وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی پایان نامه های انجام شده درباره : بررسی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی
  • آیا کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر محصولات شرکت خواهد شد؟
  • آیا کاهش­عدم­اطمینان استراتژی بازاریابی­موجب تطابق بهتر محل ارائه یا توزیع محصولات شرکت­خواهد شد؟

۱-۵ فرضیه های تحقیق
فرضیه های تحقیق در جهت پاسخ به سوالات تحقیق طراحی شده اند. لذا در این تحقیق دو فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی وجود دارد.
۱-۵-۱ فرضیه اصلی
۱- استفاده از شبکه ها از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی­خواهدشد
۲- کار افرینی بین المللی از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی خواهد شد
۱-۵-۲ فرضیات فرعی

  • کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر ترفیع شرکت خواهد شد.
  • کاهش عدم­اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر قیمت محصولات شرکت خواهد شد.
  • کاهش عدم اطمینان استراتژی بازاریابی موجب تطابق بهتر محصولات شرکت خواهد شد.
  • کاهش­عدم­اطمینان استراتژی بازاریابی­موجب تطابق بهتر محل ارائه یا توزیع محصولات شرکت ­خواهد شد.

۱-۶ روش شناسی تحقیق
۱-۶-۱ نوع تحقیق
این که پژوهش مورد نظر به چه هدفی خواهد رسید و چه کاربردی خواهد داشت و تا چه میزان تعمیم پذیر خواهد بود، می تواند تعیین کننده نوع پژوهش از نظر هدف باشد. پژوهش از نظر هدف را می توان به پژوهش بنیادی[۵] (پژوهش ناب یا محض)، پژوهش کاربردی[۶] (پژوهش کاربسته) و پژوهش عملی[۷] (پژوهش بالینی در علوم پزشکی و غیره) طبقه بندی کرد. (خاکی، ۱۳۸۸، ۲۰۲). به عبارت دیگر، پژوهش کاربردی یا کاربسته به بررسی ساخت های نظری در یافته ها و موقعیت های عملی و واقعی می پردازد و به روش[۸] می انجامد. روش تحقیق پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است، چرا که به سمت کاربرد علمی دانش هدایت می شود. پژوهش توصیفی پدیده هایی می پردازد که به صورت طبیعی رخ می دهد و در آن هیچ دستکاری آزمایشی صورت نمی گیرد.
روش تحقیق پیمایش پژوهشی است زیرا براساس انتخاب نمونه ای تصادفی که معرف افراد جامعه­ پژوهش باشد و پاسخ آن­ها به یک مجموعه پرسش با بهره گرفتن از پرسشنامه، نظرسنجی و یا روش­های دیگر است که به مطالعه وضع موجود اعم از نگرش­ها، عقیده­ها، رفتارها و به­طورکلی استخراج اطلاعات درباره شرایط زندگی و مقوله­ هایی که افراد را معین و متمایز می­گردانند، می پردازد (خاکی، ۱۳۸۸، ۲۱۲). و این پژوهش درباره این­که گروهی از مردم چه می دانند، چه فکر می کنند یا چه کاری انجام می­ دهند، انجام گرفته است و تحقیق همبستگی هرگز یک رابطه علت و معلولی را روشن نمی­کند، بلکه صرفا وجود یک رابطه را توصیف می­ کند (خاکی، ۱۳۸۸، ۲۱۹-۲۱۸).
بنابراین، این تحقیق همبستگی است زیرا به دنبال رابطه بین دو متغیر هستیم و اگر این رابطه وجود دارد، اندازه و حد آن چقدر است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بنابراین با توجه به مطالب مذکور می توان گفت که پژوهش حاضر از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر روش پیمایشی و از نظر نوع ارتباط همبستگی می باشد.
۱-۶-۲ جامعه و نمونه آماری
تعدادی از عناصر مطلوب مورد نظر که حداقل دارای یک مشخصه باشند جامعه آماری می باشد و نمونه عبارت است از تعدادی از افراد جامعه که صفات آنها با صفات جامعه مشابهت دارد. معرف جامعه است و از نظر تجانس و همگنی با افراد جامعه برخوردار می باشد (خاکی، ۱۳۸۹)
جامعه آماری پژوهش حاضر را ۴۵ شرکت فعال در زمینه خشکبار در استان آذربایجان شرقی تشکیل می دهند و براساس فرمول کرجی سی اند مورگان تعداد نمونه ۴۰ شرکت فعال تعیین شد.
۱-۶-۳ قلمرو تحقیق
الف) قلمرو موضوعی: این تحقیق در حوزه بازاریابی و بازاریابی بین الملل و صادرات می باشد.
ب) دوره زمانی پژوهش : دوره زمانی پژوهش، دی ماه ۱۳۹۳ تا مرداد ماه ۱۳۹۴ می باشد.
ج) قلمرو مکانی پژوهش: صنایع خشکبار استان آذربایجان شرقی
۱-۶-۴ ابزار گردآوری داده ها
گردآوری داده ها شامل مجموعه عملیاتی است که طی آن مدل تحلیل تشکیل شده از مفاهیم و فرضیه ها با واقعیت های عینی بازسازی شده مقایسه می شود (حافظ نیا، ۱۳۸۲).
در این تحقیق از سه روش ذیل برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است:
۱- مطالعه اسنادی و کتابخانه‌ای
در این راستا، ابتدا بررسی جامعی در اسناد و منابع کتابخانه‌ای نظیر کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، گزارش طرح‌ها و پروژه‌ها، ژورنال‌ها و مجلات علمی و پژوهشی صورت گرفته است.
۲- جستجو از طریق منابع الکترونیکی
برای کسب اطلاعات جدید و گسترده، یافته‌های پژوهشی، مقالات علمی در این زمینه و همچنین ارتباطات با محققین مربوطه در سایر کشورها از منابع الکترونیکی (اینترنت) استفاده
می گردد.
۳- مطالعه میدانی
پرسشنامه یکی از ابزارهای رایج تحقیق می‌باشد و روشی مستقیم برای جمع‌ آوری داده‌های تحقیق به‌شمار می‌رود. در این تحقیق از پرسشنامه ای مناسب که با همکاری و مشورت اساتید راهنما و مشاور و متخصصان مربوطه تهیه شده و جهت جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.
برای گردآوری پرسشنامه ها از طریق پرسشنامه استاندارد با مقیاس لیکرت پنج گزینه ای خواهد بود. پرسشنامه شامل دو دسته می باشد که دسته اول به سوالات عمومی در ارتباط با سن، جنس، تحصیلات و سابقه شرکت و بقیه سوالات به سنجه های مربوط به متغیرهای پژوهش اختصاص دارد.
۱-۶-۵ روش تجزیه و تحلیل داده ها
برای انجام آمار توصیفی از نرم افزار SPSS استفاده خواهد شد و از آزمون کرونباخ برای پایایی و روایی پرسشنامه استفاده خواهد شد. در بخش آمار توصیفی به بررسی آمارهای فراوانی، میانگین متغیرهای جمعیت شناختی (سن، جنسیت و تحصیلات) می پردازیم و در قسمت استنباطی از رویکرد معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده استفاده شده است. در این رویکرد از نرم افزار SMART PLS استفاده شده است.
۱-۷ تعاریف عملیاتی متغیرها
۱- متغیرهای مستقل:
کارآفرینی بین الملل : در این پژوهش اثر کار آفرینی بین الملل بر شاخص های (۱) استراتژی محصول (۲) استراتژی قیمت گذاری، (۳) مکان فروش، (۴) استراتژی های تبلیغاتی سنجیده
می شود. سوالات (۸ – ۱۵) مربوط به متغیر مستقل کارآفرینی می باشد.


فرم در حال بارگذاری ...

« طرح های پژوهشی انجام شده درباره بررسـی شـرط نـامشروع در حقـوق ایـران و انگلیـس - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیننگارش پایان نامه با موضوع بررسی علل افت تحصیلی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم