وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود مطالب پایان نامه ها با موضوع اقدامات نظامی کشورهای عضو … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

می کند .
اسکادران ۷۶۳ سوخت رسانی نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی الظفره مستقر می باشد و از جمله هواپیماهای مستقر در این پایگاه می توان به هواپیماهای سوخت رسان kc-10 و هواپیماهای شناسایی u-2 و هواپیماهای بدون سرنشین گلوبال هاوک اشاره نمود ( ۲۰۱۴ ، global security )
همچنین در سال ۲۰۱۲ هواپیماهای پیشرفته F-22 که از جمله هواپیماهای جنگنده بمب افکن نسل پنجم نیروی هوایی آمریکا می باشد ، در پایگاه هوایی الظفره امارات مستقر گردیده اند ( ۲۰۱۴ ، washingtonpost )
۲-۱-۱-۲-۳ پایگاه هوایی علی السالم کویت
پایگاه هوایی علی السالم در کشور کویت و در نزدیکی مرز عراق واقع شده و یک پایگاه هوایی مشترک بین نیروی هوایی کویت و ایالات متحده آمریکا می باشد . این پایگاه محل استقرار هنگ هوایی ۳۸۶ نیروی هوایی آمریکا است . پایگاه هوایی علی السالم از جمله مناطقی است که توسط ارتش آمریکا به سامانه پدافند هوایی پاتریوت مجهز گردیده است . در زمان جنگ علیه عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی ، نیروی هوایی انگلستان نیز از این پایگاه بهره برداری می نمود ( ۲۰۱۴، global security )
۲-۱-۱-۲-۴ پایگاه هوایی مصیره
این پایگاه در شمال جزیره مصیره در کشور عمان واقع شده و یکی از مهمترین پایگاه نیروی هوایی این کشور محسوب می گردد . برابر قرارداد منعقده بین دولت عمان و کشور آمریکا ، نیروی هوایی آمریکا از سال ۲۰۰۲ میلادی در پایگاه هوایی مصیره مستقر شده و ضمن بازسازی و تجهیز این پایگاه از آن در راستای نگهداری هواپیماهای گشتی ضدزیردریایی و نیز دپوی کالا و تجهیزات نظامی بهره برداری
می نماید ( ۲۰۱۴ ، airflighters )
۲- ۱-۱-۲-۵ پایگاه هوایی تمریت
این پایگاه نیز در کشور عمان واقع گردیده و یک پایگاه هوایی مشترک بین نیروی هوایی عمان و آمریکا محسوب می گردد . پایگاه هوایی تمریت از جمله نخستین پایگاه های منطقه است که نیروی هوایی آمریکا در آن حضور یافته و در زمان جنگ های اول و دوم خلیج فارس نقش عمده ای در پشتیبانی از نیروی هوایی آمریکا برعهده داشته است . ارتش آمریکا طی سال های اخیر نسبت به بازسازی و تجهیز پایگاه هوایی تمریت اقدام نموده است و در جنگ افغانستان از پایگاه تمریت برای پرواز جنگنده بمب‌افکن‌های B-1 استفاده نموده

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

است (۲۰۱۴ ، global security )
۲- ۱-۱-۲-۶ پایگاه هوایی سیب
پایگاه هوایی سیب مهمترین پایگاه هوایی کشور عمان می باشد که در نزدیکی مسقط پایتخت این کشور قرار گرفته و از جمله پایگاه های عملیاتی نیروی هوایی آمریکا در منطقه خلیج فارس محسوب می گردد . نیروی هوایی ایالات متحده از پایگاه هوایی سیب در راستای استقرار هواپیماهای ترابری و سوخت رسانی بهره برداری می نماید . همچنین پایگاه سیب بعنوان یکی از مراکز عمده تعمیر و نگهداری نیروی هوایی آمریکا در منطقه محسوب
می گردد . ایالات متحده در جنگ افغانستان از پایگاه هوایی سیب برای پرواز هواپیماهای بدون خلبان «برادیتور» استفاده می نمود ( ۲۰۱۴ ، military )
۲- ۱-۱-۲-۷ پایگاه هوایی المحرق
پایگاه هوایی المحرق در کشور بحرین واقع شده و نیروی در یایی آمریکا در راستای پرواز هواپیماهای پشتیبانی دریایی از این پایگاه بهره برداری می نماید . همچنین پایگاه محرق بعنوان یکی از مراکز لجستیکی ارتش آمریکا در منطقه خلیج فارس محسوب می گردد .
۲- ۱-۱-۲-۸ پایگاه هوایی شیخ عیسی
این پایگاه نیز در کشور بحرین واقع گردیده و از سال ۲۰۰۹ میلادی نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی شیخ عیسی در راستای پشتیبانی از عملیات افغانستان بهره برداری می نماید . این پایگاه دارای دو باند پرواز با طول ۳۸۰۰ متر می باشد که برای پرواز هواپیماهای جنگنده ، ترابری و سوخت رسان مناسب است . .
۲- ۱-۱-۲-۹ پایگاه هوایی احمدالجابر
پایگاه هوایی احمد الجابر در کشور کویت و در ۱۲۰ کیلومتری مرز عراق واقع شده و به منظور بهره برداری نیروی هوایی آمریکا طراحی و بازسازی گردیده است . این پایگاه عظیم با چهار مجموعه آشیانه مستحکم بتونی و تعداد زیادی آشیانه سایبانی و باندهایی با بیشینه طول ۳۰۰۰ متر ، قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای نظامی را دارد.
۲- ۱-۱-۲-۱۰ پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز
پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در بخش ظهران کشور عربستان سعودی واقع گردیده و یکی از مراکز مهم نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آسیای غربی به شمار می رود . ارتش آمریکا این پایگاه را طبق توافقی با ملک عبدالعزیز در قبال حمایت از نظام سعودی در برابر هرگونه تهدید داخلی یا خارجی احداث نمود و تا کنون نیز این پایگاه مرکز استقرار جنگنده های آمریکایی است ، اگرچه حضور نظامی آمریکا در عربستان سعودی نسبت به یک دهه گذشته کمرنگ شده است .
۲-۲- ۱-۳ پایگاه های زمینی و پشتیبانی آمریکا در خلیج فارس
ارتش آمریکا به منظور پشتیبانی از عملیات های خود در منطقه خاورمیانه ، نسبت به احداث پایگاه های زمینی و لجستیکی در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اقدام نموده است که در این قسمت به هر یک از
پایگاه های مذکور اشاره می گردد .
۲-۲- ۱-۳-۱ پایگاه السیلیه
پایگاه السیلیه در کشور قطر واقع شده و بزرگترین پایگاه پشتیبانی نظامی آمریکا در جهان می باشد . همچنین در سال ۲۰۰۱ مقر نیروهای ویژه آمریکایی وابسته به فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا در منطقه مرکزی به پایگاه السیلیه منتقل شد و پس از آن این پایگاه به مقر میدانی فرماندهی نظامی آمریکا در منطقه مرکزی تبدیل گردید . در پایگاه السیلیه تجهیزات سنگین پشتیبانی ارتش آمریکا در خاورمیانه نگهداری می گردد .
۲-۲- ۱-۳-۲ کمپ دوحه
کمپ دوحه در کشور کویت و در ۱۵ کیلومتری پایتخت این کشور واقع گردیده و یک مرکز اختصاصی تجمع نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه خلیج فارس محسوب می گردد . در کمپ دوحه انواع تانک ، نفربر و خودروهای زرهی ارتش آمریکا نگهداری می شود و این کمپ بعنوان یکی از مراکز آموزشی نیروی زمینی آمریکا در منطقه نیز مطرح می باشد ( ۲۰۱۴ ، military )
۲-۲-۱-۳-۳ کمپ عریفجان
کمپ عریفجان نیز در کشور کویت واقع گردیده و یکی دیگر از مراکز مهم تجمع نیروهای آمریکایی در منطقه
می باشد و در زمان جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ ، این پایگاه نقش عمده ای در جایگزینی نیروهای اعزامی به مناطق عملیاتی عراق ایفا نموده است .
۲-۲-۲ پایگاه نظامی فرانسه در خلیج فارس
کشور فرانسه در رقابت با حضور آمریکا و انگلستان در خلیج فارس ، در سال ۲۰۰۹ میلادی نسبت به افتتاح یک پایگاه نظامی محدود تحت عنوان « کمپ صلح » در کشور امارات عربی متحده و در بندر ابوظبی اقدام نموده است . در این پایگاه که یک پایگاه نظامی مشترک دریایی و هوایی می باشد ، ۵۰۰ نظامی فرانسوی مستقر هستند که به انجام اقدامات محدود نظامی در خلیج فارس مبادرت می ورزند . پایگاه مذکور اولین پایگاه نظامی خارجی فرانسه در ۵۰ سال گذشته می باشد که در مدت ۱۸ ماه احداث گردیده و نیروی هوایی فرانسه از پایگاه هوایی الظفره امارات جهت اجرای عملیات هوایی استفاده می نمایند .
۲-۲-۳ پایگاه نظامی انگلستان در خلیج فارس
کشور انگلستان برای نخستین بار از زمان خروج این کشور از خلیج فارس در سال ۱۹۷۱ ، در سال ۲۰۱۴ به بهانه اجرای عملیات مبارزه با گروه تروریستی داعش ، با موافقت بحرین عملیات احداث پایگاه نظامی در این کشور را آغاز نموده و احتمالاً در آینده نه چندان دور شاهد گسترش نفوذ انگلستان در منطقه خلیج فارس خواهیم بود .
۲- ۳ روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با ناتو
نقطه آغازین همکاری های ناتو با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ، به نشست سران ناتو در سال ۲۰۰۴ بر
می گردد . در این نشست ، ابتکار همکاری استانبول Istanbul Cooperation Initiative (ICI) به منظور جذب کشورهای این منطقه تصویب شد و بدین ترتیب بود که این کشورها به همکاری با ناتو دعوت شدند و این دعوت به یک نشست مهم در ریاض منجر شد که طی آن ناتو و کشورهای عربی برای همکاری های امنیتی جهت برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس پیمان هایی منعقد کردند . کشورهای کویت، قطر، بحرین و سپس امارات عربی متحده به این دعوت پاسخ مثبت دادند و قراردادهایی را با ناتو منعقد کردند اما عربستان و عمان دو عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس به این طرح نپیوستند .
موافقت با عضویت ناظر عربستان در ناتو ، برپایی دفاتر عمومی ناتو در بحرین و اعزام مربیان و متخصصین ضد تسلیحات هسته ای به کویت، در راستای ارتقا ء مناسبات ناتو و شورای همکاری خلیج فارس از جمله مصوبات نشست ۲۰۰۴ استانبول بود . از دیگر مصوبات آن نشست می توان به آموزش و تجهیز واحدهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به شرط تحقق شفاف سازی در بودجه نظامی و اصلاحات در مسائل امنیتی و نظامی اشاره نمود .

        1. زمینه های فعالیت ابتکار همکاری استانبول ( ICI )


فرم در حال بارگذاری ...

« نگاهی به پژوهش‌های انجام‌شده درباره : روش MBR در ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینطرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی عوامل مرتبط با فرآیند … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم