وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد :نقش آموزش مبتنی بر ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

ارائه و تجزیه و تحلیل
داده‌ها
۴-۱ مقدمه:
در فصل قبل به روش پژوهش، جامعه‌ی آماری، نمونه، حجم نمونه و روش‌های جمع آوری و شیوه‌ی اجرا و نیز روش‌های تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته و اشاره کردیم. در این فصل، ابتدا با بهره گرفتن از روش‌های آمار توصیفی به توصیف وضعیت عملکرد گروه های مورد مطالعه در متغیرهای وابسته در دو بخش پیش آزمون و پس آزمون می پردازیم. در ادامه نتایج حاصل از اجرای پیش آزمون ها را در هر پنج متغیر وابسته در قالب آزمون آماری تحلیل واریانس چند متغیره[۳۱] به منظور تحلیل همزمان مورد بررسی قرار می گیرند تا وضعیت همگنی یا غیر همگنی گروه های آزمودنی در پیش آزمون ها مشخص گردد. در ادامه ضمن بیان هر فرض داده ها مربوط به هر فرض در قالب آزمون آماری تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار می گیرد تا وضعیت هر فرض از جهت تأیید یا عدم تأیید معین گردد.
۴-۲ الف) توصیف داده ها:
با توجه به اینکه طرح پژوهش حاضر از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است، در این پژوهش تفاوت بین گروه ها را از لحاظ چند متغیر به طور همزمان مورد بررسی قرار داده، و بنابراین ممکن است هر متغیر به طور جداگانه تفاوت بین گروه ها را نشان ندهد. در حالی که ممکن است متغیرهای وابسته با هم همبستگی داشته باشند و ترکیب مناسبی از آن ها این تفاوت را نشان دهد. لذا برای پیدا کردن این ترکیب یک تحلیل واریانس چند متغیری که توان بیشتری از دیگر آزمون ها دارد، ضرورت پیدا می کند. اصل کلی که در تحلیل هایی که ماهیت چند متغیری دارند این است که مجموع موزونی از متغیرهای وابسته استخراج می شوند به نحوی که تفاوت بین میانگین گروه ها از لحاظ این متغیر جدید حداکثر می گردد. این متغیر جدید متغیر متعارف نامیده می شود. نتایج جدول ۱-۴ با توجه به میانگین های ارائه شده، نشان می دهد که وضعیت دو گروه در متغیرهای مورد مطالعه تقریباً مساوی و اختلاف اندکی در برخی از موارد بین عملکرد دو گروه دیده می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۱-۴: میانگین و انحراف معیار نمرات پیش آزمون و پس آزمون برای هر متغیر وابسته

متغیرهای وابسته

گروه

میانگین

انحراف معیار

حجم نمونه

پیش آزمون-پس آزمون

پیش آزمون-پس آزمون

مهارت گوش دادن

آزمایش
کنترل
کل

۴۸/۹
۷۷/۱۰
۱۲/۱۰

۲۶/۱۸
۰۱/۱۷
۶۴/۱۷

۲۵/۳
۱۶/۳
۲۳/۳

۹۶/۱
۴۲/۱
۸/۱

۲۲
۲۲
۴۴

مهارت بیان کردن

آزمایش
کنترل
کل

۳۴/۴
۸۶/۴
۶/۴

۵/۱۷
۰۴/۱۴
۷۷/۱۵

۷۳/۲
۸۴/۳


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پژوهشی در مورد تأثیر شدت نور بر مراحل رشد … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود پژوهش های پیشین در رابطه با بررسی نقش ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم