وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پژوهش های کارشناسی ارشد درباره : بررسی هناصر اقلیمی و تاثیر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

7/10

مرداد

3/6

بهمن

1/11

شهریور

2/9

اسفند

11

بیش ترین تعداد روزهای بارندگی مربوط به اذر ماه و کمترین ان در خرداد ماه بوده است.
5-2-1رابطه بارش در شهرستان رامسر وکاشت کلزا:
نیاز اقلیمی گیاه کلزا به بارش از حدود 400 میلی متر در مناطقی که نیاز به ابیاری ندارد از اغاز کشت تا جوانه زنی ،ایجاد ساقه و گلدهی و طی دوران گلدهی و رسیدگی دانه هاتا حدود حداقل 200 میلی متر در مناطقی که به ابیاری نیاز دارد.(حسن لشکری،1390 ص 48-29 )
با توجه به بارش 5/1193 میلی متر سالانه در شهرستان رامسر بارش های پاییز ،زمستان وبهاری برای کاشت این گیاه به نظر کافی می رسدو رویش این گیاه در این منطقه بدون نیاز به ابیاری بوده و فقط ممکن است در فصل بهار نیاز به آبیاری داشته باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

5-3تحلیل ساعت افتابی شهرستان رامسر:
پرتوهایی از خورشید که انسان می تواند ان را رویت کند تابش افتاب گویند و تعداد واحد ساعتی را که نور خورشید به سطح زمین انرژی می دهد ساعات افتابی می گویند. (محمدی،1385 )
در فرایند تابش ساعات افتابی برای فعالیت های بیولوژیکی گیاه بسیار مهم است یعنی طی فصول مختلف تعدادساعات نور خورشید که گیاه باید دریافت کند بسیار با اهمیت است. در بسیاری از ایستگاه های هواشناسی فقط مدت زمان تابش افتاب اندازه گیری می شود.
در تعدادمعدودی از ایستگاه های هوا شناسی همانند ایستگاه رامسر علاوه بر مدت زمان افتاب مقدار تابش نیز اندازه گیری می شود،امکان یافتن رابطه ای بین این دو متغیر وجود دارد،چنین رابطه ای را برای اولین بار انگستروم(1924)به صورت ذیل پیشنهاد نموده است. (رضایی،1386 )
= Q مقدار انرژی خورشید گسیل شده
= مقدار انژی جذب شده
= ضرایب اقلیمی هستند
n = ساعت افتابی واقعی
N = حداکثر ممکن ساعت افتابی
مقدار تابش خورشیدی در حالت های غیر عمودی از رابطه زیر به دست می اید.(علیجانی،1386،ص12)
I
که در ان :
I= مقدار تابش در محل مورد نظر
= ثابت خورشیدی(معادل 96/1 لانگی)
= زاویه تابش
در اول فروردین ومهر(اعتدالین)طول روز در همه جای ایران برابر است وهمیشه مقدار تابش را زاویه تابش تعیین می کند.در نتیجه در شمال ایران به دلیل زاویه تابش مایل تر تعداد انرژی روزانه کم تر از جنوب است. (علیجانی ،1386 ص13)
نوسان فصلی انرژی تابشی روزانه در شمال ایران از جمله شهرستان رامسر بیش تر از جنوب ایران است که علت ان تغییرات ابرناکی اسمان است که عامل کنترل انرژی تابشی خورشید می باشد.

اسفند

بهمن


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی پایان نامه های انجام شده درباره بررسی تاثیر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشیندانلود منابع دانشگاهی : پروژه های پژوهشی درباره :دیپلماسی شهروندی و سیاست ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم