وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقاله-پروژه و پایان نامه – قسمت 16 – 8

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

ج) مهارت‌های اجتماعی (بین فردی)[۸۴]: قابلیت برقراری ارتباط مناسب بادانشجویان، مدیران، والدین، کارفرمایان و رهبران اجتماعی از ضروریات کار هر مدرس است. ارتباط اجتماعی مطلوب، یادگیری بهتر را تضمین نمی‌کند ولی به تحقیق ثابت شده است که احساس منفی دانشجویان نسبت به مدرس، خود، موجب کاهش میزان یادگیری دانشجویان می‌شود. دانشجویی که بترسد و یا عصبانی و نگران باشد نمی‌تواند خوب یاد بگیرد. تسلط، اعتماد به نفس و تلقی مثبت مدرس از خود، عامل اصلی و مؤثر در محیط یادگیری است. شخصیت افراد مجموعه‌ای از خصایص شخصی، اجتماعی و روانی آن ها‌ است. بعضی از این عوامل شخصیتی، جنبه ارثی دارند، در حالی که بعضی دیگر از تربیت محیطی و تجارب دوران زندگی حاصل می‌شوند. مدرسان به عنوان افراد بزرگسال به آسانی قادر به ایجاد تغییر در خود نیستند، با این حال آگاهی آنان از شخصیت و رفتارهایی که در یادگیری تأثیر منفی دارد می‌تواند سودمند باشد (میری،۱۳۸۶: ۱۴).

د) رفتار: شخصیت که معمولاً در بزرگسالی نمود پیدا می‌کند، عمده ترین متغیر در برقراری ارتباط با دیگران به‌حساب می‌آید. این پیوستگی پیچیده شخصیتی، عامل مهمی در معرفی مدرس به دیگران است. بعضی از رفتارهایی که سبب می‌شوند یک نفر خودش را به دیگران بشناساند و یا دیگران او را بشناسند طبیعی و بدون تصمیم‌گیری آگاهانه بروز می‌کنند. با این حال بسیاری از تاثیرگذاریهای مدرس در یادگیری فراگیران، حاصل رفتارهای کلامی و عملی اوست. مسلم است که چنانچه رفتارهای مدرس به نظام ارزشی و احساسی فراگیران نزدیکتر باشد، برای آنان قابل ‌قبول‌تر است. رفتار مناسب، به شرایط و زمان خاص بستگی دارد و فرد دیگری نمی‌تواند آن را از قبل پیش‌بینی کند. این، بخشی از فرایند پیچیده تصمیم‌گیری است که پیوسته در هر محیط تعلیم و تعلم روی می‌دهد. اصول کلی حاکم بر رفتار، در بیشتر موقعیت‌ها مناسب و قابل اجراست (میری،۱۳۸۶: ۱۵).

ه) تحسین، تعارف و تمجید: تشویق در موقعیت فرد عامل مؤثری به‌حساب می‌آید. تعارف و تمجید موجب ارتقای کارایی و احساس رضایت افراد می‌شود. ابراز علاقه به نتیجه کار یک همکار یا دانشجو نوعی تحسین و تعارف محسوب می‌شود. مدرسانی که در کلاس موفقیتی فوق العاده کسب می‌کنند و یا در رویکرد حل مشکل دانشجویان موفق می‌شوند باید صمیمانه موجب تمجید قرار

    1. ۱٫assessment ↑

    1. ۲٫evaluation ↑

    1. ۳٫Lui ↑

    1. ۴٫Meng ↑

    1. ۵٫Sava ↑

    1. ۶٫behavior ↑

    1. ۷٫effect ↑

    1. ۸٫results ↑

    1. ۹٫evaluation۱۰٫exam ↑

    1. ۱۱٫behavior ↑

    1. ۱۲٫judgement ↑

    1. ۱۳٫negotiation ↑

    1. quality.14 ↑

    1. Cashin.15 ↑

    1. ۱۶٫Patrick ↑

    1. ۱۷٫Worthen ↑

    1. ۱۸٫Sanders ↑

    1. ۱۹٫Juzep rise ↑

    1. ۲۰٫Tyler ↑

    1. ۲۱٫constructivism ↑

    1. ۲۲٫Doll ↑

    1. ۲۳٫Mehrens ↑

    1. ۲۴٫Lehmann ↑

    1. ۲۵ .product-oriented ↑

    1. ۲۶٫pross-oriented ↑

    1. ۲۷٫Ralf Tyler ↑

    1. ۲۸٫true-false test ↑

    1. ۲۹٫short-answer test ↑

    1. ۳۰٫matching test ↑

    1. ۳۱٫multiphe-choise test ↑

    1. ۳۲٫performace assessment ↑

    1. ۳۳٫structured ↑

    1. ۳۴٫unstructured ↑

    1. ۳۵٫checklist ↑

    1. ۳۶٫rating scale ↑

    1. ۳۷٫performancee ↑

    1. ۳۸٫Garro ↑

    1. ۳۹.planing phase ↑

    1. ۴۰٫process phase ↑

    1. ۴۱٫product phase ↑

    1. ۴۲٫preassessment ↑

    1. ۴۳٫entry behaviors ↑

    1. ۴۴٫placement test ↑

    1. ۴۵٫pretest ↑

    1. ۴۶٫formative evaluation ↑

    1. ۴۷٫Kelcker ↑

    1. ۴۸٫Georg ↑

    1. ۴۹٫Cowan ↑

    1. ۵۰٫process evaluation ↑

    1. ۵۱٫Scriven ↑

    1. ۵۲٫outcom evaluatio ↑

    1. ۵۳٫summative avaluation ↑

    1. ۵۴٫criterion ↑

    1. ۵۵٫criterion-referenced evaluation ↑

    1. ۵۶٫norm-refrenced evaluation ↑

    1. ۵۷٫norm ↑

    1. ۵۸٫academic achievement ↑

    1. ۵۹٫curriculum ↑

    1. ۶۰٫instructional materials ↑

    1. ۶۱٫school evaluation ↑

    1. ۶۲٫school personnel evaluation ↑

    1. ۶۳٫teacher evaluation ↑

    1. ۶۴٫essay test ↑

    1. ۶۵٫extended respones ↑

    1. ۶۶٫restricted respones ↑

    1. ۶۷٫short-answer ↑

    1. ۶۸٫true-false ↑

    1. ۶۹٫multiple choice ↑

    1. ۷۰٫approachs to educational evaluation ↑

    1. ۷۱٫Worthen ↑

    1. ۷۲٫Sanders ↑

    1. ۷۳٫management-oriented approach ↑

    1. ۷۴٫CIPP ↑

    1. context. 75 ↑

    1. ۷۶٫product۷۷٫ .consumer-oriented approach ↑

    1. ۷۸٫expertise-orientted approach ↑

    1. ۷۹٫naturalistic and participant – oriented approach ↑

    1. ۸۰٫Cognitive competencies ↑

    1. ۸۱٫Affective competencies ↑

    1. ۸۲٫Skill competeniesc ↑

    1. ۸۳٫Huntly ↑


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل های مقالات و پروژه ها | ۱-۲- بیان مسأله – پایان نامه های کارشناسی ارشدفایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | مبحث دوم : جرایم عفت و اخلاق در فضای مجازی – پایان نامه های کارشناسی ارشد »
 
مداحی های محرم