وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش مقاله با موضوع پایان نامه ارشد ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

میان مشارکت سیاسی کارکنان رضایت شغلی آنان درسازمان جهاد کشاورزی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
میان تنوع در معاشرت هاو دوستی های کارکنان و رضایت شغلی آنان درسازمان جهاد کشاورزی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
میان توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی کارکنان ورضایت شغلی آنان درسازمان جهاد کشاورزی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
۱-۸- نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق
نتایج حاصل از این تحقیق با بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی کارکنان به هر یک از ابعاد سرمایه اجتماعی (اعتماد ،بخشش و روحیه داوطلبی ،رهبری و مشارکت مدنی ،مشارکت سیاسی ،تنوع در معاشرت ها و دوستی های آنان ،توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی) پرداخته ومدیران و سازمان ها و موسسات را به اهمیت ساز و کارهای سرمایه اجتماعی واقف می سازد تا در سیستم خط مشی گذاری ،رعایت سرمایه اجتماعی را لحاظ نمایند و با ایجاد ساز و کارهای یادگیرنده زمینه اصلاح رویه ها را فراهم سازند.
این تحقیق در میان کارکنان کارکنان جهاد کشاورزی استان خوزستان – شهرستان اهواز صورت گرفته است ،نتایج حاصله می تواند مورد استفاده مستقیم مدیران این سازمان قرار گیرد و سایر سازمان ها نیز می توانند با الگوبرداری از تحقیق حاضر ضمن بررسی سرمایه اجتماعی ،ساز و کارهای موثر برقراری و حفظ رضایت شغلی در سازمانها اقدام نموده و بتوانند از این طریق به مزیت رقابتی قابل توجهی دست یابند.
مراکز علمی ،تحقیقاتی و پژوهشی نیز می توانند از نتایج حاضر برای تحقیقات آتی خود استفاده کنند،نتایج برای محققان و پژوهشگران علاقه مند به مطالعه درباره سیستم های اجتماعی و تاثیرات آن بر رضایت شغلی نیز کاربرد دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۹- قلمرو تحقیق
۱-۹-۱- قلمرو موضوعی
حوزه نگرشی این تحقیق بحث های سرمایه اجتماعی ،رضایت شغلی را در بر می گیرد.
۱-۹-۲- قلمرو زمانی
اطلاعات این تحقیق مربوط به سال ۱۳۸۸ می باشد.
۱-۹-۳- قلمرومکانی قلمرو مکانی این تحقیق در سازمان جهاد کشاورزی اهواز و کارکنان رسمی ،آزمایشی ،قطعی می باشد که دارای مدرک تحصیلی ،دیپلم ،کاردانی ،کارشناسی یا بالاترمی باشند.
۱-۱۰- جامعه آماری
شامل کلیه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی دارای مدارک دیپلم ،کاردانی وکارشناسی یا بالاتر هستند،می شود.
۱-۱۰-۱- نمونه آماری
از میان اعضای جامعه آماری عده ای از کارمندان به عنوان نمونه آماری به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب خواهند شد.
۱-۱۱- روش انجام تحقیق
۱-۱۱-۱- روش تحقیق
پایهْ هر علمی ،روش شناخت آن است و اعتبار و ارزش هر علمی به روش شناختی مبتنی است که در آن علم به کار می رود .
روش تحقیق به عنوان یک فرایند نظامند برای یافتن یک پرسش یا راه حل یک مسئله است . به عبارتی روش تحقیق مجموعه ای از قواعد ، ابزار و راه های معتبر (قابل اطمینان) و نظام یافته ای برای بررسی واقعیتها ،کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است . (عزتی ،۲۰:۱۳۷۶)
پژوهش حاضر یک تحقیق توصیفی – تحلیلی از نوع پیمایشی است.تحقیق توصیفی تحلیلی آن چه را که هست توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و به شرایط یا رابطه موجود ، عقاید متداول، فرایندهای جاری آثار مشهود یا روندهای در حال گسترش توجه دارد.
تحقیقات پیمایشی در دستهْ تحقیقات توصیفی قرار می گیرند و شامل ارزیابی نگرش ها یا عقاید کارکنان نسبت به پدیده های مورد مطالعه می باشد .در تحقیق حاضر محقق سعی دارد تا از نگرش های کارکنان نسبت به ارتباط بین سرمایهْ اجتماعی و رضایت شغلی کارکنان آگاهی یابد.
این تحقیق توصیفی- همبستگی از شاخه میدانی است و از لحاظ زمانی یک تحقیق مقطعی به حساب می آید.توصیفی است چرا که شامل مجموعه روشهایی است که هدف آن توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است و آن چه را که هست توصیف و تفسیر می کند و به شرایط وروابط موجود ،فراگردهای جاری و آثار مشهود توجه دارد. و همچنین این تحقیق همبستگی است زیرا در تحقیق همبستگی هدف اصلی آن است که مشخص شود آیا رابطه ای بین دو یا چند متغییر وجود دارد و اگر این رابطه وجود دارد اندازه و حد آن چقدر است؟در این تحقیق به بررسی رابطه بین رضایت شغلی و مرتبه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان پرداخته می شودو وجود یا عدم وجود یک رابطه مثبت و معنی دار میان این دو متغییر مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین ،از نوع همبستگی است.
۱-۱۱-۲- روش گردآوری اطلاعات
در این تحقیق داده های ثانویه(داده هایی که قبلا تولید شده ودر منابع موجود قابل دسترسی است)از طریق روش های کتابخانه ای شامل مطالعه کتب،اسناد و مدارک و همچنین مطالب مورد نیاز از اینترنت جمع آوری می گردد واز این داده ها برای تدوین مبانی نظری استفاده می گردد،همچنین داده های اولیه(داده های که قبلا وجود نداشته و باید توسط خود محقق ایجاد شوند)با بهره گرفتن از روش میدانی(پرسشنامه)جهت آزمون فرضیه های تحقیق حاصل می گردد.
۱-۱۱-۳- روش یا روش های نمونه گیری
از میان اعضای جامعه آماری تعدادی از اعضا به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند.
۱-۱۱-۴- مدل تحلیلی تحقیق مدل تحلیلی یک مجموعهْ ساختمند و مرکب از مفاهیم و فرضیه های متصل به یکدیگر است .در این مدل ابتدا مفاهیم اصلی تحقیق مشخص شده و سپس به ابعاد و شاخص های مربوط به این مفاهیم پرداخته است و نهایتاً فرضیات را بر اساس این مدل تنظیم نموده است. نمودار۱-۱- مدل تحلیلی تحقیق
ابعاد
مفاهیم
شاخص‌ها
رضایت شغلی کارکنان سرمایه اجتماعی
میزان سرمایه اجتماعی کارکنان میزان رضایت شغلی کارکنان
…………………………………………… روحیه
رهبری و مشارکت مدنی……………………….. ..بهره وری
…………………………………. … انگیزه
……. .مشارکت سیاسی…………………. .تشویش..
…………………………………………………………………… تأخیر
تنوع در معاشرت ها و دوستی ها……………………..تعهد سازمانی
…………………………………………………………………………… جذابیت کار ..
توانایی برقراری روابط اجتماعی غیر رسمی……….وفاداری به سازمان.
……………………………………………………………………………. رضایت ار زندگی..
….. اعتماد……………………………………………………… .غیبت
………….


فرم در حال بارگذاری ...

« پژوهش های انجام شده در رابطه با مقایسه تطبیقی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع دانشگاهی : دانلود مقالات و پایان نامه ها با موضوع نقش ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم