وبلاگ

توضیح وبلاگ من

راهنمای نگارش مقاله در مورد انتخاب بازار برای فعالیت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۴-۴-۲ معادلات ساختاری
متغیرهای مستقل، سرعت ورود را با x1 ، قابلیت دسترسی را با x2 ، فاصله بین دو کشور را با x3 ، ابعاد فرهنگی وسیاسی را با x4 و متغیر وابسته صادرات و انتخاب بازار هدف را با Y نمایش می­دهیم، با توجه به ضرایب رگرسیونی، مدل رگرسیونی خطی برازش داده شده به داده ­ها، به صورت زیر می­باشد:
Y = 0.19 + 0.63 x1 + ۰.۸۰ x2 +۰.۶۹ x3 + ۰.۷۷ x4
با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقداری از متغیر صادرات و انتخاب بازار را می­توان با بهره گرفتن از متغیرهای مستقل پیش ­بینی کرد.
۴-۴-۳ ضرایب استاندارد شده متغیرها
حال برای تعیین این­که کدامیک از متغیرهای مستقل دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته هستند، ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل محاسبه می­ شود، هر متغیری که دارای ضریب استاندارد بیشتری باشد، تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد. ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل در نمودار زیر آمده­است:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نمودار(۴-۵) ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل
همان­طور که در نمودار فوق مشاهده می­ شود، متغیر قابلیت دسترسی بیشترین تأثیر و متغیر سرعت ورود کمترین تأثیر را بر روی متغیر صادرات و انتخاب بازار هدف داشته است. به منظور بررسی مناسبت مدل، از معیارهای زیر استفاده می­ شود. هر چه مقادیر این معیارها به عدد ۱ نزدیک­تر باشند مدل مناسب­تر است. منظور از مدل مستقل، مدلی که در آن بین متغیرها هیچ رابطه­ای نیست؛ به این مدل، مدل پایه نیز گفته می­ شود.
۴-۴-۴ مقایسه­ مدل مستقل و مدل پیشنهادی
جدول(۴-۷)مقایسه بین مدل پیشنهادی و مدل مستقل

NFI
RFI
IFI
CFI
GFI
AGFI
RMSEA

مدل پیشنهادی
۰.۷۷۴
۰.۸۲۶
۰.۷۳۹
۰.۹۴۰
۰.۶۳۸
۰.۷۹۶
۰.۰۵۶

مدل مستقل
۰.۰۰۰
۰.۰۰۰
۰.۰۰۰
۰.۰۰۰
۰.۰۰۰
۰.۰۰۰
۰.۰۰۰

همانطور که مشاهده می­ شود مقادیر به دست آمده مناسبت مدل را می­رسانند.
در زیر هر یک از متغیرهای در جدول فوق را تفسیر می­کنیم.
NFI : این شاخص به مقایسه مدل مستقل با مدلی که توسط ما پیشنهاد داده می­ شود، می ­پردازد. این شاخص هر چه به عدد یک نزدیک­تر باشد به این معناست که مدل پیشنهادی ما مناسب بوده ­است و با توجه به نتیجه بدست­آمده که برابر ۰.۷۷۴ می­باشد و این مقدار نزدیک است بنابراین مدل برازش داده شده دارای مناسبت می­باشد.
RFI : شاخص برازش نسبی است و مناسبت مدل ارائه شده را می­سنجد. هرچه مقدار این معیار به یک نزدیک­تر باشد، مدل بهتر است. و با توجه به نتیجه بدست­آمده که برابر ۰.۸۲۶ می­باشد و این مقدار نزدیک است بنابراین مدل برازش داده شده دارای مناسبت می­باشد.
IFI : این معیار شاخص برازش نموی است. هرچه مقدار این معیار به یک نزدیک­تر باشد نتیجه گیری می­ شود که مدل پیشنهادی مناسب است. و با توجه به نتیجه بدست­آمده که برابر ۰.۷۳۹ می­باشد و این مقدار نزدیک است بنابراین مدل برازش داده شده دارای مناسبت می­باشد.
CFI : این معیار شاخص برازش مقایسه­ ای است. هرچه مقدار این معیار به یک نزدیک­تر باشد نتیجه گرفته می­ شود، که مدل پیشنهادی مناسب است. و با توجه به نتیجه بدست­آمده که برابر ۰.۹۳۹ می­باشد و این مقدار نزدیک است بنابراین مدل برازش داده شده دارای مناسبت می­باشد.
GFI : این معیار شاخص برازش نیکوی است. هرچه مقدار از ۰.۸ بزرگتر باشد نتیجه گرفته می­ شود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
AGFI : این معیار شاخص برازش نیکوی تصحیح شده است. هرچه مقدار از ۰.۸ بزرگتر باشد نتیجه گرفته می­ شود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
RMSEA : این معیار شاخص، ریشه­ میانگین توان مربعات خطا است. هرچه مقدار از ۰.۰۷ کوچکتر باشد نتیجه گرفته می­ شود، که مدل پیشنهادی مناسب است.
۴-۴-۵ کای دو مدل پیشنهادی
جدول زیر مقدار کای دو، برای مدل معرفی شده در فوق را نشان می­دهد.
جدول(۴-۸)کای دو مدل پیشنهادی


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه با فرمت word : منابع کارشناسی ارشد با موضوع بررسی ارتباط … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی با موضوع تحلیل-و-شبیه سازی-تقویت-امواج-عبوری-از-نانولوله های -کربنی-فلزی-با-بایاس-DC- فایل ۶ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم