وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – ۵-۴٫ پیشنهادهای کاربردی تحقیق – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

نتایج آزمون فرضیه دوم نشان می‌دهد که تاثیر اقلام تعهدی اختیاری مثبت بر بازده سهام در شرکت‌‌های با رشد بالا بیشتر از شرکت‌های با رشد پایین است.این نتیجه با مطالعه روبین و وو(۲۰۱۴) مشابه می‌باشد آن‌ ها در توجیه نتایج خود چنین بیان می‌کنند که مدیران از اقلام تعهدی اختیاری مثبت برای انتقال اطلاعات به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند.سرمایه‌گذاران در حالتی که عدم تقارن اطلاعات بالا است تقاضا برای اطلاعات خصوصی دارند و مدیران شرکت‌های بارشد بالا برای تامین این تقاضا اقدام می‌کند.

نتایج آزمون فرضیه سوم نشان می‌دهد که در شرکت‌های بارشد بالا نسبت به شرکت‌های با رشد پایین اقلام تعهدی اختیاری توان پیش‌بینی جریان‌های نقدی عملیاتی آتی ندارد . این نتیجه با مطالعه محمود‌آبادی (۱۳۹۰)مشابه است و بیان می‌کنند که اقلام تعهدی اختیاری توانایی پیش‌بینی جریان‌های نقدی عملیاتی آتی را ندارد دلیل این امر را در ناکارایی بازار سرمایه و ضعف گزارشگری مالی در تهیه اطلاعات به هنگام عنوان کردند. در تحقیق روبین و وو(۲۰۱۴) نشان دادند که ارتباط بین اقلام تعهدی اختیاری و جریان‎های نقدی عملیاتی آتی در شرکت‌های با رشد بالا قوی‌تر از شرکت‌های با رشد پایین است که مغایر با نتیجه فرضیه سوم می‌باشد.

۵-۳٫ محدودیت‌های تحقیق

در فرایند تحقیق علمی، مجموعه شرایط و مواردی وجود دارد که خارج از کنترل محقق می‌باشد، ولی به طور بالقوه می‌تواند نتایج تحقیق را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از این محدودیت‌ها ذاتی و برخی ناشی از شرایط محیطی و محدودیت زمانی تحقیق می‌باشد ضرورت دارد نتایج تحقیق علمی، با مد نظر قرار دادن محدودیت‌های موجود مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

محدودیت‌های این تحقیق به شرح زیر بوده است.

۱-بازده سهام متاثر از برخی از عوامل کلان، نظیر: نرخ تورم،نرخ سود تسهیلات دریافتی و نرخ ارز است که فرض شده اثر آن‌ ها برای همه شرکت‌ها و مشاهدات یکسان است در حالی که ممکن است چنین نباشد ‌بنابرین‏ عواملی از این قبیل می‌تواند نتایج پژوهش حاضر را تحت تاثیر قرار دهد.

۲- در این تحقیق برای برآورد اقلام تعهدی اختیاری از مدل تعدیل شده جونز(۱۹۹۱) استفاده شده است. استفاده از سایر مدل‌های برآورد اقلام تعهدی اختیاری ممکن است نتایج تحقیق را تحت تاثیر قرار دهد.

۳-از آنجایی که برای محاسبه متغیرهای تحقیق از صورت‌های مالی تهیه شده بر مبنای بهای تمام شده تاریخی استفاده شده است، در صورت تعدیل اطلاعات صورت‌های مالی برای تورم ممکن است نتایج تحقیق متفاوت از نتایج فعلی باشد.

۵-۴٫ پیشنهادهای کاربردی تحقیق

با توجه به نتایجی که از این تحقیق حاصل شد ، پیشنهادهای کاربردی زیرارائه می‌گردد.

۱-نتایج حاکی از این بود که در شرکت‌های با رشد بالا توجه بیشتری به اقلام تعهدی اختیاری مثبت نسبت به شرکت‌های با رشد پایین می‌کنند. ‌بنابرین‏ به سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار تهران پیشنهاد می‌شود در تصمیم گیری در خصوص انتخاب سهام علاوه بر اطلاعات مرتبط با ریسک به اقلام تعهدی اختیاری مثبت در شرکت‌های با رشد بالا نیز توجه کافی نمایند.

۲-با توجه ‌به این‌که انگیزه مدیران شرکت‌های با رشد بالا برای مطلوب نشان دادن عملکرد از طریق اقلام‌تعهدی اختیاری با شرکت‌های با رشد پایین متفاوت است.‌بنابرین‏ به اعتبار دهندگان پیشنهاد می‌شود درهنگام اعتباردهی ‌به این نوع شرکت‌ها به میزان اقلام تعهدی و تاثیرات آن در مدیریت سود دقت کافی داشته باشند.

۵-۵٫ پیشنهاد برای تحقیقات آتی

با عنایت به نتایج پژوهش حاضر پیشنهادات زیر ارائه می‌گردد.

۱-در این تحقیق تنها تاثیر اقلام تعهدی اختیاری بر یکی از اجزای عملکرد آتی، جریان وجوه نقد آتی بررسی شده است.در حالی که اجزای عملکرد آتی علاوه بر جریان وجوه نقد آتی، سود آتی و تغییرات سود سهام آتی می‌باشد. ‌بنابرین‏ به پژوهشگران آتی پیشنهاد می‌گردد که تاثیر اقلام تعهدی اختیاری بر سود آتی وتغییرات سود سهام آتی مورد بررسی قرار دهند.

۲- پیشنهاد می‌گردد پژوهشگران آتی رشد شرکت را با استفاده ازسایر معیارها از قبیل رشد فروش و نسبت قیمت سهام به سود(P/E) انجام دهند.

۳- با توجه به نظر اسلون (۲۰۰۲)که شرکت‌های در حال رشد، عدم تقارن اطلاعات بالای دارند، به پژوهشگران آتی پیشنهاد می‌گردد که تاثیر اقلام تعهدی اختیاری بر عدم تقارن اطلاعات در شرکت‌های در حال رشد مورد بررسی قراردهند.

۴-در این تحقیق برای برآورد اقلام تعهدی اختیاری،از مدل تعدیل شده جونز استفاده گردیده است.پیشنهاد می‌گردد که در تحقیقات بعدی برای برآورد اقلام تعهدی اختیاری از مدل‌های دیگری ازقبیل کاسنیک، تعدیل شده کاسنیک استفاده گردد.

منابع و مآخذ

۱٫آذر، عادل و مومنی، منصور. (۱۳۸۷). آمار و کاربرد آن در مدیریت ،تهران : انتشارات سمت ، چاپ دهم.

    1. -kohler ↑

    1. – Dharan ↑

    1. – Jonez ↑

    1. – Francis, et al. ↑

    1. – Hochberg ↑

    1. – discretionary accruals ↑

    1. -Healy ↑

    1. -Funamental Analysis ↑

    1. -Technical Analysis ↑

    1. -Cash Flow ↑

    1. -Book Value ↑

    1. -Skinner and sloan ↑

    1. – Rozef ↑

    1. -Chang ↑

    1. -sloan ↑

    1. -Balland Brown ↑

    1. – Kellog ↑

    1. -Jonez ↑

    1. -discretionary accruals ↑

    1. – Balland Brown ↑

    1. -Jonez ↑

    1. -Non- Discretionary Accruals ↑

    1. -Operating Cash Flows ↑

    1. – Dharan, ↑

    1. -Jonez ↑

    1. -discretionary accruals ↑

    1. -Chang ↑

    1. -Balland Brown ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه -تحقیق-مقاله – فواید و پیامدهای مدارا در زندگی – 7طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها – ۱-۲ بیان مسأله پژوهش – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم