وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه با موضوع ارزیابی رابطه بین عملکرد … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

جدول (۴-۱۸): اعتبار سنجی رابطه خطی بین متغیرها

پارامتر برآوردی
ضریب تعیین
ضریب تعیین تعدیل‌شده

مقدار

۶۱۳/۰

۶۰۰/۰

به‌طوری‌که محاسبات خلاصه شده در جدول شماره ۴-۱۸ نشان می‌دهد، ضریب تعیین برابر ۶۱۳/۰ بوده و مقدار تعدیل‌شده آن در حالت استاندارد یا حذف عرض از مبدأ برابر ۶۰۰/۰ می‌باشد که نشان می‌دهد بیش از ۶۰ تا ۶۲ درصد از تغییرات متقابل بین متغیرهای مستقل و تابعی توسط رابطه برآوردی به کمک رگرسیون خطی مرکب به روش داده‌های تابلویی بیان‌شده است. به جهت میل کردن ضریب تعیین برآوردی به عدد نیم، می‌توان نتیجه گرفت که ” رابطه خطی در حد متوسط “بین متغیر وابسته عملکرد در سطح شرکت‌های با محدودیت مالی با متغیرهای مستقل وجود داشته است.
ه) تعمیم رابطه خطی برآوردی:
با عنایت به استفاده از نمونه تصادفی از بین شرکت‌های منتخب بورس اوراق بهادار تهران، برای تعمیم نتایج به‌دست‌آمده در مورد ارتباط بین متغیرها، در این بخش از گزارش به تعمیم رابطه برآوردی بر مبنای دو آزمون تی استیودنت و فیشر پرداخته شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همان‌طور که در ستون آخر جدول شماره ۴-۱۷ ملاحظه شد، سطوح معنی‌دار بر مبنای نتایج آزمون تی استیونت به ترتیب برابر با: ۰۰۰/۰، ۰۰۰/۰, ۰۰۲۵/۰, ۰۰۰/۰, ۷۴۱/۰ و ۰۰۰/۰ ازای پارامترهای عرض از مبدأ و شیب متغیرهای مستقل اصلی و سایر متغیرهای مستقل در جامعه آماری شرکت‌های منتخب بورس محاسبه شده است. با مقایسه هر یک از این سطوح معنی‌دار با سطح معنی‌دار آزمون که عموماً ۵ درصد و گاهی ۱ درصد فرض می‌کنند، همان‌طور که در جدول ۴-۱۷ نشان داده‌شده، برای متغیرهای مدیریت سرمایه در گردش، اهرم مالی، اندازه شرکت و بازده دارایی ضرایب محاسبه شده کمتر از یک و پنج درصد بوده و همان‌طور که در بند “ب “ یا تبیین ارتباط بین متغیرها عنوان شد، رابطه خطی بین متغیرها برای متغیرهای مدیریت سرمایه در گردش، اهرم مالی، اندازه شرکت و بازده دارایی در سطح شرکت‌های با محدودیت مالی پذیرفته‌شده است. بنابراین با عنایت به ضریب تعیین به‌عنوان معیار اعتبار سنجی یا قدرت توضیح دهندگی رابطه خطی برآوردی که بین ۶۰ تا بیش از ۶۲ درصد در حالت استاندارد و معمول بوده و به نیم نزدیک می‌باشد، رابطه خطی در حد متوسط بین متغیرهای مستقل و وابسته وجود داشته که این رابطه متوسط در سطح ۹۵ و ۹۹ درصد اطمینان به جامعه آماری یا شرکت‌های با محدودیت مالی قابلیت تعمیم را دارد.
علاوه بر آزمون معنی‌داری تک‌تک پارامترهای برآوردی با بهره گرفتن از معیار تی استیودنت به شرحی که در بند “ب ” مطرح شد، در این قسمت با بهره گرفتن از تحلیل واریانس رابطه خطی بین متغیرهای مستقل و وابسته مورد آزمون قرارگرفته است. استفاده از این آزمون به‌تبع تحقیقات مرتبط یا مشابه و با معیار فیشر بوده است. در این آزمون فرض صفر خطی نبودن رابطه برآوردی در مقابل فرض مخالف رابطه خطی بین مدیریت سرمایه در گردش، اهرم مالی، فرصت رشد؛ بازده دارایی و اندازه شرکت تعریف شده است. نتایج آزمون تعمیم رابطه خطی بین متغیرهای وابسته و مستقل، در سطح شرکت‌های با محدودیت مالی با بهره گرفتن از آزمون تحلیل واریانس را می‌توان به‌صورت جدول ۴-۱۹ خلاصه نمود:

جدول (۴-۱۹): تحلیل واریانس

سطح معناداری
آماره F
درجه آزادی
خطاها

۰/۰۰۰۰

۸۳/۱۱۲

۵

بین گروهی

۱۵۴

درون‌گروهی

۱۵۹

مجموع


فرم در حال بارگذاری ...

« ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با بررسی رابطه ی بین مسئولیت پذیری اجتماعی با … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپژوهش های انجام شده در رابطه با الگویی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم