وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پژوهش های پیشین در رابطه با بررسی نقش ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

– آماده سازی راه های ارتباطی مناسب.
– ایجاد پارکینگ در اطراف جاذبه های گردشگری.
– ایجاد سرویس های بهداشتی در محیط پیرامون جاذبه های گردشگری.
– لحاظ کردن خصوصیات اجتماعی و محیطی منطقه (توجه به مناظر طبیعی ، تاریخی و فرهنگی).
– مشاوره بین سازمانها، نهادها و اجتماع محلی به منظور همسویی و ارتقاء همکاری.
– حفظ و استفاده پایدار از منابع طبیعی به منظور تجارت دراز مدت.
– حفظ و ارتقاء تنوع طبیعی، اجتماعی و فرهنگی برای فراهم آوردن فرصتهای تعطیلاتی جانشین که پایگاه انعطاف پذیری را فراروی صنعت گردشگری قرار می دهد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

– آموزش و استخدام افراد محلی به منظور افزایش ضریب اشتغال و بهبود کیفیت صنعت گردشگری.
– طراحی و برنامه ریزی صحیح و اصولی وارائه سیاستها و استراتژیهای مناسب برای توسعه صنعت گردشگری.این برنامه ها بایستی جهانشمول و بر اساس کلیه شرایط خاص منطقه طراحی شده و ضمن مطابقت با استانداردهای جهانی جهانگردی از یک پشتوانه محکم اجرایی برخوردار باشد.
۶- ۴-راه های گسترش صنعت گردشگری در منطقه مورد مطالعه
بطورکلی برای گسترش صنعت گردشگری شهرستان ممسنی می توان اقداماتزیر را انجام داد:
برای پیشرفت و توسعه گردشگری نیاز اساسی و فوری به برنامه ریزی داریم. این برنامه ریزی بایستی براساس کلیه شرایط خاص شهرستان طراحی شده و ضمن مطابقت با استانداردهای سازمان جهانی جهانگردی از یک پشتوانه محکم اجرایی برخوردار باشد. برنامه ریزی اصولی با اهداف صحیح و سازماندهی فراگیر، تجهیز امکانات، منابع و هدایت و رهبری اصولی و توانمند می تواند از آثار با ارزش این شهرستان درآمد زیادی را فراهم آورد بویژه در حال حاضر که نظام اقتصادی کشور به مسأله کسب درآمد از راه صادرات غیر نفتی توجه زیادی دارد و در سراسر جهان یکی از بزرگترین منابع درآمد در قرن بیست و یکم کسب درآمد از طریق گردشگری خواهدبود.
۱- اقدامات فرهنگی
الف) مناسبات ورزشی، ایجاد گروهکهای بومی هنر، صنایع دستی، موسیقی، تورهای فرهنگی، نمایشگاه ایرانگردی و مسابقات ورزشی.
ب) تحقیقات و توسعه:جمع آوری اطلاعات مربوط به نظرات گردشگرهایی که به شهرستان مسافرت کرده اند، استخراج نتایج مربوط و ارائه آن به مراکز متولی امر گردشگری.
ج) فرهنگ سازی عمومی برای پذیرش گردشگر.
د) ادامه تحقیقات علمی و کاربردی در خصوص گردشگری.
۲- اقدامات قانونی
الف) برنامه ریزی و طراحی ، تدوین طرح حمایت از دارایی های فرهنگی و طبیعی، ایجاد طرح جامع صنعت گردشگری، ایجادتیم اطلاعات هوشمند به منظور ارائه آخرین اطلاعات و مقایسه وضعیت قبلی و موجود جهت پیش بینی آینده.
ب) تشکیلات و سازمان: ایجاد شورای ویژه در سطح شهرستان متشکل از نمایندگان اتحادیه ها، هتلها و رستورانها، آژانسهای جهانگردی، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و ترابری، شهرداری و… .
پ ) آموزش: آموزش گردشگرها در مورد سنتها، عادات و خواسته های مردم از طریق اطلاعات و نوشته های منتشره بطویکه رفتار، گفتار و پوشش و… آنها موجب جدایی و اثرات نامطلوب نگردد. توجه به برنامه های صدا و سیما به منظور آشنایی دانش آموزان با اهمیت صنعت گردشگری.
ت )تبلیغات: تهیه عکس، نقشه های ماهواره ای به منظور آشنایی بیشتر با منطقه و زبانهای مختلف، تهیه فیلم و برنامه های رادیو تلویزیونی، برگزاری هفته بهسازی صنعت گردشگری، شرکت فعال در نمایشگاههای بین المللی، نصب ماکت وپوستر مناظر دیدنی و صنایع دستی شهرستان در فرودگاهها، پایانه های مسافربری و اماکن عمومی، برگزاری مراسم سنتی، جشنها و جشنواره ها در سطح شهرستان، اجرای کنسرتهای محلی و دعوت از نوازندگان و خوانندگان محلی، چاپ تقویم و کارتهای تبریک با تصاویر مناطق دیدنی و صنایع دستی.
ج)مدیریت سازمانی:ایجاد یک ساختار کارآمد و تمرکز سیاستگذاری گردشگری در آن.
ح) مدیریت محیط: توجه به مسائل محیط زیست و استفاده بهینه از منابع، جلوگیری از آلودگی رودخانه های شهرستان، جلوگیری از آلودگی چشمه ها و آبشارهای منطقه، جلوگیری از صید بی رویه ماهیان در آبهای شهرستان.
علاوه برموارد مذکور منطقه دارای گونه های مهمی از نظر ژنتیکی بوده که به علت تراکم زیاد جمعیت در منطقه و فقر و بیکاری مورد بهره برداری بی رویه قرار گرفته و به دلیل عدم مدیریت، روند تخریب این گونه های مهم و با ارزش تسریع یافته است. لذا با اجرای این طرح ضمن حفظ عرصه منابع طبیعی، می توان برای صدها خانوار به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد نمود.
ایده های دیگر که در حال حاضر به رویا شباهت دارد و با بهره گیری از توان فکری و سرمایه فعالان امکان پذیر می باشد،اعلام منطقه شکار ممنوع وایجاد مناطق حفاظت شده در بیشتر مناطق شهرستان و سخت گیری و بالابردن جریمه قطع درختان و هرگونه آسیب رسانی به منابع طبیعی و محیط زیست،جهت نگهداری و توسعه پایدار این منابع خدادادی.
۳- اقدامات اقتصادی
افزایش اعتبارات عمرانی بخش گردشگری، مشارکت نظام بانکی در ایجاد اقامتگاههای مناسب و حمل و نقل، تخصیص بودجه مناسب برای چاپ کتاب و مقالات ارزنده در خصوص صنعت گردشگری توسط سازمانهای مربوطه، ایجاد تسهیلات لازم برای بخش خصوصی و تشویق این بخش برای سرمایه گذاری در امر صنعت گردشگری، حمایت از آژانسهای گردشگری و توجه ویژه به صنایع دستی.
۴- اقدامات خدماتی
الف) مدیریت تأسیسات: تنظیم یک دستورالعمل جامع و یکسان برای بازدید از مراکز مذهبی و تاریخی، نظارت بر امور بهداشتی مهمانسراها و… .
ب) تأسیسات خدماتی: ایجاد دهکده های گردشگری، ایجاد آرشیو موسیقی محلی و بومی، ایجاد قهوه خانه ها و چایخانه های سنتی، ایجادپارکها، باغ وحش،آکواریوم، باغهای گل و گیاه، استخرهای شنا، زمینهای ورزشی، تجهیز راه ها به پمپ بنزین، استراحتگاه ها، رستوران، سرویس بهداشتی ، نمازخانه و …. .ایجاد تسهیلات تفریحی ورزشی در کنار برخی جاذبه های گردشگری شهرستان.
پ) حفاظت و نگهداری: بازسازی کاروانسراهای قدیمی، توجه بیشتر به حفظ و مرمت آثار باستانی و تاریخی، حفظ منابع موجود گردشگری طبیعی و انسانی، تغییر کاربری ابنیه تاریخی و تبدیل آنها به اماکنی نظیر موزه، قهوه خانه های سنتی، کتابخانه و… .
ت) تجهیز سازمانها: آموزش قبلی و ضمن خدمت تمامی افرادی که با صنعت گردشگری در ارتباط می باشند، ترتیب برنامه ای برای تعلیم مدیران در بخش گردشگری، تجهیز اداره اتباع خارجه وکلیه امکانات برای تمدید ویزا.
ح) حمل و نقل ارتباطات: بهبود وضعیت اتوبان بابا میدان – نورآباد و قائمیه – نورآباد.
۵- اقدامات اجتماعی
تدوین طرح جامع برای گردشگران که شامل هزینه های بیمارستان، بیمه حوادث و.. باشد، برقراری امنیت در مسیرها، کنترل رعایت بهداشت ارائه مواد غذایی، جمع آوری متکدیان، معتادان و تمامی کسانی که به عناوین مختلف سد معبر کرده و چهره زشتی به محیط می دهند.
۶- ۵- تحقیقات آینده پیشنهادی در رابطه با موضوع و منطقه
به محققینی که در آینده قصد پژوهش در رابطه با موضوع و منطقه را دارند پیشنهاد می گردد که از موضوعات زیر استفاده نمایند:
– تأثیر گردشگری بر اقتصاد منطقه
– مکان گزینی کمپینگ در مناطق گردشگری شهرستان
– اثرات حضور گردشگران بر محیط زیست منطقه
– اثرات گردشگری بر توسعه روستایی
– ارزیابی موانع توسعه گردشگری منطقه
– ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری منطقه از دید گردشگران
– برنامه ریزی گردشگری منطقه با تأکید بر توسعه پایدار
– راهکارهای توسعه گردشگری روستایی با بهره گرفتن از مدل های مختلف گردشگری
– برنامه ریزی گردشگری مذهبی منطقه
بسمه تعالی
تاریخ:
شماره پرسشنامه:
نام پرسشگر:
دانشگاه اصفهان
دانشکده ادبیات و علوم انسانی(گروه جغرافیا)
بررسی نقش جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان نورآباد ممسنی در جذب گردشگران


فرم در حال بارگذاری ...

« راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد :نقش آموزش مبتنی بر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی عوامل موثر بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم