

آوریل

می

ژوئن

جولای

اوت

سپتامبر

میانگین ماهانه شاخص LI برای ایستگاه تبریز

۵۴/۰

۰۴/۰

۱۱/۰

۷۷/۰-

۴۴/۰-

۲۱/۰

تصویر نمودار (۴-۵) میانگین شاخص LI ایستگاه تبریز در ماه های گرم سال دوره آماری(۱۹۹۰-۲۰۱۴)
میانگین گیری شاخص صعود در ماه‌های گرم سال نشان می‌دهد که بیشترین مقدار میانگین شاخص با دمای ۷۷/۰- سلسیوس متعلق به ماه جولای است و کمترین مقدار میانگین ماهانه شاخص با دمای ۵۴/۰ سلسیوس متعلق به ماه آوریل است. میانگین کل شاخص LI برای ایستگاه جو بالای تبریز برابر با ۰۵/۰- سلسیوس است که وضعیت غالب منطقه حالتی است که احتمال توفان وجود دارد و این شواهد حاکی از مناسب بودن شاخص صعود برای پیش‌بینی بارش‌های همرفتی است.
۴-۱-۶ یافته‌های شاخص انرژی پتانسیل در دسترس همرفتی CAPE برای بارش‌های همرفتی آذربایجان در دوره آماری (۱۹۹۰ -۲۰۱۴)
مقدار این شاخص درواقع برابر با مساحت ناحیه مثبت بین دمای بسته‌هوا و دمای محیط است که با انتگرال‌گیری عمودی از نیروی شناوری بسته‌هوا، از سطح همرفت آزاد تا تعادل به دست می آید. به‌طور کلی مقادیر مثبت این شاخص، نشان دهنده وجود ناپایداری است و هر چه مقدار آن زیادتر باشد، اختلاف دمای بسته‌هوا با دمای محیط بیشتر شده و در نتیجه نیروی شناوری آن قوی تر و شتاب بالا رو نیز بیشتر خواهد بود (میلر,۱۹۷۲). همچونان که در جدول (۴-۶-۱) آمده است.
جدول شماره ۴-۶-۱ مقادیر شاخص CAPE برای ایستگاه جو بالای تبریز دوره آماری (۱۹۹۰-۲۰۱۴)

ردیف

مقادیر شاخص CAPE

احتمال وقوع توفان تندری

درصد شاخص CAPE ایستگاه تبریز


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع کارشناسی ارشد با موضوع : بررسی تاثیردور آبیاری وبسترهای … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینبررسی رابطه بین اجتناب مالیاتی باگزارشگری مالی متهورانه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم