وبلاگ

توضیح وبلاگ من

ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی با موضوع سنتز نانو ذرات سیلیکون ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

خواص سطحی فیلم های پلیمری، رنگ ها و مرکب ها و کاغذ با افزودن SAS بهبود می یابد و به همین دلیل مقادیر فراوانی از آن مورد استفاده قرار می گیرد. این جسم به سطوح صافی و تختی یکنواخت و خوبی می بخشد و به همین دلیل در مواردی مثل کاغذهای فتوگرافی با کیفیت بالا، فیلم های نازک پلیمری و چرم که نیاز به سطوح تخت و صاف می باشد از این جسم استفاده می گردد. ۳ تا ۷ درصد ازSAS تولیدی در این صنایع استفاده می شود [۶۵].

استفاده به عنوان رنگدانه[۱۱۸]
امروزه در کشورهای صنعتی در صنایع کاغذ و رنگ و پوشش ها از SAS به جای تیتانیوم دی اکسید استفاده می گردد و این امر هنوز در آسیا رواج ندارد و به خصوص در کشورهای ژاپن، استرالیا و کانادا این جسم در صنعت کاغذ سازی نه تنها به عنوان رنگدانه بلکه به دلیل بهبود خواص سطحی و مرغوبیت کاغذ جایگزین تیتانیوم دی اکسیدگران قیمت گردیده است [۶۷].

استفاده به دلیل خواص الکتریکی[۱۱۹]
در صنایع داروسازی و تولید مواد پودری به دلیل حرکت مواد در کانال ها و لوله ها الکتریسیته ساکن ایجاد می گردد که در برخی صنایع مانند تولید پودر گوگرد باعث انفجار می گردد. استفاده از SAS در این پودرها باعث غلبه بر این مشکل گردیده است.
بعلاوه با افزودن آن به PVC باعث می گردد که بارهای الکتریکی در روکش کابل ها تجمع نکنند و بتوان ابن کابل ها را در دمای بالاتری استفاده نمود.

استفاده به عنوان جاذب[۱۲۰]
جذب آب از مخلوط های گازی عمده ترین وظیفه SAS در صنعت می باشد. به علاوه در صنعت تولید نوشابه و آب میوه به عنوان جاذب جهت حذف مواد معلقی که باعث کدورت می گردد استفاده می شود. از این جسم جهت پایداری فرآورده های خون برای جذب و حذف آلفا گلوبین ها استفاده می گردد. SAS را می توان پس از جذب به راحتی فیلتر یا سانتریفوژ نمود. امروزه از این محصول به مقدار وسیعی در تولید فرآورده های نفتی مانند پارافین و روغن موتور به عنوان جاذب مورد استفاده قرار می گیرد. حوزه جغرافیایی استفاده از این ماده کشورهای پیشرفته صنعتی می باشد و هنوز در آسیا متداول نگردیده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

استفاده به عنوان کاتالیست
از سال ۱۹۹۰ استفاده از SAS به عنوان ساپورت در کاتالیست های گوناگون بخش مهمی از کاربردهای این جسم را تشکیل می دهد.
SAS به فرم قالب گیری شده به عنوان ساپورت کاتالیست به خصوص در پلیمریزاسیون اولفین ها مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های SiO2-Ni -SiO2-Pt و SiO2-Ag امروزه از دیدگاه عملی بسیار مورد توجه می باشند. این کاتالیست ها در فرایندهای اکسیداسیون، هیدروژناسیون و پلیمریزاسیون مورد استفاده قرار می گیرند [۶۸].

استفاده های دیگر
استفاده از SAS محدود به موارد ذکر شده نمی باشد و کاربردهای فراوان دیگری دارد که رو به رشد می باشد و همه روزه کاربردهای جدیدی برای آن در زمینه های مختلف به دلیل خواص منحصر به فرد آن نظیر ارزانی و فراوانی، عدم سمیت و ایجاد عوارض جانبی به دلیل فعالیت شیمیایی کم، خواص سطحی، قابلیت تولید فراوان پدید می آید. از این جسم در تولید پتوهای عایق و نسوز از الیاف موادی نظیر آلومینا و زیرکونیا استفاده می گردد و جهت اتصال این الیاف به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
هنگام ریخته گری شمش های فولادی قالب های مذکور با این جسم آغشته می گردد تا فولاد ریخته گری شده به قالب نچسبد. جهت کاهش لغزندگی سطوح واکس خورده استفاده می گردد و به علاوه هنگام تولید کاغذ و مقوا و نیز فیلمهای پلیمری روی سطح اسپری می شود تا از میزان لغزندگی آن ها بکاهد.
بهترین ماده جهت پالیش کریستال های سیلیکون دی اکسید و ویفرهای سیلیکونی جهت تولید چیپ ها است و در کروماتوگرافی و ساخت نانو کامپوزیت ها استفاده فراوانی دارد. امروزه در عایق بندی های دما پایین برای سیستم های سرد کننده فیلم های مقاوم به رطوبت در صنایع رنگ و رزین و تولید شیشه های با خلوص بالا مورد استفاده قرار می گیرد خلوص و یکنواخت بودن ذرات تاثیر فراوانی بر خواص نهایی آن دارد و کاربردهای جدید آن قطعا رخ خواهد داد. جدول (۲-۳) مصرف SAS در نیم کره جنوبی در سال ۱۹۹۰ میلادی را نشان می دهد.
جدول (۲-۳). کاربردهای SAS در نیم کره جنوبی در سال ۱۹۹۰ [۶۹].

کاربردها
میزان مصرف
(metric ton/year)
درصد

تقویت کننده[۱۲۱]

۷۳۰۰۰۰

۷۳

رئولوژی[۱۲۲]

۸۰۰۰

۳/۰

حمل و نقل[۱۲۳]

۷۵۰۰۰

۵/۷


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه کارشناسی ارشد : دانلود پژوهش های پیشین در رابطه با بررسی … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینمنابع کارشناسی ارشد با موضوع شناسایی ضرایب سختی و میرایی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم