وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه با فرمت word : پژوهش های کارشناسی ارشد درباره شناسایی و تحلیل ریسک های ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین

 
تاریخ: 15-04-01
نویسنده: نویسنده محمدی

J

تعداد کل داده های جمع آوری شده برای هر ریسک

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

P

احتمال وقوع ریسک

رابطه ۳-۴- فرمول محاسبه میانگین عددی احتمال وقوع ریسک
با مرتب کردن ریسک­ها بر اساس امتیازهای محاسبه شده، فهرست اولویت­ بندی شده ریسک­ها به دست می ­آید. در نهایت با بهره گرفتن از عدد آستانه ریسک پروژه در سازمان صنایع دریایی اصفهان (امتیاز معادل ۴۰) ریسک­های اصلی و غیراصلی را مشخص می­کنیم.
ریسک­های اصلی ریسک­هایی هستند که در فرایند برنامه­ ریزی پاسخ به ریسک مورد تجزیه تحلیل دقیق و کارشناسی قرار گرفته و استراتژی­ های مناسب جهت رویایرویی با آنها پیش بینی می گردد.
۳-۵-۴- برنامه ریزی پاسخ به ریسک
برنامه­ ریزی پاسخ به ریسک به معنای اتخاذ تصمیم و واکنش نشان دادن در مقابل ریسک است. برخی از اقدامات قابل اتخاذ شامل اجتناب، انتقال، کاهش و پذیرش می باشند که پیش تر در فصل ۲ مورد بررسی قرار گرفته اند.
در این پژوهش ابتدا با بهره گرفتن از عدد آستانه ریسک، ریسک های اصلی و غیراصلی تفکیک و فهرستی از ریسک های اصلی تهیه می گردد. در نهایت با بهره گرفتن از نظر خبرگان و مصاحبه با تیم شناسایی ریسک و ذینفعانی که تحت تاثیر ریسک­ها قرار دارند، برای ریسک های اصلی برنامه ریزی پاسخ به ریسک صورت می پذیرد.
۳ –۶– روش تجزیه و تحلیل داده ها
در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از روش­های آمار توصیفی و همچنین نرم­افزارهایی چون SPSS و AHP استفاده شده است.
در بخش آمار توصیفی ابتدا به تجزیه و تحلیل ویژگی­های جمعیت شناختی تیم شناسایی ریسک پرداخته، سپس یافته­های به دست آمده از بررسی پیشینه و حال قراردادهای موجود در سازمان صنایع دریایی اصفهان مورد بررسی قرار می­گیرد.
در نهایت یافته­های به دست آمده از فرایند شناسایی ریسک ارائه گردیده و تحلیل نهایی پژوهشگر که با بهره گرفتن از جمع بندی نظر خبرگان و مصاحبه های انجام شده حاصل گردیده است، ارائه می­گردد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱- مقدمه
تجزیه وتحلیل داده ­ها برای بررسی و توصیف نمونه، برای هر نوع پژوهشی از اهمیت خاصی برخوردار است. امروزه در بیشتر پژوهش­هایی که متکی بر اطلاعات جمع­آوری شده از موضوع تحقیق می­باشد، تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلی­ترین و مهم­ترین بخش­های تحقیق محسوب می­ شود. داده ­های خام با بهره گرفتن از تکنیک­ها و نرم افزارهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می­گیرند و پس از پردازش، به شکل اطلاعات در اختیار استفاده­کنندگان قرار می­گیرند.
در این فصل نتایج مطالعه حاضر درسه بخش یافته­های توصیفی، یافته­های جمعیت شناختی و یافته­های تحلیلی پژوهش تنظیم شده است . ابتدا در بخش یافته­های توصیفی، نتایج به دست آمده از بررسی پیشنه و وضع موجود قراردادهای برون­سپاری در سازمان صنایع دریایی اصفهان ارائه می­گردد. سپس در بخش یافته­های جمعیت شناختی، اعضای تیم شناسایی ریسک از نظر صفاتی همچون جنس، سن، سابقه کار، میزان تحصیلات، نوع مدرک تحصیلی و نوع همکاری با سازمان مورد بررسی قرار می­گیرند. درنهایت نیز ریسک­های شناسایی شده در فرایند شناسایی ریسک، ارائه شده و سپس در بخش یافته­های تحلیلی، این ریسک­های شناسایی شده مورد تجزیه تحلیل کیفی قرار گرفته و بر اساس امتیاز ریسک اولویت­ بندی شده و ریسک های اصلی و غیراصلی تفکیک می شوند.
۴-۲- یافته های توصیفی به دست آمده از بررسی پیشینه و حال
در این بخش نتیج به دست آمده از بررسی پیشینه و حال قراردادهای برون­سپاری شده در سازمان صنایع دریایی با تاکید بر قراردادهای مربوط به برون­سپاری پروژه های تحقیق و توسعه ارائه می­گردد.
۴-۲-۱- دسته بندی قراردادهای موجوددر سازمان صنایع دریایی اصفهان
با توجه به تعداد زیاد قراردادهای برون­سپاری در سازمان صنایع دریایی، واحد طرح و برنامه سازمان مذکور به منظور پایش سرفصل بودجه­ های اختصاص داده شده، قراردادها را بر اساس ماهیت موضوعی آنها به صورت زیر تفکیک و دسته­بندی می­نماید:
طراحی/ پژوهشی؛ پروژه ­هایی از قبیل طراحی، بهبود طراحی، تغییرات طراحی، توسعه نرم افزارهای فنی، انجام مطالعات یا پژوهش در زمینه محصول یا اجزاء (شامل بررسی به وسیله انواع مدل سازی فیزیکی یا رایانه­ای، شبیه­سازی های فیزیکی یا رایانه­ای، بررسی خواص و پارامترهای فنی، استخراج مشخصات عملیاتی و تحلیل عملکرد) و مهندسی فرایند اجزاء و قطعات.
طراحی ساخت؛ شامل طراحی و ساخت سیستم­های سخت­افزاری، بهبود و ارتقاء سیستم، پیاده سازی سیستمهای نرم افزاری بر روی محصول، ساخت نمونه، بهینه سازی محصول موجود و ایجاد محصول جدید یا تغییر کاربری محصول موجود.
ساخت و خرید؛ شامل تأمین مواد، ساخت و مونتاژ قطعات و محصولات، خرید تجهیزات مربوط به محصولات و خرید انواع نرم افزارهای تخصصی.
نگهداری و تعمیرات؛ شامل نگهداری، تعویض و نصب سیستم­ها.
تست و اندازه ­گیری؛ شامل اندازه ­گیری مشخصه­ها، انجام تست­های محصول و اجزاء، عیب­یابی و انجام اصلاحات مربوطه.
نظارت و کنترل فنی و کیفی؛ شامل نظارت بر طراحی و ساخت دستگاه­ها، انجام عملیات کنترل کیفی اجزاء، ارائه گواهینامه­های طراحی و تست و عملکرد دستگاه­ها.
خدمات آموزشی؛ شامل آموزش­های تخصصی اپراتوری محصولات، تهیه فیلم­های آموزشی و معرفی و اپراتوری محصولات، آموزش­های عملی و تمرینات دوره­ای.
مستندسازی و تهیه دستورالعمل؛ شامل دستورالعمل­های نحوه تست محصول یا اجزاء، مستندسازی نحوه مونتاژ، مستندسازی رایانه­ای قطعات و اجزاء و تهیه بانک­های اطلاعاتی.
خدمات اداری و مدیریتی؛ شامل کلیه مراحل طراحی/ داده­سازی/ مشاوره/ نظارت/ ممیزی سیستمهای مدیریتی (همچون ایزو، مدیریت پروژه، EFQM و …)، طراحی و ارائه نرم­افزارهای اداری و مدیریتی، نظارت بر قراردادها و پیمانکاران، خدمات آموزش پرسنل پژوهشکده، ارائه انواع خدمات اداری (فناوری اطلاعات، تایپ و تکثیر و …).
خدمات رفاهی و پشتیبانی؛ از قبیل نظافت، ترابری، آشپزخانه و پذیرایی، تربیت­بدنی و خدمات پزشکی.
خدمات مهندسی و مشاوره؛ شامل مواردی از قبیل ترجمه اسناد و مدارک، ارائه مشاوره­های تخصصی در زمینه محصول یا اجزاء، ارائه خدمات کارشناسی.
با توجه به گستردگی این دسته­بندی­ها و به منظور سهولت در بررسی و پایش دقیق­تر و لزوم تمرکز این پژوهش بر روی قراردادهای تحقیق و توسعه، دسته­بندی بالا توسط پژوهشگر به صورت زیر خلاصه گردید:
قراردادهای تحقیق و توسعه؛ که شامل دسته­بندی های “طراحی/پژوهشی” و ” طراحی ساخت” که ماهیت R&D دارند، می­ شود.
سایر قراردادها: مابقی دسته­ها موجود در دسته بندی بالا نیز در این دسته قرار می­گیرند.
در این بخش یافته­ ها بیشتر بر اساس دسته­بندی محقق ارائه خواهد شد، ولیکن در برخی قسمت ­ها یافته­های تفصیلی به دست آمده از قراردادها بر اساس دسته بندی موجود در سازمان مذکور نیز به منظور تصویرسازی بهتر ارائه می­گردد.
۴-۲-۲- فراوانی قراردادها به تفکیک ماهیت موضوع قرارداد
جدول ۴-۱ فراوانی قراردادها را به تفکیک ماهیت موضوع قرارداد نشان می دهد.


فرم در حال بارگذاری ...

« منابع دانشگاهی و تحقیقاتی برای نگارش مقاله : بررسی تأثیر احساسات بر رفتار ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشینپژوهش های کارشناسی ارشد درباره : بررسی رابطه نارضایتی ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین »
 
مداحی های محرم