وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد : منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

مثال

اقتصادی

ضروری

سودمندبودن، حداکثر کردن فروش، حداقل کردن هزینه ها و …

قانونی

ضروری

تبعیت از قوانین و مقررات

اخلاقی

مورد انتظار

انجام کارهای درست، عادلانه و منصفانه

نوع دوستی

مطلوب/ مورد انتظار

شهروند سازمانی خوبی کردن

تاکنون تعاریف متعددی از مسئولیت اجتماعی سازمان ارائه شده است که همه آنها یک پیام مبنایی و ساده دارند: «کسب و کار از بستر جامعه جدا نیست» (هولم[۶۱] و واتز[۶۲]، ۲۰۰۰). از این رو، همه سازمان ها تعهدات و مسئولیت هایی در قبال جامعه دارند که فعالیت ها، خروجی ها و نتایج آنها باید توام با مسئولیت پذیر و مقاوم تعهدات اجتماعی آنها باشد (والند و هایده، ۲۰۰۵)
۲-۱-۶ انواع مسئولیت های اجتماعی
مسئولیت های اجتماعی شامل طیف وسیعی از فعالیت های و اقداماتهای اجتماعی خواهد بود بنابراین نتایج تحقیقات و بررسی های انجام شده و تجربه های گوناگون مسئولیت های اجتماعی در شش دسته زیر طبقه بندی شده است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

-مسئولیت های دینی – اجتماعی
– مسئولیت های فرهنگی
– مسئولیت های سیاسی
– مسئولیت های اقتصادی
– مسئولیت های دینی
– مسئولیت های زیست محیطی (والند و هایده، ۲۰۰۵)
همچنین نتایج تحقیقات نشان می دهد که مسئولیت های اجتماعی دارای سه بعد اساسی می باشند که شامل:

  • بعد رشد عواطف مثبت به انواع مسئولیت های اجتماعی
  • رشد آگاهی ها و مهارت های عقلانی لازم برای شناخت انواع مسئولیت های اجتماعی
  • خلق فرصت های عملی برای رشد مهارت های اجتماعی لازم برای اقدام به مسئولیت اجتماعی

تنها در سایه رعایت مطلوب ابعاد سه گانه در عناصر در تربیت رشد دهنده مسئولیت پذیری اجتماعی است که می توان انتظار نگرشی جامع و منجر به عمل مسئولانه را از مخاطبان داشت. (والند و هایده، ۲۰۰۵)
مهارت های اجتماعی
هر جامعه ای در جهت تداوم و بقای خود با توجه به شرایط تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و … مسئولیت هایی را به عهده می گیرد. اما انتقال آموخته ها و اندوخته های جامعه، شیوه واگذاری مسئولیت ها به نیروی های جدید انسانی، انتقال و واگذاری مسئولیت ها، نحوه آموزش و مهارت های نظری و عملی در هر جامعه ای متفاوت است. (کارول و بوچ هولتز، ۲۰۰۳).
هدف از زندگی اجتماعی و شکل گیری اجتماعات انسانی دستیابی به امنیت زیستی و تکامل بر پایه فطرت الهی است که از طریق رفع نیازهای وی در جامعه صورت می گیرد. با توجه به بحث بالا معلوم است که آموزش مهارت های زندگی و بخصوص مسئولیت اجتماعی به افراد جامعه در تمام سنین تا چه اندازه از اهمیت برخوردار است و برای بقای جامعه و پیشرفت و تعالی آن ضروری می باشد.
آموزش مهارتهای زندگی از ساده ترین عمل اجتماعی تا پیچیده ترین آنها و از بازیهای کودکانه گرفته تا آموزش های تخصصی را در بر می گیرد. برخی از این آموزش ها در خانواده صورت می گیرد. برخی دیگر در محله، کوچه و بازار امکان پذیر است. (ایمانی، ۱۳۹۱).
۲-۱-۷ ابعاد مسئولیت اجتماعی شرکت


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد : راهنمای نگارش پایان نامه با موضوع طراحی الگوی راهبردی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع مورد نیاز برای پایان نامه : مطالب در رابطه با ارتباط علّی شایستگی با خودکارآمدی رهبری … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم