وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه -تحقیق-مقاله | قسمت 13 – 7

 
تاریخ: 25-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

۵- از دیدگاه پاسخ دهندگان این تحقیق ،مؤلفه «تحقیق و پژوهش »در وضعیت موجود با میانگین ۹۸/۱دارای اهمیت کم ارزیابی شد .همچنین ،ثابت شد این مؤلفه در وضعیت مطلوب با میانگین ۴/۲۷ دارای اهمیت خیلی زیاد است .فاصله قابل توجه بین وضعیت موجود و مطلوب در این مؤلفه ، نشان دهنده نیاز به تحقیقات و پژوهش های بیش تر درباره شناخت بهتر این حوزه و آثار آن است .

۶-از دیدگاه مدیران و متخصصان گردشگری و ورزش کشور ،مؤلفه« فرهنگ سازی و ایجاد انگیزش »در وضعیت موجود با میانگین ۱/۹۶۶ کم اهمیت ارزیابی شد .همچنین ،مشخص شد این مؤلفه در وضعیت مطلوب با میانگین ۴/۲۴ دارای اهمیت خیلی زیاد است .‌بنابرین‏ ،یافته های پژوهشی حاضر ضمن تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی و ایجاد انگیزش در توسعه گردشگری ورزشی ،بر فاصله معنادار بین وضعیت موجود و مطلوب این مؤلفه در کشور اشاره دارد .

۷-در نهایت ،از دیدگاه پاسخ دهندگان این تحقیق ،مؤلفه« مدیریت و هماهنگی »در وضعیت موجود با میانگین۱/۸۲۹ کم اهمیت ارزیابی شد .همچنین مشخص شد این مؤلفه در وضعیت مطلوب با میانگین ۸۱ ۴/دارای اهمیت خیلی زیاد است .‌بنابرین‏ ، یافته های تحقیق حاضر ،ضمن تأکید بر اهمیت مؤلفه مدیریت و هماهنگی در توسعه صنعت گردشگری ورزشی ،فاصله معنادار بین وضعیت موجود و مطلوب این مؤلفه در کشور را نیز ثابت می‌کند .

کوزه چیان (۱۳۹۰) طی پژوهشی به بررسی مهم ترین جاذبه های طبیعی ورزشی مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی کشور از دیدگاه کارشناسان ورزشی و گردشگری پرداخت. یافته های این تحقیق نشان داد، در ایران جاذبه هایی که کمتر تحت تأثیر پدیده فصلی بودن قرار می گیرند و در نتیجه فصل گردشگری طولانی تری دارند و فعالیت های متنوع تری نیز در آن ها انجام می‌گیرد، اهمیت بیشتری در توسعه گردشگری ورزشی کشور دارند.

۱_ از دیدگاه کارشناسان ورزشی، «جاذبه های مربوط به ورزش های ساحلی، آبی و تابستانی»با بار عاملی ۷۷/۰، «جاذبه های مربوط به ورزش های زمستانی» با بار عامل ۷۵/۰ و «جاذبه های مربوط به کوهنوردی و غار نوردی» با بار عاملی ۷۰/۰ ، از اهمیت بیشتری در توسعه گردشگری ورزشی کشور برخوردارند.

۲_ از دیدگاه کارشناسان آژانس های گردشگری، «جاذبه های مربوط به ‌بیابان‌گردی و کویرنوردی» با بار عاملی ۸۵/۰ ، «جاذبه های مربوط به شکار و صید» با بار عاملی ۸۴/۰ و «جاذبه های مربوط به دامنه نوردی و طبیعت گردی» با بار عاملی ۷۶/۰ ، اهمیت بیشتری در توسعه گردشگری ورزشی کشور دارند.

۳_ از دیدگاه کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، «جاذبه های مربوط به ورزش های ساحلی،آبی و تابستانی» با بار عاملی ۸۶/۰، «جاذبه های مربوط به کوهنوردی و غارنوردی» با بار عاملی۸۳/۰، «جاذبه های مربوط به دامنه نوردی و طبیعت گردی»با بار عاملی ۸۲/۰ «جاذبه های مربوط به آب گرم و طبیعت درمانی»با بار عاملی ۸۰/۰ ، از مهم ترین جاذبه های طبیعی ورزشی در توسعه گردشگری ورزشی کشور ما هستند؛

۴_ از دیدگاه مجموع سه گروه از کارشناسان حوزه ورزش و گردشگری، «جاذبه های مربوط به دامنه نوردی و طبیعت گردی» با بار عاملی ۷۹/۰ ، «جاذبه های مربوط به ورزش های ساحلی، آّبی و تابستانی» با بار عاملی ۷۸/۰ و «جاذبه های مربوط به ‌بیابان‌گردی و کویرنوردی» و «جاذبه های مربوط به شکار و صید» با بار عاملی ۷۵/۰ ، اهمیت بیشتری در توسعه گردشگری ورزشی در سطح کشور دارند و «جاذبه های مربوط به آب گرم و طبیعت درمانی» با بار عاملی ۶۷/۰ و «جاذبه های مربوط به ورزش های زمستانی» با بار عاملی ۵۶/۰، از نظر اهمیت در رده آخر قرار گرفته اند.

طالب پور(۱۳۹۱)در تحقیقی با عنوان تعیین عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی حاصل از برگزاری رویدادهای بین الملل در استان اصفهان پرداخت .نتایج نشان دادکه مؤلفه‌ سوق دهنده از دیدگاه کارشناسان امر ۵۲/۲۳درصد ،عوامل جلب کننده ۳۶/۲۳درصدو در نهایت عوامل باز دارنده ۶۶/۴۰ درصد از کل عوامل توسعه گردشگری را تشکیل می‌دهند. از آنجا که رویدادهای کثیری در استان اصفهان انجام می شود ،لذا جلب دوباره گردشگران برای برگزار کنندگان موفق رویداد اهمیت فراوانی دارد و هدف قراردادن نیازهای مختلف گردشگران منجر به افزایش میزان گردشگری می‌گردد. ‌بنابرین‏ بنا به نتایج پژوهش ،هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان های ورزشی و داشتن یک راهبرد درازمدت و بازاریابی برنامه ریزی شده از سوی شهر میزبان بسیار مهم معرفی می شود. همچنین بطورکل میتوان جوکلی رویداد ،جشنواره های جانبی ،جاذبه های بازدیدی و صنایع دستی به همراه بازاریابی مؤثر را در حضور گردشگران مهم تلقی گردند. در نهایت به نظرمی رسد با توجه به اهمیت موضوع ،گردشگری ورزشی می بایست به تعدیل محدودیت های داخلی و معرفی واقعیت های موجود در کشور بپردازد تا در جهت مبارزه با تبلیغات و محدودیت های خارجی در جهت توسعۀ گردشگری ورزشی مقاومت به عمل آید. همچنین ضمن توجه بیشتر به پدیده گردشگری با همکاری سایر نهادها، به شناخت و توسعه جذابیت های تفریحی و ورزشی و ارتقاء زیر ساخت های لازم آن در استان ها و شهرستان ها پرداخته شود.

محمودی یکتا (۱۳۹۱)در تحقیقی به تأثیر مؤلفه‌ های گردشگری بر گرایش گردشگران ورزشی فعال مرد اعزامی به ایران پرداخت. وی عوامل گرایش دهنده را در۵ حوزه زیرساختها، جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی، فرهنگ، مدیریت و سیاست میسنجد.یافته ها در زمینه حوزه اول نشان داد که از نظر گردشگران ورزشی فعال، زیر ساخت هایی از قبیل برخورداری از سیستم کارت های اعتباری جهانی(مسترکارت و ویزا کارت) در بانک های کشور، برخورداری کشور میزبان از تکنولوژی روز در برگزاری مسابقات و وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته تمرینی از جمله مواردی بوده که مورد تأیید گردشگران ورزشی قرار گرفت.همچنین عامل سیاست یکی از مؤلفه‌ هایی بود که در قالب گرایش گردشگران ورزشی مورد مطالعه قرار گرفت. موارد مورد مطالعه در قالب عامل سیاسی، رابطه سیاسی مناسب کشور میزبان با دیگر کشورها بود که می‌تواند باعث گرایش گردشگران ورزشی به آن کشور گردد. به واقع مناسبات سیاسی قوی و خوب موجب می‌گردد تا نگرش دولت مردان کشورها نسبت به برگزاری مسابقات در آن کشور نیز مثبت گردد و تیم های ورزشی خود را بدون دغدغه به آن کشور اعزام کنند.همچنین در زمینه گرایش گردشگران، عامل جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی بود؛ ‌بنابرین‏ از نظر گردشگران ورزشی، جاذبه های طبیعی و غیرطبیعی یک کشور به علت ایجاد تنوع و نشاط در آن ها و همچنین به وجود آوردن لحظات شاد برای آن ها می‌توانند از مؤلفه‌ های گردشگری برای برگزاری مسابقات و ایجاد میل و رغبت در ورزشکاران جهت مسافرت به آن کشور باشد.


فرم در حال بارگذاری ...

« فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – ۳-۳-۲-۲ مدل تاثیر متقابل یا تعاملی (لازاروس۱ ۱۹۶۶) – پایان نامه های کارشناسی ارشدفایل های مقالات و پروژه ها – متغیرهای کنترلی: – 2 »
 
مداحی های محرم