وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه درباره : برنامه ریزی بهره برداری از ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

در این روش مشترکین عمده مقدار بار قابل کاهش را همراه با قیمت بهISOپیشنهادمی‌دهندو پس ازاجرای عملیات بازار چنانچه پیشنهادپذیرفته شود، مشتری موظف به اجرای قرارداد می­باشد. درشکل (۳-۲) تأثیر برنامه مدیریت مصرف در تغییرقیمت بازار نشان داده شده است. در این روش درحقیقت مشتری می‌تواند درزمان ارزانی ،برق رابخرد و در زمان گرانی برق را بفروشد.این بازار می‌تواند یک روز قبل[۴۸]تشکیل شود یا بازار لحظه­ای[۴۹]باشد[۳۹].

شکل(۳-۲):تاثیربرنامهDBدرتغییرقیمتبازار
اولین نوع از این برنامه­ ها توسط اپراتور بازار نیویورک درسال ۲۰۰۱ اجرا شد. در این سال اپراتور مستقل نیویورک دو برنامه را اجرا کرد تا فرصتی را دراختیار آن دسته از مشتریان که توانایی قطع بار و یا تولید پراکنده را دارند، قرار دهد تا در بازارعمده­فروشی به ایفای نقش بپردازند. یکی از این برنامه­ ها به منابع سمت تقاضا اجازه می­داد تا در زمان کاهش ظرفیت رزرو، بارخود را کاهش دهند. برنامه دوم به منابع سمت تقاضا اجازه می­داد تا کاهش بارخودرا در بازار انرژی روز قبل پیشنهاد دهند و پولی را بابت کاهش بار خود دریافت کنند[۴,۴۰].
۳-۸-۱-مزایای حضور مشتریان در بازار
حضور مشتری در بازار و استفاده از برنامه ­های پاسخگویی بار منجر به رقابتی­تر شدن بازار و درنهایت کاهش قیمت برق در بازار می­گردد. از سوی دیگر استفاده از این منابع افزایش قابلیت اطمینان سیستم را نیز در پی دارد. مزایای حضور مشتریان در بازار را می‌توان به سه گروه عمده تقسیم ­بندی­ نمود:
– مزایای مشتری
– مزایای شبکه
– مزایای اضافه
مزایای مشتری
شامل مزایای اقتصادی مانند عدم خرید برق در ساعات گران­قیمت و خرید در ساعات ارزان قیمت می باشد که در اثر شرکت در برنامه ­های پاسخگویی بار نصیب بارهای شرکت­کننده می­ شود.
مزایای شبکه
مزایای شبکه را می­توان در چند گروه کلی طبقه ­بندی کرد:
– الف) تأثیرات کوتاه­مدت بر بازار
تأثیرات کوتاه­مدت شامل صرفه­جویی در هزینه­ های مختلف بهره ­برداری بهینه از سیستم قدرت، کمک به ثبات قیمت­ها در بازار عمده­فروشی و جلوگیری از جهش قیمت­ها[۵۰]، کاهش قیمت در بازار خرده­فروشی که ناشی از کاهش قیمت در بازار عمده­فروشی است و کاهش استفاده از ژنراتورهای گران در ساعات پیک­بار خواهد بود.
تأثیر بارهای پاسخگو[۵۱] در کاهش قیمت بازار در شکل (۳-۳) نشان داده شده است. برای نمونه در بازار کالیفرنیا حدود ۵% کاهش در بار در ساعات پیک موجب کاهش قیمت­ها به میزان ۲۴% و ۱۰ ‌% کاهش بار، موجب کاهش قیمت­ها به میزان ۵۰% می­ شود [۸-۴ و ۴۱].

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل (۳-۳): تأثیر بارهای پاسخگو در کاهش قیمت بازار
– ب) تأثیرات بلندمدت بر بازار
تأثیرات بلندمدت شامل تعویق در ساخت نیروگاه­های جدید، صاف شدن منحنی بار و بالا رفتن ضریب مصرف[۵۲] تجهیزات می­باشد.
۳-۸-۲-توسعه مدل­های خطیبرنامه‌های پاسخگویی بار
بدیهی است که از توابع ریاضی گوناگونی برای نمایش رابطه بین تقاضا و قیمت می‌توان استفاده کرد مانند تابع تقاضای خطی، توانی (پتانسیل)، اکسپنانسیل، لگاریتمی، هایپربولیک[۵۳] و غیره. هرکدام از این توابع برای مصرف‌کنندگان مختلف (خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی) یا جوامع مختلف کاربرد دارند و با بهره گرفتن از تحقیقات میدانی می­توان رفتار مشتری نسبت به قیمت را به دست آورد که با کدام تابع تقاضا تطبیق بهتری دارد.
جدول (۳-۱) فرمول برخی از توابع تقاضا و شکل (۳-۴)، مقایسه آنان به ازای ضرایب ثابت یکسان را نشان می­دهد [۴۲ و ۴۳].

شکل(۳-۴): مقایسه انواع توابع تقاضا با ضرایب ثابت یکسان
جدول (۳-۱): انواع توابع تقاضا

ردیف
نام
فرمول

۱

خطی

۲

توانی

۳

اکسپنانسیل

۴

لگاریتمی


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود مطالب پژوهشی در مورد : بررسی اثرات نقدینگی بر نوسان قیمت در بازار … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در رابطه با تخلفات اداری - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم