وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود منابع تحقیقاتی : بررسی تأثیر فعالیت‌های ترویجی بر ارزش ویژه برند- فایل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری و برای هدف خاص

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ارزش ویژه برند با توجه به ارزیابی­های صورت گرفته بر روی ابعاد برند در دو بازار با یکدیگر متفاوت است.

۲۰۰۷

کایامان و اراسلی

ارتباطات بین چهار جزء ارزش ویژه برند در صنعت هتل­داری و بهبود و ارتقاء مفهوم­سازی ارزش ویژه برند هتل­داری مبتنی بر مشتری.

کمک به ایجاد نگرش­های مهم و جدید به توسعه و سنجش ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در صنعت هتل­داری و توسعه ادبیات محدود مربوط به آن است.

۲۰۰۶

پاپیو و کواستو

سنجش ارزش ویژه‌ی برند خرده‌فروشی بر مبنای یک ساختار ۴ بعدی

روش‌شناختی در ایجاد یک مدل اندازه‌گیری چهار بعدی که ماهیت خرده‌فروشی‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.

۲۰۰۵

کیم و کیم

ارتباط بین ارزش ویژه برند و عملکرد شرکت در هتل­های لوکس و رستوران­های زنجیره­ای

وفاداری برند، کیفیت ادراک شده و تصویر برند عوامل بنیادی و اساسی ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری­اند.

۲۰۰۵

ویلارجو و سانچز

ارتباط بین برخی عناصر آمیزه‌ی بازاریابی و ارزش ویژه‌ی برند در مورد طبقه‌ای از محصولات بادوام ( ماشین‌های لباسشویی)

بین میزان تبلیغات صورت گرفته و سه بعد ارزش ویژه‌ی برند یعنی کیفیت درک شده، آگاهی از برند و تصور از برند رابطه‌ی مثبتی وجود دارد.

۲۰۰۱

یو و دانتو

بررسی ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری در فرهنگ‌های متفاوت و در مورد کالاهای مختلف

تأثیرات متفاوت چهار بعد ارزش ویژه برند در دو فرهنگ

۲-۷-۲ مطالعات داخلی
۱- عنبرشاهی و همکاران (۱۳۹۱) تأثیر عناصر آمیخته ترویجی بر ارزش ویژه برند در صنایع شکلات­سازی تبریز را بررسی کرد. در این پژوهش تأثیر عناصر آمیخته ترویجی(تبلیغات، روابط عمومی و پیشبرد فروش) بر ارزش ویژه برند از طریق تأثیر بر ابعاد ارزش ویژه برند(وفاداری به برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده و تداعی برند) در مدل آکر مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این پژوهش حاکی از تأثیر قوی ابعاد ارزش ویژه برند به جز آگاهی از برند بر روی ارزش ویژه برند و نیز تأثیر قابل توجه ابعاد آمیخته ترویجی به جز تبلیغات بر ابعاد و خود ارزش ویژه برند می­باشد.
۲- صداقت و همکاران (۱۳۸۹) تأثیر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه‌ی نام تجاری را بررسی کردند. این پژوهش درصدد مطالعه تأثیر عناصر آمیخته ترفیع(تبلیغات، فروش شخصی، ترفیع فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم) بر ابعاد ارزش ویژه‌ی نام تجاری(وفاداری نام تجاری، ارزش درک شده، آگاهی از نام تجاری) و ارزش ویژ‌ه‌ی نام تجاری برآمده است. در این پژوهش از مدل رگرسیون تحلیل مسیر(مدل معادلات ساختاری) و نرم‌افزار ایموس به منظور تحلیل داده‌ها استفاده شده است. نتایج این پژوهش حاکی از وجود ارتباط مثبت میان عناصر آمیخته ترفیع و ارزش ویژه‌ی نام تجاری دارد.
۳- محمدیان و شفیع­ها (۱۳۸۷) در مقاله­ای تحت عنوان «بررسی عوامل تأثیرگذار بر اررش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف ­کننده (با بهره گرفتن از مدل آکر)» در دو فصل­نامه مجله مدیریت بازاریابی چاپ نموده ­اند. این تحقیق به بررسی ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف ­کننده نهایی با دید بازاریابی و با بهره گرفتن از مدل آکر(۱۹۹۱) در جامعه مصرف­ کنندگان نهایی گوشی موبایل در شهر تهران می ­پردازد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داده است که در جامعه آماری مذکور، فقط عامل وفاداری به صورت مستقیم بر ارزش ویژه نام و نشان تأثیر دارد و سایر عوامل یعنی کیفیت ادارک شده، آگاهی از نام و نشان و نیز تداعی نام و نشان به طور غیر مستقیم از طریق وفاداری می­توانند بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری اثر بگذارند.
۴- پایان نامه کارشناسی ارشد خانم راحیل شمس(۱۳۸۷) در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با موضوع «بررسی ارتباط میان فعالیت­های بازاریابی و عوامل ایجاد ارزش ویژه برند با بهره گرفتن از مدل تعمیم­یافته آکر» این مطالعه به بررسی روابط بین عناصر آمیخته بازاریابی منتخب و ابعاد ارزش ویژه برند تلفن همراه در شهر تهران پرداخته است. در چارچوب مفهومی که در این مطالعه پیشنهاد شده، عناصر بازاریابی با ابعاد مختلف ارزش ویژه برند مرتبط و سپس این ابعاد با ارزش ویژه برند مرتبط شده ­اند. نتایج این پژوهش حاکی از تأثیرات مثبت ابعاد ارزش ویژه برند بر روی ارزش ویژه برند و تأثیرات قوی عناصر آمیخته بازاریابی بر این ابعاد است. در نهایت، بهره­ گیری از فعالیت­های برندساز (همچون توزیع و تبلیغات گسترده، استفاده از فروشگاه­های دارای تصویر مطلوب، قیمت­های بالا و عدم استفاده مداوم از ترفیعات قیمتی) به جهت ایجاد ارزش ویژه قوی برای تلفن همراه پیشنهاد شده است.
۵- سید جوادین و شمس (۱۳۸۱) در مطالعه‌ای به بررسی عوامل تعیین‌کننده‌ی ارزش ویژه‌ی برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان پرداخته‌اند که در آن از مدل ارزش ویژه‌ی برند مبتنی بر مشتری با عنوان آکر استفاده شده است. همچنین بیان می‌شود که مدیران بازاریابی باید در ارزیابی‌های کلی خود در مورد ارزش ویژه‌ی برند به اهمیت نسبی ابعاد ارزش ویژه‌ی برند توجه داشته باشند. در پایان با بهره گرفتن از مدلسازی معاملات ساختاری به بررسی روابط علی بین ابعاد ارزش ویژه‌ی برند و خود ارزش ویژه‌ی برند در صنعت کفش ورزشی پرداخته شده و میزان تطابق مدل آکر در صنعت مذکور مورد سنجش قرار گرفت.
۶- قدرت­پور و رنجبریان (۱۳۷۷) در پژوهشی به بررسی اثربخشی فعالیت­های ترویجی صنعت بیمه بر افزایش نفوذ بیمه­های عمر شهر تهران پرداخته­اند و در آن از مدل­های سلسه مراتب واکنش آیداس استفاده شده است. نتایج این مقاله از اثربخش بودن فعالیت­های تبلیغاتی شرکت بیمه در زمینه ترویج بیمه عمر خبر می­دهد. پس از انجام پژوهش­ها و تجزیه و تحلیل داده ­ها این نتیجه حاصل گردید که سرمایه ­گذاری شرکت­های بیمه در زمینه فعالیت­های ترویجی بیمه عمر اثربخش نبودند. از لحاظ آگاهی، افراد جامعه هدف در مورد بیمه­های عمر در سطح پایینی قرار دارد ولی فعالیت­های ترویجی شرکت­های بیمه توانسته است به طور متوسط تمایل افراد را نسبت به بیمه عمر افزایش دهد. از طرف دیگر افراد جامعه مورد تحقیق از لحاظ متقاعد شدن و خرید بیمه عمر در حد زیر متوسط قرار دارند. اما کسانی که بیمه عمر را خریداری کرده بودند، از خرید این نوع بیمه به طور متوسط رضایت داشتند.
قاضی‌زاده و سلیمانی و طالبی (۱۳۷۳) نیز طی پژوهشی به بررسی چگونگی تأثیرگذاری تبلیغات و نیز ترفیع قیمت بر روی ارزش ویژه برند بانک پارسیان و ابعاد مختلف آن مانند کیفیت ادارک شده، تداعی برند، وفاداری به برند و در نهایت آگاهی از برند پرداختند. نتایج حاصل از این بررسی نشان داده است که فعالیت‌های تبلیغاتی و نیز ترفیعی مربوط به قیمت دارای ارتباط و تأثیرات مثبت بر ارزش ویژه‌ی برند در بانک‌ها بوده‌اند. از اینرو به منظور تقویت ارزش نام و نشان تجاری در بانک‌ها ضروری است مدیران بانکی بر روی عوامل مذکور دقت نظر لازم را اعمال نمایند.
جدول ۲- ۴ خلاصه تحقیقات انجام شده در ایران

سال

محقق

عنوان تحقیق

خلاصه یافته­ ها


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی رابطه کنترل عواطف و سلامت روانی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینراهنمای نگارش مقاله با موضوع افزایش قابلیت اطمینان ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم