وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – فهرست اشکال – پایان نامه های کارشناسی ارشد

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

جدول شماره ۲۴-۴: نمونه ای از کدگذاری باز قانون برنامه پنجم توسعه ……………………………………………۲۵۷

جدول شماره ۲۵-۴: مفاهیم کدهای اولیه استخراج شده از قانون برنامه پنجم توسعه …………………………….۲۵۸

جدول شماره ۲۶-۴: نمونه ای از کدگذاری باز مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ………………………..۲۵۹

جدول شماره ۲۷-۴: مفاهیم کدهای اولیه استخراج شده از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ………. ۲۶۰

جدول شماره ۲۸-۴: مفاهیم کدهای اولیه استخراج شده از کل نمونه ها ………………………………………….. ۲۶۱

جدول شماره ۲۹-۴: مقولات اولیه به دست آمده از مفاهیم و کدهای اولیه ………………………………………. ۲۶۱

جدول شماره ۳۰-۴: مقولات عمده (نهایی ) برگرفته از مقولات اولیه ……………………………………………. ۲۷۰

فهرست اشکال

موضوع صفحه

شکل شماره ۱ – ۱ : عوامل اصلی تفاوت الگوها ………………………………………………………….۱۳

شکل شماره ۲– ۱ : الگوهای متفاوت از موقعیتی پیچیده ……………………………………………….۱۴

شکل شماره ۱ –۲ : رویکردهای کلی درباره اهداف و رسالت های دانشگاه ……………………..۴۷

شکل شماره ۲–۲ : رویکرد غیر ابزاری نسبت به اهداف و رسالت های کلی دانشگاه …………..۵۰

شکل شماره ۳–۲ : رویکرد ابزاری نسبت به اهداف و رسالت های کلی دانشگاه ……………….۵۲

شکل شماره ۴–۲ : نمای کلی علم بومی …………………………………………………………………..۱۲۳

شکل شماره ۵–۲ : الگوی تحول علوم انسانی …………………………………………………………….۲۰۶

شکل شماره ۱ –۳ : خلاصه مراحل انجام تحقیق با نظریه زمینه ای …………………………………۲۳۹

شکل شماره ۱ –۴ : مراحل تجزیه و تحلیل یافته های سوالات ………………………………………۲۴۳

شکل شماره ۲–۴ :الگوی دانشگاه اسلامی ایرانی ……………………………………………………….۲۷۳

چکیده:

با ظهور انقلاب مبتنی بر اسلام و شکل‌گیری حکومت دینی برآمده از مردم، گفتمان تمدنی اسلامی ایرانی در قالب تمدن نوین برخاسته و آمیخته از این دو تمدن احیا شد. و ایران انقلاب اسلامی، درعمل به احیاگر فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی تبدیل گردید. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ارکان انقلاب اسلامی نظام فکری، معرفتی و تولید دانش است که محفل آن دانشگاه و جامعه دانشگاهی است. دانشگاه و آموزش عالی هر جامعه‌ای نمی‌تواند جدا از فرهنگ و سابقه تاریخی و مکتب و سنت علمی آن باشد و به رشد مهم برسد. دانشگاه باید جهان‌بینی و قالب فکری جامعه را درک کرده و در برقراری ارتباط و سازگاری با آن بکوشد. ‌بنابرین‏ دانشگاه‌های ما نمی‌توانند بر اساس الگوهای تقلیدی غربی به اهداف عالیه نظام اسلامی برشند، ‌بنابرین‏ طراحی یک الگوی دانشگاهی جدید متناسب با مبانی فکری، اعتقادی و فرهنگی آن ضروری می‌باشد.

هدف این تحقیق، طراحی و تدوین الگوی دانشگاه اسلامی ‌و ایرانی می‌باشد. روش تحقیق، ار نوع روش‌های کیفی است که با بهره گرفتن از بیانات و فرامین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و اسناد فرادستی جمهوری اسلامی ایران (قانون اساسی، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، نقشه جامع علمی کشور، برنامه پنجم توسعه کشور و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی) داده ها جمع‌ آوری شده و برای تجزیه و تحلیل آن از روش نظری زمینه‌ای استفاده شد.

‌بر اساس یافته های تحقیق الگوهای دانشگاه اسلامی و ایرانی گردید که در آن رسالت، ویژگی‌های استاد و دانشجو، ویژگی‌های برنامه و محتوای درسی و نحوه مدیریت و رهبری دانشگاه اسلامی و ایرانی مشخص شده است. و تفاوت این الگو را با سایر الگوهای دانشگاهی به خوبی نشان می‌دهد.

کلید واژه!

دانشگاه- اسلامی ایرانی- تربیت اسلامی- بر اساس فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی- الگوسازی

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه :

نظام آموزشی نقطه اهرمی و گلوگاه کلیدی برای ایجاد هر گونه تحول در کشور به شمار می رود . هر روز انتظار می رود با همگرایی اصولی و حمایت جدی کار گزاران نظام اسلامی نقش راهبردی و تحولی نظام آموزشی با محوریت قرآن و سیره نبوی متناسب با بافت و زمینه فرهنگی بیش از گذشته در بهبود و اعتلای جامعه اسلامی نمود عملی یابد . استنباط این است که در طی سالیان دراز نظام آموزشی جامعه ما بر اثر شکاف عمیقی که در حوزه نظریه و عمل اسلامی به وجود آمده مسحور استلزامات و آموزه های اجتماعی جامعه صنعتی غرب شده و قادر نیست گامی محکم و مطمئن فراسوی راه حل های کلیشه ای و از پیش تدبیر شده بر دارد ( عباس پور ، ۱۳۸۵ ، ص ۶۰۶)

غربی ها در طول سالیان دراز از طریق تبلیغات زهر آگین و دانشمندان خود سعی داشتند که شرقی ها را به طور اعم و ما مسلمانان را به طور اخص موجوداتی « درجه دوم» معرفی کنند و دست به همان توجیهاتی بزنند که حکومت باستانی آتن از بردگان و غلامان نگون بخت آن زمان می زد . ارسطو در عهد باستان بردگان را موجوداتی ناقص و فاقد روح انسانی می‌دانست و بر آن بود که سرنوشت این افراد باید به دست کسانی سپرده شود که واجد چنین امتیازی هستند . و در عصر نوین فیلسوفانی چون ارنست رنان و فروید بر این اعتقاد پای فشردند که غربی ها از نژاد کهن‌ترند و یا آنکه دماغ غربی ها ، دماغ علمی ، اداری انقلابی تمدن ساز است و دماغ شرقی در نهایت دماغی احساسی ، عرفانی و انزوا طلب است . مونتسکیو غربی ها را تا فته ای جدا بافته ویا «ز آب و خاک دگرو شهر و دیار دگر » معرفی می نمود . جالب است بدانیم که این طرزتفکر و یا برداشت هرگز بین ما مسلماً نان و ایر انیان وجود نداشته و اگر در مواردی طر فدارانی پیدا می کرده دانشمندان و فیلسوفان مسلمان که تحت نفوذ تعلیمات قرآن بودند سخت بدان حمله ی کردند وآن را مورد انتقاد ‌قراردادی دادند . غربی ها نه تنها ما تحقیرمی کردند بلکه سوابق تاریخی و میراث های فرهنگی ما را نیز حقیر و ناچیز می شمرند و با رد و انکار آن ها ویا غالبا زیر رگباری از انتقاد‌ها ، تهمت ها سعی داشتند که این دژ محکم را فرو ریزند و عمدترین نیروی معنوی ، یعنی پیوند توده ها با سنت و میراث های فرهنگی اسلامی را که در برابر سلطه آنان قویا رخ می‌نمود از میان بردارند.(حسینی، ۱۳۶۹، ص۱۰)


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه های آماده | رضایت از زندگی تحصیلی: – 2فایل های مقالات و پروژه ها – گفتار دوم: نقد و تحلیل سیاست کیفری ایران در قبال اکراه در قتل – 10 »
 
مداحی های محرم