وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقاله های علمی- دانشگاهی | روش اجرای تحقیق – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

-Cherian و Jacob در سال ۲۰۱۲ در تحقیقی با عنوان ” بازاریابی سبز: مطالعه ای در خصوص رفتار مصرف کننده در برابر محصولات دوستدار محیط زیست” به معرفی مفهوم بازاریابی سبز می پردازند و شیوه های گوناگونی را که مصرف کنندگان مختلف را با مفهوم بازاریابی سبز مرتبط می‌سازد، مورد بررسی قرار می‌دهند. این مطالعه نشان داد که بسیاری از مصرف کنندگان دانش سبز بودن را ندارند؛ به همین دلیل شرکت ها نه تلاشی برای توسعه محصولات سبز می‌کنند و نه اهمیتی برای بسته بندی سبز قائل می‌شوند.

-Leonidou در سال ۲۰۱۲ در مقاله ای با عنوان ” سبز کردن آمیخته بازاریابی” به ارائه مدلی تئوری می پردازد و در آن مسائلی را پیش‌بینی می‌کند که عبارتند از:۱- نقش برنامه های بازاریابی در عملکرد شرکت ها ۲- تأثیر منابع ضعیف و ریسک گریزی مدیران ارشد بر توسعه این برنامه ها و ۳- عوامل وضعیتی که این روابط را پی ریزی می‌کند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که محصول سبز و توزیع سبز تأثیر بلقوه ای بر عملکرد بازار محصول شرکت ها دارد در حالی که قیمت گذاری و ترفیع سبز بر میزان بازگشت سرمایه شرکت ها تأثیر دارد.

– Sengupta در سال ۲۰۱۲ مقاله ای با عنوان ” سرمایه گذاری در فناوری پاک و ردیابی تحریف در بازار مصرف کنندگان سبز” را کار کرد که این مقاله ضمن تحلیل رفتار سرمایه گذاری و قیمت گذاری یک شرکت که سعی در نسبت دادن فناوری تولید شرکت با قیمت محصولاتش در جهت مطلع ساختن مصرف کنندگان آگاه محیطی دارد، ‌به این نتیجه دست یافت که با افزایش آگاهی مصرف کنندگان ، آن ها برای محصولاتی که با فناوری پاک تولید می‌شوند، حاضر به پرداخت هزینه بیشتر هستند.

– Verru در سال ۲۰۱۳ در تحقیقی با عنوان ” تأثیر رفتار مصرف کننده بر بازاریابی سبز” به یافتن دلیل این مهم پرداخت که چگونه رفتار مصرف کنندگان توسط بازاریابی سبز شرکت ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پرسشنامه ای برای فهم این موضوع که مصرف کنندگان چه درکی از بازاریابی سبز دارند و تا چه حد از همکاری های زیست محیطی آگاه هستند؛ طراحی شد. نتایج نشان داد که شرکت ها باید تعامل خود را با مصرف کنندگان سبز بیشتر کنند و ویژگی هایی نظیر قیمت و کیفیت مهم تر از مسئولیت های زیست محیطی است.

– Manjunath در سال ۲۰۱۳ مقاله ای با عنوان ” بازاریابی سبز و تأثیر آن در سازمان‌های تجاری هند” چاپ کرد. هدف این مقاله مطالعه تأثیر عوامل بازاریابی سبز در سازمان‌های تجاری هند و همچنین ابزارهای بازاریابی بر بخش فناوری اطلاعات بود.این مقاله همچنین به مفهوم محصول سبز، آمیخته بازاریابی سبز و چالش های این حوزه پرداخته است.

نتیجه گیری:

‌بر اساس یافته های یعقوبی(۱۳۹۰) که در پیشینه تحقیق آورده شده است، امروزه نگرانی مردم راجع به مسائل زیست محیطی و مسائل ناشی از آن بیشتر شده است و مصرف کنندگان برای اتخاذ تصمیمات خرید خود آگاهانه تر عمل می‌کنند و محصولاتی را انتخاب می‌کنند که به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنند. ماندگاری(۱۳۹۱) در تحقیق خود ‌به این مسئله اشاره می‌کند که رفته رفته با توجه به فشارهای دولتی، سازمان های حمایت از محیط زیست و تغییر نگرش مشتریان، شرکت ها برای حفظ جایگاه خود در بازارهای رقابتی، ملزم به به کارگیری رویکرد بازاریابی سبز هستند و برای پیروز شدن در عرصه رقابت سبز نیاز دارند تا ارتباطشان را با مشتریان زیاد کنند. ‌بنابرین‏ واحدهای تولیدی و خدماتی، باید فرایندهای تولیدی و طراحی کالا و خدمات، را مطابق با استاندارد های محیط زیست مهندسی مجدد نمایند. خورشیدی(۱۳۹۱) اعتقاد دارد، اگر مصرف کنندگان از کیفیت کالای سبز اطمینان پیدا کنند، نسبت به خرید این کالاها اقدام خواهند نمود اما با توجه به یافته های Jacob(2012) بسیاری از مصرف کنندگان دانش سبز بودن را ندارند؛ به همین دلیل شرکت ها نه تلاشی برای توسعه محصولات سبز می‌کنند و نه اهمیتی برای بسته بندی سبز قائل می‌شوند و به گفته Sengupta(2012) با افزایش آگاهی مصرف کنندگان، آن ها برای محصولاتی که با فناوری پاک تولید می‌شوند، حاضر به پرداخت هزینه بیشتر هستند.

فصل سوم

روش اجرای تحقیق

۳-۱- مقدمه

تحقیق عبارت است از مجموعه فعالیت های منظم، منسجم و هدفمند که در پی دستیابی به یکی از خواسته ها به صورت عینی و معتبر، مشاهده، بررسی و استخراج می‌شوند و نتیجه گیری نهایی صورت می‌گیرد(خاکی،۱۳۸۷،ص۸۸). روش تحقیق را می توان به عنوان مجموعه ای از قواعد، ابزارها و راه های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات دانست. اتخاذ روش تحقیق علمی تنها راه دستیابی به دستاوردهای قابل قبول و علمی می‌باشد(خاکی،۱۳۸۷،ص۲۰۱). به طور کلی هر تحقیق در ابتدا در پی طرح مشکل یا مسئله ای طرح می شود، مشکل یا مسئله است که سؤالات زیادی را در ذهن محقق ایجاد می کند و در برخی مواقع موجب پیدایش فرضیاتی می شود. در این حالت پژوهشگر با جمع‌ آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آن ها به پاسخ سؤالات پژوهشی ‌و تأیید یا رد فرضیات مطرح شده می پردازد. مباحث مطرح شده در این فصل عبارتند از: فرایند اجرای پژوهش، روش های اجرای پژوهش، جامعه و نمونه آماری، روش ها و ابزار جمع‌ آوری داده ها و اطلاعات و همین طور روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات.

۳-۲- فرایند اجرای تحقیق

در این پژوهش ابتدا به بررسی ادبیات پژوهش بر اساس مسأله بیان شده پرداخته شده است، سپس متغیرهای اصلی تحقیق شناسایی و برای مصرف کنندگان محصولات لبنی پگاه در شهرستان رشت استدلال شده است. داده های مورد نیاز برای سنجش و اندازه گیری داده های فوق به صورت پرسشنامه جمع‌ آوری شده سپس این داده ها تبدیل به امتیازات مربوط شده و برای تجزیه و تحلیل با بهره گرفتن از نرم افزار۱۸ LISREL و ۸٫۵۳ SPSS آماده شده اند. در ادامه با محاسبه مشخصه‌ های توصیفی متغیر و جداول مربوطه، توزیع صفت های متغیر بررسی و در نهایت به آزمون فرضیه اقدام شده است.

۳-۳- روش اجرای تحقیق


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات و پایان نامه ها | ث – نقش نهادها و سازمان های تخصصی ملل متحد در برآورده نمودن حق بر غذا – پایان نامه های کارشناسی ارشدفایل های مقالات و پروژه ها – ۲-۱-۱۳- عملکرد تحصیلی و مؤلفه‌های فراشناختی – 10 »
 
مداحی های محرم